|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
RoXo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2008 Status: Offline Point: 21 |
![]() Sendt: 13-Juli-2008 kl. 01:06 |
Hej Recorder folket :) (Jeg er helt ny hvad angår HIFI og surround) Jeg har været ude og investere i et system der ser således ud. Onkyo txsr875 5,1 jamo S606HCS3 samt en D4sub og et panasonic 42 px80 skulle også lige med hehe :) samlede systemet i dag BI wired de to store og satte center og baghøjtaler til... alt spiller som det skal lækker lyd :) dog subben spiller ikke aner ikke helt hvad der er gået galt... Jeg har læst manualen igennem og gjort hvad der stod lavede en lydtæst på Onkyo'en alle højtaler virked untagen subben? skal lige siges subben brummede da jeg tog sub kablet ud og ind igen.. håber i kan hjælpe en begynder i HIFI :) MVH RoXo
|
|
![]() |
|
M.W. ![]() Bruger ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
det kunne lyde som om, at receiveren ikke har fået fortalt at du har en subwoofer tilsluttet. Jeg kender ikke menusystemet på onkyo, men du skal ind under noget opsætning. se manualen
![]() |
|
![]() |
|
RoXo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2008 Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Tak for den hurtige respons... syntes ellers jeg har prøvet det hele men det kan godt være der noget jeg missede i opsætningen på onkyoen ![]() |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Jeg lytter lige med på dine erfaringer, da jeg selv har kigget lidt på Jamo sættet - men er lidt i tvivl om min nuværende stue måske ikke er bedre egnet til et sattelit løsning.
|
|
![]() |
|
![]() |
hmm kikkede lige i opsætningen på Onkyo'en den er god nok subben er tilsluttet... det eneste jeg har sat i subben er et power kable samt et styk sub kabel det lidt mystisk angående sættet kasper kan jeg kun varmt anbefale dem de spiller kanon og så er prisen ikke en der vælter budget... |
|
![]() |
|
ALCFOTO ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
![]() |
Tjek om der ikke er ekstra on/off knap på subben, du har overset. Har selv prøvet at overse sådan en |
|
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub Pioneer PDP LX5090 KALIB. Pioneer BDP-LX71 LOGITECH HARMONY 1000 Mine Blu-ray film |
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
Ellers prøv at skrue 50-60% op for subben bagpå, hvis der er mulighed for det, når du lydtester. Herefter kan du så skrue ned igen for den, når recieveren har fundet den
Hvis du altså ikke har prøvet det |
|
![]() |
|
Soccermom ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Hvordan er dine højtalere klassificeret af Audyssey setup'et ?
Hvis de står på Large/Full range, vil du kun få LFE tracks ud af subwooferen medmindre du bruger "double bass". Som tommelfinger regel kan du bruge -3db cutoff frekvensen og lægge 20 hz til som X-over frekvens (du kan typisk finde højtaler specifikationerne i manualen for dem). Onkyo klassificerer en højtaler som full range, hvis den har et -3db punkt på 80hz eller mindre. |
|
![]() |
|
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
Jeg kender ikke din subwoofer, men kan det mon tænkes at den er i stand by, så Onkyo bare skal "vække" den, ved at give den lidt gas?
Bare et bud. Hilsen Ole |
|
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Måske subben er monteret med den klassiske fejl? Der er 2 stik bag på forstærkeren som kan forveksles nemlig..
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
Nu stiller jeg lige et fuldstændigt åndssvagt spørgsmål: Er det i forbindelse med almindelig stereo, at Sub'en ikke virker? Jeg har nemlig en Cerwin-Vega- sub, som jeg aldrig kunne få til at sige noget - uanset hvor højt jeg skruede op. |
|
![]() |
|
![]() |
tak for responsen gutter
![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |