recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Subwoofer starter ikke op
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDali Subwoofer starter ikke op

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Subwoofer starter ikke op
    Sendt: 14-Juli-2008 kl. 10:49

Min AW8 starer ikke op når jeg tænder den.

Efter at være blevet flyttet, kan min subwoofer ikke længere starte op. Den røde lampe bag på bliver bare ved med at blinke. Den burde gå over til at lyse fast efter et par sekunder samtidig med at et relæ klikker.

Det er ikke sikringen der er sprunget.

Er der nogen der har en ide til hvad der er galt? Eller skal jeg bare prøve at åbne den og kigge efter om en ledning er hoppet af eller noget ser brændt ud? Den er ude af garanti.

PFT. Mogens

Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Min AW8 starer ikke op når jeg tænder den.

Efter at være blevet flyttet, kan min subwoofer ikke længere starte op. Den røde lampe bag på bliver bare ved med at blinke. Den burde gå over til at lyse fast efter et par sekunder samtidig med at et relæ klikker.

Det er ikke sikringen der er sprunget.

Er der nogen der har en ide til hvad der er galt? Eller skal jeg bare prøve at åbne den og kigge efter om en ledning er hoppet af eller noget ser brændt ud? Den er ude af garanti.

PFT. Mogens

Jeg har én magen til og som virker. Prøv ar måle spændingerne fra trafoen (sekundære). Der er vist seks af dem til printet. Kan du huske om din sub brummede lidt da den virkede?

Mvh Hansemand
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 12:15
Hmm. jo, det gjorde den vist. Jeg må lægge øret til den når jeg kommer hjem. Og åbne bagpladen og måle lidt på den, som du foreslår. Foreløbig tak for hjælpen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 12:38

Hmm. jo, det gjorde den vist. Jeg må lægge øret til den når jeg kommer hjem. Og åbne bagpladen og måle lidt på den, som du foreslår. Foreløbig tak for hjælpen.

Der sidder to "multi" stik til printet som du kan aftage og måle på. Det er åbenbart en svaghed alle Dali AW8 har angående brum. Jeg har netop kontaktet HI-FI klubben med spørgsmål om pris på en ny trafo. Det er sikkert noget skrammel det hele, men hva de kostede jo heller ret meget, omkring 1400 penge tror jeg det var.

Mvh Hansemand
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 19:07
HI-FI klubben har meddelt mig at de kun kan levere et komplet forstærkermodul til 1300,- . Det er nok det Du er oppe imod hvis det ikke kun er løse forbindelser i din sub. Det er alt for meget at betale for denne billige sub. Jeg tænker på hvor meget "kram" der er for i AW8 når Dali og HI-FI klubben har fået deres del af kagen?
Mvh Hansemand
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 10:31

Ok, tak for svarene.

Jeg og konen kom til at købe et nyt køkken, så jeg har ikke l ige haft tid til at åbne den endnu. Men nu ved jeg da hvor jeg står, hvis ikke det bare er en løs forbindelse.

Ps, køkkenet var planlagt, vi købte det bare ldt før planlagt.

mvh Mogens

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 12:55

Nå, så fik jeg åbnet den. Ingen af de ialt syv (7!) sikringer var sprunget. Og der var ikke noget der tydede på løse forbindelser.

Stort set alle ledningstilslutninger er pakket ind i limpistols-lim, så det er umuligt at måle noget, slev hvis jeg vidste hvad jeg skulle måle på.

Jeg prøvede at hive et par af de forskellige stik ud.

Hvis jeg trak begge stik der kom retur fra trafoen ud og dernæst satte det stik med de orange ledere i, kunne jeg få den til at starte op. Hvis jeg derefter satte det andet stik der kom retur fra trafoen (blå ledere) i, kom der lyd på i 2-3 sekunder inden den slog fra igen. (jeg ved godt at jeg leger lidt med ilden, men jeg har jo ikke så meget at miste)

Jeg må prøve at kontakte DALI og høre hvad de siger. Og ellers har jeg en gammel passiv Jamo subwoofer jeg kan sætte ind som foreløbig løsning. Det er ikke just AV der står højt på den økonomiske prioritetsliste lige nu.

-Mogens

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 13:38

Nå, så fik jeg åbnet den. Ingen af de ialt syv (7!) sikringer var sprunget. Og der var ikke noget der tydede på løse forbindelser.

Stort set alle ledningstilslutninger er pakket ind i limpistols-lim, så det er umuligt at måle noget, slev hvis jeg vidste hvad jeg skulle måle på.

Jeg prøvede at hive et par af de forskellige stik ud.

Hvis jeg trak begge stik der kom retur fra trafoen ud og dernæst satte det stik med de orange ledere i, kunne jeg få den til at starte op. Hvis jeg derefter satte det andet stik der kom retur fra trafoen (blå ledere) i, kom der lyd på i 2-3 sekunder inden den slog fra igen. (jeg ved godt at jeg leger lidt med ilden, men jeg har jo ikke så meget at miste)

Jeg må prøve at kontakte DALI og høre hvad de siger. Og ellers har jeg en gammel passiv Jamo subwoofer jeg kan sætte ind som foreløbig løsning. Det er ikke just AV der står højt på den økonomiske prioritetsliste lige nu.

-Mogens

Du kan se hvad der er 230 volt og det stik rører du ikke ved (vist begge røde ledninger). Tag de to andre af printet (inden du tænder) og mål på  ledningerne (PAS PÅ IKKE at KORTSLUTTE). Det er vekselstrøm så sæt volt meter til eks. 200 volt. Jeg mener at sort er nul. Det hjælper jo faktisk egentlig ikke en dyt fordi Dali kun vil sælge komplet forstærkermodil som åbenbart indkluderer en trafo. Jeg har haft kontaktet Dali som gav aben videre til HI-FI klubben som jo er forhandler. Du er sikkert bundet til ihvertfald 1300,- for at få den til at spille igen. HI-FI klubben sendte min utilfredshed videre til Dali idet jeg mener at det skulle være muligt at skifte trafo alene hvis det kun er den der er defekt. Hvis nu der mangler strøm på en af ledningerne står du også i samme situation som jeg og kun skal bruge en ny ringkerne trafo og ikke en forstærker og hvad der ellers følger med.

Jeg har købt en anden Subwoofer (Velodyne SPL 800R) så Dalién er sendt(langt væk) ind til min pc og der kan jeg så ikke høre brummet idet min pc "snakker lidt højere".

Redigeret af Hansemand - 18-Juli-2008 kl. 13:40
Mvh Hansemand
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu