Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Rollagti
Ny bruger
Oprettet: 18-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
|
Emne: SONY STR-DA3300ES & Dali 909 Sendt: 29-Juli-2008 kl. 21:39 |
Hej, jeg har lige erhvervet mig sådanne en forstærker.
Grunden til jeg har købt mig ny forstærker var fordi jeg købte mig et sæt dali 909, - men det spiller bare ikke! Diskanten er alt for dominerende, og de lyder i det hele taget mærkeligt.. De spiller vildere og vildere jo højere der blver skruet op, tingne ryster i hele rummet, men de mangler " bunden "
Nogen der har nogle ide´er ? Kan det virkelig passe at min nye forstærker ikke kan spille dem op.. Den gamle havde jeg tvivl til, troede det var årsagen, men det er kun blevet lidt bedre. Men 110w i 8 ohm må da være nok.. Er de specialt krævende ??
Mvh Daniel
|
/ Daniel Jensen
www.RaceZone.dk
|
 |
zirio
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
|
Sendt: 29-Juli-2008 kl. 22:08 |
Ja altså 2x10" skal have en rimelig kraftig forstærker, og hvis jeg husker rigtigt, så er det den billigere HD-receiver du har købt ikke?
Så den kan nok ikke trække dalierne fuldt ud, det er rimelig sikkert. Men det tyder i hvert fald på, at receiveren er for svag til højtalerne. Men om der ellers en specifik grund, skal jeg ikke kunne svare på, da jeg ikke har hørt den ovennævnte model.
mvh Zirio
|
 |
Rollagti
Ny bruger
|
Sendt: 29-Juli-2008 kl. 23:21 |
Nej, men vi har haft andre forstærkere på.. NAD osv. de spiller nærmest dårligere.
|
/ Daniel Jensen
www.RaceZone.dk
|
 |
afk
Bruger
Oprettet: 23-Maj-2005
Point: 104
|
Sendt: 29-Juli-2008 kl. 23:30 |
Uden på nogen måde at være expert (faktisk novice), kan det så evt. være en indspilnings-tid, før enhederne er "løsnet" på passende vis?
Nu kender jeg ikke disse højttalere, og/eller heller ikke andre end mine egne "low-budget" højttalere, så forstå det i det regi, men jeg har selv oplevet noget lignende, hvor de nu efter nogle uger lyder ganske meget bedre. Eller så er der ihvertfald tale om, at jeg har vænnet mig til den nye "skærende" lyd, men det mener jeg nu ikke, da det i starten også var ganske grufuldt at lytte til...
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 30-Juli-2008 kl. 12:11 |
50w kan være lige så godt som 110w i 8 ohm, Sony er ikke lige frem kendt for at opgive "rigtige watt". Hvis der er preout på din forskærker, skal du tilslutte en effektforstærker. Kun den vel sende nok strøm. bas på 2*10 tommer kræver meget strøm. Bare kig på en aktiv sub på 10 tommer, de har også indbygget en effektforstærker på ca 150 watt og op efter. Hvis du har mulighed for at låne en effektforstærker, vel du opleve en verden til forskel.
|
 |
Rollagti
Ny bruger
|
Sendt: 30-Juli-2008 kl. 16:30 |
Vi har lige haft en NAD 2400 effekt forstærker på, og det spiller præcis på samme måde. Nogen der ved om disse højtalere måske skal stå på en special måde ?
|
/ Daniel Jensen
www.RaceZone.dk
|
 |
kimols
Guld medlem
Oprettet: 21-April-2007
Point: 1485
|
Sendt: 30-Juli-2008 kl. 16:37 |
Rollagti skrev:
Vi har lige haft en NAD 2400 effekt forstærker på, og det spiller præcis på samme måde. Nogen der ved om disse højtalere måske skal stå på en special måde ?
| Hvis jeg var dig kontaktede jeg HiFi-Klubben.... de ved en del om Dali`s produkter..........
|
Mvh KimOlsen LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
|
 |