| Forfatter |    Emne Søg  Emne-funktioner | 

| Lars   Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
 Sted: Denmark
 Status: Offline
 Point: 15694
 |  Emne: Anmeldelse af Denon DVD-1940 Sendt: 20-Juli-2008 kl. 16:48
 | 

| 

|  |  |  
| Denne DVD har ry for god billedkvalitet, krydret med finesser som afspilning af DVD Audio og SACD. Vi kigger nærmere på den her. |  
 Redigeret af Lars - 20-Juli-2008 kl. 17:08
 | 

| 
     Ansvarshavende redaktør.Webmaster, recordere.dk
 | 

|  | 

| fast2night   Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
 Point: 2268
 |  Sendt: 20-Juli-2008 kl. 16:52 | 

| 
   Har du mulighed for at sætte den op imod Panasonics DVD-S100 ?
    | 

| 
     Mvh Hans
     | 

|  | 

| Gerdes   Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
 Point: 425
 |  Sendt: 20-Juli-2008 kl. 17:44 | 

| 
   Nu der nævnes bass management, er jeg interesseret i at høre hvordan denne adskiller sig fra den nævnte Onkyo A/V receiver. I Denons større DVD-afspillere er der mulighed for bass management på samme niveau som i A/V receivere, eksempelvis i form af angivelse af afstand til højtalere, delay, lyd level mv. | 

|  | 

| Hother   Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
 Point: 23900
 |  Sendt: 20-Juli-2008 kl. 17:54 | 

| 

|  fast2night skrev: 
 Har du mulighed for at sætte den op imod Panasonics DVD-S100 ?
 | 
 Nej desværre - ikke umiddelbart | 

| 
     B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
     | 

|  | 

| JesperLund   Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
 Sted: Darknet
 Point: 8022
 |  Sendt: 20-Juli-2008 kl. 18:24 | 

| 
   To spørgsmål til Hother
 1) Hvordan er den mekaniske konstruktion af DVD drevet? Jeg tænker især på støj fra drevet i stille passager i film.

2) Købes den kodefri? Eller er det en simpel modifikation som du selv har foretaget?

| 

| 
     Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
     | 

|  | 

| Hother   Platin medlem

hummelmose

|  Sendt: 20-Juli-2008 kl. 18:48 | 

| 

|  Gerdes skrev: 

Nu der nævnes bass management, er jeg interesseret i at høre hvordan denne adskiller sig fra den nævnte Onkyo A/V receiver. I Denons større DVD-afspillere er der mulighed for bass management på samme niveau som i A/V receivere, eksempelvis i form af angivelse af afstand til højtalere, delay, lyd level mv. | 
 Ved valg af audio via HDMI, har man i principet de sædvanlige indstillingsmuligheder for er (i dette tilfælde) 5.1 surround set-up. Med afstand osv. Jeg kan blot bedre lide at styre min lyd/højtalere via Onkyo´en.    Men jeg har skam været hele møllen i gennem  | 

| 
     B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
     | 

|  | 

|  Sendt: 20-Juli-2008 kl. 18:49 | 

| 

|  JesperLund skrev: 
 To spørgsmål til Hother

1) Hvordan er den mekaniske konstruktion af DVD drevet? Jeg tænker især på støj fra drevet i stille passager i film.

| 
 Det spørgsmål hægter jeg mig også lige på, da min DVD-S99 er helt stille når den afspiller, og ikke om jeg vil skifte hvis Denon'en ikke er det.   | 

| 
     Mvh Hans
     | 

|  | 

| Hother   Platin medlem

hummelmose

|  Sendt: 20-Juli-2008 kl. 18:50 | 

| 

|  JesperLund skrev: 
 To spørgsmål til Hother

2) Købes den kodefri? Eller er det en simpel modifikation som du selv har foretaget?

| 
 Nu har jeg ikke været inde og kigge på selve drevet - men der er ikke ingen lyd fra drevet ved afspilning. Vedr. kodefri - jeg mener at den er kodefri (NTSC/PAL)  | 

| 
     | 

|  | 

| Gerdes   Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
 Point: 425
 |  Sendt: 20-Juli-2008 kl. 18:52 | 

| 

|  fast2night skrev: 
 Det spørgsmål hægter jeg mig også lige på, da min DVD-S99 er helt stille når den afspiller, og ikke om jeg vil skifte hvis Denon'en ikke er det.
  | 
 Jeg er bare nysgerrig. Hvorfor overvejer du at udskifte din S99 til en anden afspiller i samme "klasse"? | 

|  | 

| JesperLund   Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
 Sted: Darknet
 Point: 8022
 |  Sendt: 20-Juli-2008 kl. 18:59 | 

| 

|  Hother skrev: 
 Nu har jeg ikke været inde og kigge på selve drevet - men der er ikke ingen lyd fra drevet ved afspilning.
 Vedr. kodefri - jeg mener at den er kodefri (NTSC/PAL)  | 
 Det var primært den manglende støj fra drevet som jeg fiskede efter - god ting. Øh, kodefri vil det sige at den er R2-låst, men den man afspille både PAL og NTSC DVDs, eller hvad?
    | 

| 
     Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
     | 

|  | 

|  Sendt: 20-Juli-2008 kl. 19:06 | 

| 

|  Gerdes skrev: 

|  fast2night skrev: 
 Det spørgsmål hægter jeg mig også lige på, da min DVD-S99 er helt stille når den afspiller, og ikke om jeg vil skifte hvis Denon'en ikke er det.
  | 
 Jeg er bare nysgerrig. Hvorfor overvejer du at udskifte din S99 til en anden afspiller i samme "klasse"? | 
 Jeg har en del SACD stående, og har ikke lyst til at anskaffe en SACD afspiller i "multikilo" kroner klassen, men vil heller ikke have en DVD-afspiller, som er ringere end den jeg har nu.
    | 

| 
     Mvh Hans
     | 

|  | 

| kokkeole   Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
 Point: 852
 |  Sendt: 20-Juli-2008 kl. 19:20 | 

| 
   Og så den dumme.
 Hvad er lige fidusen ved at købe en "alm." dvd afspiller i dag, når man for en overkommelig pris kan købe en ny Blu-Ray afspiller. Så skulle grunden være for at kunne afspille sine dvd-audio og sacd snitter.

Hilsen Ole

| 

| 
     KokkeoleIf it's not broken, don't fix it.
 Marants NR1604
 Panasonic DMP-BDT310
 B&W DS 2 Dipole
 B&W CM 1
 Subwoofer BW PV1
 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126

| 

|  |