recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye surround højtalere (hjælp)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye surround højtalere (hjælp)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rechain Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Emne: Nye surround højtalere (hjælp)
    Sendt: 09-Juni-2008 kl. 19:44
Jeg har ik så meget forstand på det og mit surround anlæg spiller stadig rigtig godt  vil dog gerne have nogen andre højtalere (surround) til det...har lige købt en ny bas (i den billige ende altså) som spiller meget bedre end den medfølgende (som nu bruges til tv)

Mit setup ligenu:

> Billede: Sony KDL-46X3000 (FullHD - 1080p)
> Lyd: Sony STR-K740P (5,1 - >5x80+100Sub)
> Subwoofer: Magnat Betasub 20A Silver (max. 140watt)
> DVD/BD: Sony BDP-S300 / Sony PlayStation 3

Jeg har sådan en her i sølv (står STR-K740P på recieveren) > http://esupport.sony.com/US/perl/model-documents.pl?mdl=STRK 740P <
Det er 5 små højtalere på 80watt og den medfølgende sub var på 100 (min nye er på 140)

Her er billeder af systemet og billedet af den nye sub:

Nogen som ka give lidt info til hvilke surround højtalere jeg ska kigge efter, for alle de der tekniske ting fatter jeg hat af. Jeg var heldig med min nye sub i hvertfald, men det var jo også lidt nemmere (?) at finde ud af. Har ik nogen decideret pris at gå efter, men det ska ik være i den helt dyre ende. Vil lige tjekke udvalget ud og så må vi se, det kommer an på priserne...måske ska jeg bare vente i noget tid endnu eller købe 1 højtaler ad gangen alt efter hva der ka betale sig bedst...

/Rechain

Redigeret af Rechain - 10-Juni-2008 kl. 22:49
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 13:27

Det er svært at vide hvad du definerer som den "dyre ende" for der findes højtalere i alle prisklasser inkl over 100k pr. højtaler. Nogen vil ikke give en krone mere end 10k for et samlet surround og andre vil ikke give mere end 50k for et 5.1 surround setup osv..

Hvis du f.eks. søger Low-end hifi så vil jeg anbefale dig at smutte i KT radio, Hifi klubben eller Tape connection og høre hvad de kan byde på.

Mærker som B&W, ARGON, AudioVector, DALI kan jeg anbefale hvis ellers man vil betale minimum 15.000 - 20.000 for de 5 højtalere.

Hvis du syntes ovenstående beløb er for meget, så start hellere med et godt Stereo setup med højtalere fra ovenstående mærker end at købe et færdigt 5.1 surround sæt. Et godt Stereo setup kan du bygge videre på hen af vejen når økonomien tillader det. Og det giver frem for alt bedre lyd.

/Halsted

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 15:00
Jeg er helt enig med Halsted.
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Rechain Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 13:28
Havde nu mere tænkt mig noget i retning af dette her, indtil jeg flytter hjemmefra og vil bruge flere penge på det. Til den tid skifter jeg det hele ud (recieveren jeg mener) - men passer dette her mon fint til anlæg jeg har? Men ja, den dyre ende er et vidt begreb...dog er dette her i den meget billige ende...

http://www.spar-momsen.dk/shop/quadral-quintas-500-1636p.htm l

Det er for mig også fint nok, for det ska ik være så dyrt, men stadig fungere godt til den reciever jeg har.
Er bare træt af at glo på de små højtalere :P hehe...selvom det spiller ok...

/Rechain

Redigeret af Rechain - 21-Juni-2008 kl. 13:29
Til top
neo72 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Marts-2005
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 13:43

Der er de her fra hifi klubben.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_6_hoejttalersystem.htm

det er bare et forslag, jeg kender dem ikke selv. så jeg ved ikke om de er noget værd men du kan jo tage forbi hifi klubben og høre dem.

Til top
Rechain Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 13:50
neo72 --> Ok, tak for linket...det er da i hvertfald et max. beløb jeg vil betale for højtalere til min gamle reciever
Er der nogen som ka give råd om det har noget at sige det her (?) > http://www.dooyoo.co.uk/home-cinema-system/quadral-quintas-5 00/ <

Mine nuværende er på 5 x 80 watt, og min gamle sub var på 100, og min nye er på 140 watt.
Som jeg fik det af vide et andet sted, har det ik noget at sige?!? Har receiverren en begræsning eller ej?

Speaker System Details (Quadral Quintas 500)
  2 x right/left channel speaker - 120 Watt - 28 - 22000 Hz
  2 x right/left rear channel speaker - 65 Watt - 50 - 22000 Hz
  1 x centre channel speaker - 80 Watt - 60 - 22000 Hz

/Rechain

Redigeret af Rechain - 21-Juni-2008 kl. 13:51
Til top
Jaco Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Juni-2008
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 18:00

Hej Rechain,

Jeg har en kammerat, som har Quadral sættet (vist nok købt hos spar-momsen.dk). Det spiller kanon godt til prisen - er både god til alm. musik samt surround. Han havde før et sæt med satteltihøjt. til 5000 kr. Quadralen spiller markant bedre.

http://www.quadral.com/index.php?pID=5_39&inc=produkte/s et_detail.php&prodID=12

Jaco/

Til top
Rechain Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 19:57
Jaco --> Det lyder godt  har købt min sub hos Spar-Momsen, så dem stoler jeg på.
Godt at høre at sættet spiller godt til prisen, så vil jeg helt klart købe det når der bliver råd. Tak.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------
OPDATERING (22/06)
De er nu bestilt og regner med at have dem inden torsdag (håber) - så får vi at se.
Jeg er nem at gøre tilfreds, men melder lige ud når de er sat op. Bare de passer til min receiver.
------------------------------------------------------------ ---------------------------------

OPDATERING (25/06)
De er nu modtaget og sat op (mangler dog baghøjtalerne) men de spiller rigtig godt.
Til både film/spil og musik...er tilfreds med mit køb i hvertfald og det ku pengepungen klare.

/Rechain

Redigeret af Rechain - 25-Juni-2008 kl. 13:55
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu