|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() Sendt: 05-Juli-2008 kl. 12:01 |
Hej gutter
Jeg så lige Naiera's indlæg omkring Logitech Z5500 var noget billig bras i hjemmebioforummet. Nu er jeg så lidt spændt på at vide hvad jeg ville få hvis jeg brugte en 10k på noget "rigtigt hifi". Jeg er selvfølgelig klar over at et 5.1 system til 2k ikke er det vildeste, men jeg synes nu at det klarer det rimelig godt. Kan jeg få nogle gode højttalere som ikke fylder alverden, men som spiller rigtig godt? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Prøv at se på noget KEF, der er flere anbefalninger af dem her på forummet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12437 |
![]() |
Monitor Audio og B&W, købes og høres hos henholdsvis Tape Connection og HiFi Klubben, har begge nogle relativt prisvenlige og vellydende satellithøjttalere der er gode til film i en stue, selvfølgelig såfremt man lige supplerer med en subwoofer. De mindre receivere (altså dem til ~5000,-) fra Marantz, Denon og Onkyo burde snildt kunne trække dem fornuftigt. Budgettet på 10k kan jeg dog ikke garantere at du kan holde. |
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Jeg gav selv 11800 kr. for min Onkyo 606 og Kef KHT 3005.2 hos csmusiksysteme.de, og det spiller klasser bedre i forhold til mit gamle Logitech Z5500 som ellers gjorde det udemærket
![]() Link til Onkyo 606 i sort Link til Kef KHT 3005.2 i sort |
|
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Jeg er mest til 5-serien, men er der en forskel i lyden, eller er det bare designet? |
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Det kan jeg ikke svare på, da jeg ikker har hørt 5-serien. De overordnede forskelle ligger i, at 3-serien har tungere enheder og er 2-vejs opbygget, hvilket måske gør den bedre til film med høje eksplosioner
5-serien er 3-vejs opbygget, hvilket måske gør at den er bedre til stereo musik. Der er delte meninger om, hvilken der er bedst så der må du lytte dig frem, men tror nu ikke forskellen er så stor. Men prisforskellen på de to er ret stor, og derfor vil jeg mene at 3-serien er et bedre køb. Og ja, du har da ret i at designet er pænere på 5-serien, men 3-serien er nu slet ikke så tosset, når man først har fået dem hjem ![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har set at man kan købe 5-seriens htt. til 1800 pr. stk fra stoneaudio.
Til den pris er der da ikke meget tvivl om hvad man skal vælge? |
|
![]() |
|
![]() |
Det er så 9000 for alle højtaler, men uden sub.
Et komplet KEF KHT 3005.2 sæt med sub kan fås til 7849, så vurder selv ![]() Men prisen du har fundet for 5-serien er slet ikke så tosset (mener et komplet sæt koster ca. 15.000), så du kunne evt. købe en billig sub for at holde prisen nede (fx. Harbo Sub 10). Så er du oppe på 11500, hvilket ikke er så tosset. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
De virker da ihvertfald meget stilrene. Hvor kan man egentlig lytte til dem?
Bor i aalborg |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har læst at csn teknik forhandler dem, samt at man kan låne dem med hjem. Dog bor han på sjælland, men i kan sikkert godt finde ud af noget.
|
|
|
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Jep. Da højtalere skal prøves der hjemme, så siger du bare til.
Jeg har et sæt Kef KHT 5005.2 som demo så send en PM, hvis du er interesseret. ![]() Jeg ville vælge KHT 5005.2 på grund af de flere detaljer i lydbillede i forhold til 3005.2 og så er designet ikke til at komme uden om i 5000 serien, den er bare flot i højglans sort. Men med Kef KHT serien skal man huske at de skal have en seriøs receiver i rumpen for at yde deres bedste. En del af mine kunder bruger både Onkyo 805 og 875 til dem, og så kommer de først rigtig til deres ret. ![]() |
|
![]() |
|
Hardgrove ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
Nu spørger jeg måske lige lidt dumt, men hvad er forskellen på 5005.1 og 5005.2? :) Det er fordi jeg selv også kraftigt overvejer at købe KEF 5-serien, hvis Elac-fælleskøbet ikke lige er mig (som jeg skal ud og se og høre ved en ven her senere). Skal det i øvrigt forstås sådan, at de bruger 2 recievere, eller at de bruger én af de to? ;) Hvad er leveringstiden på dem, og kan man få dem leveret og fuldstændigt monteret i sin stue? (sorry, hvis jeg hijacker) Redigeret af Hardgrove - 10-Juli-2008 kl. 15:13 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |