recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HK hkts 11 vs. Focal Sib.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHK hkts 11 vs. Focal Sib.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kasch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: HK hkts 11 vs. Focal Sib.
    Sendt: 26-Juni-2008 kl. 14:44
Skal have anskaffet mig et nyt surround sound system, og valget ligger mellem følgende 2 højtaler sæt;

Harman-Kardon HKTS 11 BQ

Focal/Jmlab Sib & Cub 2

Er studerende så derfor er både anlæggets størrelse (pga. plads) og pris en faktor. Jeg forventer at købe det valgte sæt i tyskland, HK er ca. 1000 kr. billigere end Focal, så der eksistere en prisforskel men er ikke af voldsom betydning for mig.

Sættet skal, med stor sandsynlighed, spille sammen med en Onkyo 606, der vil blive indkøbt samtidig.

Vil derfor høre om der er nogen der har haft mulighed for at lytte til begge sæt, samt om eventuelle anbefalinger af hvert enkelt sæt. Synes umiddelbart ikke at der på papiret er den store forskel på sættene.

På forhånd tak.

Til top
b-nisse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2007
Sted: Denmark
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 15:03
Jeg har det nævnte sæt fra HK og Onkyo 606, og kan kun anbefale det. Jeg har dog ikke haft mulighed for at lytte til Focal' HT. At dømme efter div. fora er det også et ok sæt.
SAMSUNG - ONKYO - HARMAN/KARDON - PS3
Til top
Meethoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2007
Sted: Brøndby
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 16:24

Jeg har focal sættet tilsluttet til min onkyo 606, men jeg har valgt at skifte mine front og center højtaler ud med XL modellen og mine surround højtalere er sib modellen.

Begrundelsen for udskifningen er ikke fordi sib modellen spiller dårlig, men mere fordi XL modellen passer bedre ind i mit setup og design mæssigt også.

Sættet spiller utroligt godt og er rigtig glad for det, det kan varmt anbefales.

På Focal sib sættet har der også været fælleskøb herinde og såvidt jeg husker var der rigtigt mange som bestilte sættet.

Alle de købere kan umuligt ha taget fejl.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu