recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svag signalstyrke på SB duet receiveren?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSvag signalstyrke på SB duet receiveren?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Emne: Svag signalstyrke på SB duet receiveren?
    Sendt: 24-Juli-2008 kl. 17:11
Har prøvet at flytte receiveren ud i køkkenet og tilslutte det til anlægget derude, men forbindelsen er mildest talt elendig. Signalstyrke aflæst meget svingende mellem 38% til 56%.

I stuen ligger værdien på 85% eller over, så min router (D-link 635) sender sgu godt nok. Har aldrig haft udfald herinde.

Der er ikke umiddelbart noget der springer i øjnene og kan forklare min kolibri hjerne hvorfor der er så stor forskel. Faktisk ligger køkkenet tættere på routeren end stuen (ikke mere end 4-5m).

Jeg synes det er helt vildt at der med så kort afstand kan reduceres så kraftigt i signalet. Faktisk så gav det et monster knald fra højtalerene den ene gang receiveren mistede forbindelsen...ikke videre betryggende.

Er der nogen der har prøvet lignende og måske endda har en indgangsvinkel jeg har overset...(dem er der en del af).

Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 19:32
Nå men efter at have været rundt med en forlængerledning i røven af receiveren, og prøve modtagerforhold i det meste af huset, så er det selvfølgelig det sted jeg har udtænkt mig at placere dyret, der viser sig at være det absolut ringeste.

Jeg ved ikke om det bare er et deadspot for netværket, men sættes receiveren sølle 3 meter  derfra (stadigvæk i køkkenet) så går signalstyrken 30-40% op...hmm jeg fornemmer noget kabeltræk henover loftet bliver det næste jeg skal i gang med.

Men hvem elsker ikke at kravle rundt i rockwool på en meget tvivlsom gangbro af gamle tiloversblevne spånplader .
Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 20:34
Du kan evnt. forsøge at ændre kanalen på dit Wlan, det kan være forstyrelser der driller. Ellers kan du sætte et access point på loftet så er du da fri for at trække kabler rundt på hele loftet.
Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 21:01
Hej Perls

Ja jeg tænkte lidt i retning af access point.

Men ændring af kanal siger du, det har jeg sgu ikke prøvet. Nogle kanaler der er bedre end andre, eller skal jeg bare prøve løs?
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 21:05

Oplevede selv sporadiske signal kvalitets problemer på det trådløse signal fra min bærbare. Kørte networkstumbler og fandt ud af at jeg kørte channel 11 (default) lige som resten af nabolaget. Skiftede til channel 1 og det har kørt 100% siden.

Bemærk man skál helst bruge channel 1, 6, 11 for at undgå interferens.

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 22:25
Jeg tror sgu kanal 6 gjorde tricket. Køkkenet har nu signalstyrke omkring de 70%.

Jeg skal nok ikke stirre mig blind på om det er 66 eller 75%, men det er lidt underligt at signalet svinger så meget fra det ene sekund til det andet.

Man kan jo købe en bedre antenne til routeren, men jeg har overhovedet ingen erfaring med hverken dette eller access point. Og som det ser ud til nu så burde det køre.

Tak for hjælpen Perls og Slate I sparede mig for en tur i rockwoolen
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 22:49

Velbekomme

Er selv en noob når det kommer til router og WLAN... sværger til kabler; fordi så virker det bare
Men da jeg købte min duet måtte der jo også et accesspoint til... og det var lidt ustabilt.

Snakkede med en kollega som sagde jeg skulle prøve at skifte kanal - Jeg fandt networkstumbler på nettet og kørte det på min laptop; af de 7 netværk den kunne snuse kørte de 5 default kanal (11)

Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 09:45
Bare lige for at runde af så endte det for mig med at jeg satte en 5Ghz "n" AP og bridge på. Mit signal svingede også rigtigt meget nu er det mere stabilt. 
Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 11:43
Ja jeg er heller ikke overbevidst om, at det er helt godt endnu.
Efter at have kørt 3-4 timer på kanal 6 styrtdykkede signalet til 20%, og musikken forsvandt med jævne mellemrum.

Det er her filmen knækker for mig, hvad er det lige der gør dette, når den har ligget stabilt i så mange timer på 60%+

Nu ser det ud til at køre på kanal 3, men tiden må jo vise om et AP skal på banen...

Jeg kan sagtens forstå, hvis der er nogen der gir fortabt, og kalder produktet noget skidt, men har man sagt "trådløsnetværk", må man også sige "velkommen mavesår".
Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 13:43
Jeg var også lige ved at trække kabler, men jeg har ikke haft nogle tegn på udfald efter jeg satte de Netgear WHNDE111 5Ghz'ere op.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 15:25

Oprindeligt skrevet af Baune Baune skrev:

Ja jeg er heller ikke overbevidst om, at det er helt godt endnu.
Efter at have kørt 3-4 timer på kanal 6 styrtdykkede signalet til 20%, og musikken forsvandt med jævne mellemrum.

Det er her filmen knækker for mig, hvad er det lige der gør dette, når den har ligget stabilt i så mange timer på 60%+

Nu ser det ud til at køre på kanal 3, men tiden må jo vise om et AP skal på banen...

Jeg kan sagtens forstå, hvis der er nogen der gir fortabt, og kalder produktet noget skidt, men har man sagt "trådløsnetværk", må man også sige "velkommen mavesår".

Kan evt skyldes at en nabo tænder sit accesspoint.... who knows...
Det er alt dette bøvl og sikkerhed som har gjort at jeg altid har sværget til LAN kabler.... Men desværre har jeg ikke et LAN stik i stuen.
Men bor heldigvis i et ældre boligkvarter med en del pensionister.

Alternativt kunne man gå over til el drift - giver ofte også bedre hul igennem og bedre rækkevide http://www.tweaktown.com/reviews/1542/trendnet_200mbps_power line_network_kit/index.html

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu