|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BBXL ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2008 Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 16-Juni-2008 kl. 09:23 |
Hej håber dette er stedet hvor jeg kan få hjælp...
jeg har en squeezebox duet og jeg er lidt træt af at jeg skal have computeren tændt for at kunne bruge den. derfor har jeg tænkt mig at købe en NAS-server. men hvilken skal jeg købe? mine bud er Synology DS-207+ eller NETGEAR ReadyNAS Duo jeg har indtryk af at begge klarer opgaven, men hvilken er bedst? eller skal jeg have en helt tredie? håber nogen kan hjælpe mig ![]() |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Kik på mit projekt i min sigantur.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Det ser meget spændene ud. Men jeg må nok sige at jeg mere er typen, der gerne vil betale lidt mere for at få noget der virker uden at man skal arbejde alt for meget med det.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Fordelen ved ReadyNAS er vel at du kan opgradere RAM - jeg kunne mærke forskel da jeg opgradere min HP fra 256 til 515 Mb.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
readynas er umiddelbart også den jeg tror mest på eftersom de leverer den med sqeezecenter installeret på betyder det jo nok også at de bliver ved med at understøtte det. men det kunne jo være at nogen havde haft en dårlig erfaring med den.
|
|
![]() |
|
nygaardinc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
nu er Squeezecenter jo blevet en integreret del af Qnap 109-409, så det er oz et godt bud
|
|
Panasonic TX-55VT50
Dune Prime 3.0 Mark Levinson No.383 Linn Akurate DS/1 Linn Unidisk SC/D Sonus Faber Cremona M Radius R90 Nordost Baldur SC Linn Silver IC Qnap TS-459-pro+ 8TB |
|
![]() |
|
![]() |
vil det sige at Squeezecenter er installeret når man køber serveren, eller skal man opdatere firmware el lign? |
|
![]() |
|
nygaardinc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
Squeezecenter er ikke preinstalleret, men man opdaterer firmwaren, i den nye FW er der et punkt hvor man kan hente forsk "Plugins" til Qnap'en, der i blandt Squeezecenter. Jeg bruger det selv og det fungerer rigtigt godt Redigeret af nygaardinc - 16-Juni-2008 kl. 16:06 |
|
Panasonic TX-55VT50
Dune Prime 3.0 Mark Levinson No.383 Linn Akurate DS/1 Linn Unidisk SC/D Sonus Faber Cremona M Radius R90 Nordost Baldur SC Linn Silver IC Qnap TS-459-pro+ 8TB |
|
![]() |
|
![]() |
Fornemt det lyder jo godt. Ærgeligt at det er de to dyreste løsninger der umiddelbart virker nemmest... er der nogen der mener at det er værd at spare en plovmand og købe synologyen i stedet
|
|
![]() |
|
![]() |
nope, en Qnap TS109 pro er feks oz totalt lydløs og der er en licens til Twonky Vision med i købet
|
|
Panasonic TX-55VT50
|
![]() |
|
![]() |
Prøv at søg på http://forums.slimdevices.com/ Synology har helt klart en lækker FW og mange features (har selv en 101J) men det ville være ærgeligt at købe den forkerte maskine. Som sagt kunne jeg mærke forskel på hastigheden på controlleren da jeg opgraderede fra 256 til 512 Mb RAM |
|
![]() |
|
![]() |
|
JackDK ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2007 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 32 |
![]() |
Jeg må indrømme, at nu har jeg brugt over 30min på, at finde det med plug-ins og SC, men har ikke fundet noget. :( Hvor er det lige det gemmer sig? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |