recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af højtalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
GadgetFreak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-November-2004
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af højtalere
    Sendt: 05-Juni-2008 kl. 00:33
Hej guruer!

Jeg skal bruge nogle højtalere i vores nye hus, og jeg vil gerne have surround denne gang. Jeg har lige nu en NAD stereoreceiver, 2 Minipods og en Dali 10" sub. Jeg ville gerne opgradere lydsiden lidt, specielt i musikhenseende.

Jeg havde i først omgang overvejet at købe billigt: Jamo A 102 HCS 5. Men det er droppet igen . Bortset fra til baghøjtalere, da bliver det altså A 102 i hvide. Det opgraderer jeg måske senere, men det er mindst vigtigt.

Nu går jeg så med tanker om fronter, center og sub. Det skal spille sammen med en Onkyo SR606 (PS3 til Blu-Ray samt Popcorn Hour til DVD-samling).
  1. 3 x Eltax Monitor III + sub ~ 1.800 kr.
  2. HarboSound 3 x Sat10 og Sub10 ~ 3.500 kr.
  3. 2 x Jamo D400 + D4Cen + D4Sub ~ 6.000 kr.
3 x Eltax ville blive placeret i hifi-møblet (som hænger på væggen lidt under fjernsyn). Harbosat (i hvid) kunne måske hænge fremme. Jamo kunne måske hænge fremme/oppe, men højst sandsynligt i møblet.

Møblet bliver "custom-made" således at Jamo-højtalerne ville kunne hænge i møblet, helt fremme (ikke dybt inde i).

Er der andre gode/bedre bud i prisklassen (max 6000)? Er det en god pris for Jamo-højtalerne? Er de stadig gode på trods af deres alder (de kostede vist 15-18.000 engang)?

Og til sidst - er det helt til grin at placere højtalerne så lavt? Som I nok kan høre vil jeg allerhelst indbygge dem i væggen, men det er desværre ikke en mulighed. Gemme den væk er den næstbedste visuelle løsning, og jeg kan godt gå på kompromis lyden, bare jeg ikke smadrer den fuldstændig

Det var i øvrigt Mr. Frislevs eget setup der inspirerede mig til at sætte højtalere i møblet (han har også subben inde i møblet!).

Har I nogle kommentarer til det?

- Sebastian

Redigeret af GadgetFreak - 05-Juni-2008 kl. 00:34
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 14:47
Bum-bumpelum 

Er der ikke måske nogen der kender til Jamo-sættet? (Eller har nogen kommentarer til noget af det andet).

- Sebastian
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 10:31
Vi prøver lige en gang mere

Hvad er det bedste man kan få for ca. 6.000 kr. hvis følgende står på ønskesedlen:
  1. 2 diskrete væghængte fronter
  2. 1 center
  3. 1 sub
Jeg kiggede på B&W VM1 som fronter og center (så mangler jeg godt nok en sub), men er det sammenligneligt med det Jamo D400, D4 Sub og D4 Center som jeg havde et tilbud på?

Hvad med Focal Sib - er det "lige så godt"?
Eller HarboSound Sat10+Sub10?

Review Jamo D400 på Home Cinema Choice
Review Jamo D400 på Area DVD

Jeg har jo desværre ikke mulighed for at høre det nogen steder inden køb

Come on dudes and dudettes - show me your love
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 10:52

Oprindeligt skrevet af GadgetFreak GadgetFreak skrev:

Jeg kiggede på B&W VM1 som fronter og center (så mangler jeg godt nok en sub)

Uden i øvrigt, at sammenligne med de øvrige modeller, så vil jeg gerne udtale mig om VM1. Den spiller fint, hvis den benyttes som TV højttaler, men lad det blive ved det.

Til surround og musik

Så spiller en Minipod altså bedre.

Redigeret af Iron Man - 09-Juni-2008 kl. 10:59
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 10:57

Jeg har lige nu en NAD stereoreceiver, 2 Minipods og en Dali 10" sub. Jeg ville gerne opgradere lydsiden lidt, specielt i musikhenseende.

2 * Minipods + NAD stereoreceiver + Dali 10" subwoofer.

Jeg ved godt at en minipod ikke er den bedste højttaler til 4.000 for et sæt, derudover har du en 10" subwoofer fra Dali, som i mine ører som regel netop fungerer rigtig godt til musik.

Jeg tror desværre ikke du skal regne med den store opgradering i stereo, ved at købe et samlet højttaler system til 3.000. 

Prisen på det brugte Jamo system lyder meget rimeligt, lyder kender jeg dog ikke til. Jeg vil øvrigt selv til enhver vælge noget brugt til de penge, du får langt mere ydelse for pengene.

Redigeret af Iron Man - 09-Juni-2008 kl. 11:02
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 14:06
Hej Iron Man

Tusinde tak for din mening - jeg skrev jo også forkert... Mine højtalere er nogle sølle MicroPods, ikke MiniPods... Det ændrer vel lidt på dit synspunkt?

Jeg hælder meget til det Jamo-sæt, det er nogle fine anmeldelser, men synes det er mange penge at bruge på noget jeg ikke har set/hørt.

- Sebastian
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 20:56

jeg skrev jo også forkert... Mine højtalere er nogle sølle MicroPods, ikke MiniPods... Det ændrer vel lidt på dit synspunkt?
- Sebastian

Det ændrer min mening fuldstændigt.

Uden af provokere  så spiller de lige så forfærdeligt, som alle andre satellitter jeg har været i nærheden af.

De er sikkert meget gode til lidt TV lyd i en lille campingvogn.

Hvis du har mulighed for det, så prøve da at giv Jamo sættet et lyt.

Redigeret af Iron Man - 09-Juni-2008 kl. 20:58
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Det ændrer min mening fuldstændigt.

Uden af provokere  så spiller de lige så forfærdeligt, som alle andre satellitter jeg har været i nærheden af.

De er sikkert meget gode til lidt TV lyd i en lille campingvogn.

Hvis du har mulighed for det, så prøve da at giv Jamo sættet et lyt.

Det er helt i orden , jeg er for så vidt enig. Jeg var lidt begejstret over at de fyldte så lidt i starten (der var dårligt med plads), men det er nu afløst af manglende lyd.

Jeg bliver vist nødt til at købe de Jamo'er, og så må jeg sælge dem igen hvis alt går galt.

Tak for dit input, de har vist aldrig været de mest populære højtalere (hvis man skal bedømme på indlæg omkring dem).

- Sebastian

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu