|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
djangs ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 689 |
![]() Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 08:43 |
|
hvilket af disse 2 kan i anbefale. det skal bare være med trådløse bag højtalere. sony DAV-DZ830 eller Philips PHILIPS HTS9800, sort |
||
|
||
![]() |
||
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
|
Jeg kender ingen af de nævnte. Men samlede såkaldte hjemmebiograf systemer i den prisklasse er som regel ikke meget værd. Desuden bør du droppe dit ønske om trådløse højtalere med mindre det er indiskutabelt. Du får simpelthen en ringere lyd.
Men du kan købe disse billigt. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28996& KW=%2DC5%2D Redigeret af -C5- - 15-Oktober-2007 kl. 21:28 |
||
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Jeg er ikke helt enig med -C5- i, at man ikke kan få et fornuftigt anlæg i den prisklasse som du satser på. Jeg er dog enig i, at det måske ikke er det optimale med trådløse baghøjtalere - det må du kunne finde en løsning på. Mit nye Denon THT-1356XP kan jeg stå inde for, hvis du skal benytte anlægget i et mindre rum på omkring 25m2. Fornem lyd og lydbillede. Læs eventuelt min minitest af Denon anlægget her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29428& KW=mini |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
|
Hother du går efter guldet på billede siden hvorfor går du ikke også efter guldet på lyd siden? Eller i hvert fald efter bronze. Jeg er ked af at sige det, og jeg ønsker heller ikke at nedgøre dit ny indkøbte anlæg, men det er stærkt begrænset hvor god lyd du får for 3200,- især når receiveren er inkluderet. også selv om det er købt i Tyskland. Men hvis du er tilfreds så tillykke med det ny indkøbte. Jeg skal i dag hente mine nye center ’Dali Suite C0.8’ og front højtalere ’Dali Suite 2.8’. Og jeg glæder mig som til lille barn. |
||
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Jo -C5-, vi er nok ikke så uenige bortset fra, at jeg altså ikke vil ofre det hvide ud af ørerne for at få Dali, B&W osv. Jeg ønsker mig et anlæg som giver mig en bedre lyd (og lydbillede) end mit TV, og det har jeg fået. Det er altså et spørgsmål om forskellige prioriteringer. Desuden redegør jeg for mit valg i min minitest. Herudover skal det nu ikke undre mig, om Denon forstærkeren godt kan bære nogle endnu bedre højtalere. Og jeg er ovenud tilfreds med lyden i mit Denon system - til mit brug. Tillykke med dit ny Dali |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
![]() |
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jamen cnn3 - det er vel altid et spørgsmål om prioriteringer, og dermed også pengepung. Jeg var super tilfreds med mit Samsung plasma - ikke et ond ord om det panel. I øvrigt havde Samsung et ret godt lydsystem indbygget, som jeg ikke har fundet bedre siden.
![]() |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Som de siger i Hi-Fi klubben. Bad sound kills good music.
![]() |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Jamen der er vi så heller ikke uenige. Men hvis man har den opfattelse, at man kun får en fornuftig lyd i forholdet til ens behov ved at købe alt det dyre - her jeg så ret uenig - det kan nemt blive overkill |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Du har ret. Det kan godt blive overkill. Men hvis man fordobler, 3 dobler eller for den sags skyld 4 dobler budgettet i forhold til de 3200,- bliver det ikke overkill. Langt fra endda. Men det er klart at man har et budget, pengene falder jo ikke ned fra himlen. Og man har et behov. Hvis man kun sjældent sætter jeg ned og lytter til musik (her tænker jeg altså på hvor men losser familien ud af stuen, knapper en pilsner op og lægger en CD i skuffen, læner sig tilbage og lukker øjnene) Eller en gang i mellem se en god film. Jamen så skal man de ikke ofre 20.000, 30.000 eller mere på sit anlæg. Min pointe er bare, at man ikke skal bilde sig selv ind at man får fantastisk lyd ud af et anlæg til 3200,- eller 5000,-. Hvis man går efter den gode lyd oplevelse, er man nød til at spytte lidt flere penge i. Det anlæg jeg har, er heller ikke købt på én gang. Det har jeg samlet over 5 år. Hvor den indtil videre sidste brik er de højtalere jeg skal hente i dag.
|
||
||
![]() |
||
joboja ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
-C5- Jeg går selv med tanker om Dali suite 2.8 og C0.8/C0.7 og må jeg spørge dig hvorfor du valgte netop disse højttalere frem for f.eks. Dali Ikon 6 i samme pris klasse. Og hvordan spiller de egentligt.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
For det første så er Suite udgået. Hvis du vil have suite skal du nok skynde dig, eller købe dem brugt. Jeg har lyttet til både Suite og Ikon og synes at Suite har en mere afrundet lyd, hvor Ikon har en mere spids lyd. Desuden så er Suite en designmæssig perle, Hvor Ikon mere ligner en traditionel firkantet højtaler. Uanset hvilken højtaler du vælger så gør dig selv den tjeneste at købe samme serie, det vil sige køb C0.8 i stedet for C0.7. Det giver et mere afbalanceret lydbillede. Da enhederne i 2.8/C0.8/R0.8 har samme størrelse. Det samme gør sig gældende med 1.7/C0.7/R0.7.. Men C0.8 fylder selvfølgelig også en del, da det er en ret stor centerhøjtaler. Det spiller rigtig godt. Jeg har ikke fortrudt. Selv konen synes de spiller bedre end de gamle højtalere.
|
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |