|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pr76 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() Sendt: 21-Juli-2008 kl. 14:06 |
Jeg har pt. et 5,1 setup hvor baghøjtalerne er placeret bag lyttepositionen i en vinkel på ca 110-120 grader i ørehøjde. Men har i længere tid gået med lysten til 7,1. Dog følger der nogle placerings problemer med Vist surround/sidehøjtalerne skal placeres lige ud fra lyttepos og bagkanalerne placeres tættere sammen (end de er nu) og de alle 4 skal være i samme højde, så vil de komme til at hænge ca.2,5 oppe (1,5m over ørehøjde) har ca 3,1 m til loft. vil det være helt tåbeligt at hænge dem så højt oppe og vil lydbillede ikke blive defust. De skal selvfølgelig vinkles ned mod lytte pos. Fronters og center diskant er i ca. 1m`s højde. Håber at i kan komme med nogle af jeres erfaringer, da jeg ikke kunne finde svar på spørgsmålet, hverken herinde, google eller andre steder....... |
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
Jeg går lidt med samme tanker og har samme placerings problem som du har. jeg overvejer dog at 'nøjes med et 6.1 system i stedet for. Er der nogen der ved om det er en god ide? |
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Som vist i artiklen Oplev HD lyd, er der ikke kun en måde at placere højttalerne i et 7.1 setup. Selv har jeg med succes fået placeret 7.1 højttalere i et rum, hvor der er en skråvæg lige bag lyttepositionen, og side højttalerne derfor også var vanskelige at placere. Jeg har derfor valgt en løsning, hvor jeg bruger 2 sidehøjttalere. En stor højt oppe, og en mindre længere nede. Det giver en tilpas diffus lyd. Selve armen/hylden de øverste højttalere ligger på fandt jeg i Silvan. Det er faktisk et TV ophæng (til små 14" billedrørs TV). Det kostede kr. 64,95 og er perfekt til den valgte type højttalere af reol-typen. Højttaleren er ikke engang fastgjort, men ligger bare løst på et skridsikkert underlag. Og holdes fast af den lille kant på hylden. Baghøjttalerne ligger så på en hylde bag lytte positionen - hvor de peger opad (!) ... og udnytter skråvæggen som reflektor. Højttalerne står på spikes på hylden, så basrefleksporten er fri og vibrationer dæmpes. De spikes er iøvrigt bare nogle billige købt i THansen for 59 kr/sæt ... men de virker fint til formålet (link til produktet) Håber det gav lidt mere inspiration Prøv iøvrigt at beskrive hvordan dit rum ser ud. /Lars Redigeret af Lars - 21-Juli-2008 kl. 17:44 |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |