Godaften alle,
Jeg er på jagt efter nogle små højttalere (et 5.1 system), som jeg kan sætte op i stuen i min lejlighed. Stuen er omtrent 20m^2 kvadratisk.
Jeg har dog en udfordring i, at rummet er med "halve" vægge, hvilket gør at én af fronthøjttalerne kommer til at skal hænge på sidevæggen - i stedet for at være monteret på væggen bag sig, som normalt.
Jeg har illustreret rummet her:

(målestok kan I ikke regne med)
Allerførst vil jeg nævne, at højttalerne skal kombineres med en Marantz SR8500 forstærker, så at levere kraft dertil burde ikke være noget problem.
Jeg har set lidt på lidt forskellige højttalere. I dag var jeg ude for at se på KEF KHT2005.2, som jeg egentligt var ret sikker på, at jeg ville have, indtil jeg snakkede med Christian fra CSN-teknik. Christian lovpriste Elac, som jeg bestemt også synes ser interessant ud.
KEF er definitivt udelukket, da dens beslag gør, at jeg ikke kan montere den ene fronthøjttaler.
Jeg fik desværre ikke lige fat i, hvilket Elac sæt som Christian mente var i mit prisniveau (maks 7500kr.), men jeg kunne forestille mig, at det måske var Elac Cinema XL Set III.
Er der nogle af jer, som har haft fornøjelsen af at lytte til disse højttalere?
Et andet alternativ, som jeg har læst meget godt om, er Mordaunt Short Alumni, som jeg synes har et meget fedt udseende - men lyden er for mig vigtigere.
Det kan også være, at I har erfaringer med andre, mindre, sæt som I vil dele?
På forhånd tak
Mvh
Kenneth Fuglsang
Redigeret af kfuglsang - 04-August-2008 kl. 20:21