Ja Onkyo 606 selvfølgelig!
Ja jeg har fået pakket den ud og stillet op - jeg har besluttet mig for lige at prøve den med mine gamle Pioneer gulvhøjttalere (m. 12 tommer bas) for at høre hvordan effekten er i forhold til den gamle 2 x 60 watt (de skulle vist være rimelig ærlige) - der har jo været skrevet en del her om effekten, inden jeg tilslutter de nye satelitter.
Såvel de gamle som de nye højttalere er 8 ohm - og hvis jeg har forstået det rigtigt skal receiveren så stå på 6 ohm - der er ingen instilling for 8 ohm (jeg har jo for længe siden downloadet manualen for at kigge lidt - det er jo min første surroundreceiver - jeg er jo kun vant til knapper der kan drejes og vippes - intet display).
Og det første indtryk - lyden er godt nok anderledes - ja meget anderledes - de første 25 enheder (er det db eller bare enheder) der sker der ikke rigtigt noget - man kan stadig tale sammen - men så kommer lyden - den er meget ren og klar i forhold til den gamle forstærker - jeg savner nok lidt bas - dynamik - min gamle loudness (jeg har skruet op for bas og diskant) men det findes jo tilsyneladende ikke på moderne surroundforstækere - når vi når op på 50-55 enheder begynder det at gøre ondt i ørerne - jeg kan se at den kan komme op på ca. 78 så der skulle være lidt at give af.
Det var det første indtryk - så de kommende dage kommer alle spørgsmålene sikkert til jer her i forum - for der er jo et par ting man skal have indstillet........
Og ja - jeg glemte lige jeg kan godt mærke på kabinettet, at den er tændt - jeg ved ikke om det er mere eller mindre end den gamle, da jeg aldrig har mærket på den da den stod inde på en hylde.
Redigeret af chico - 01-Juli-2008 kl. 16:27