|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kammersgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() Sendt: 29-Maj-2008 kl. 09:50 |
Jeg har kigget lidt på en brugt Harman Kardon AVR335, men jeg har ikke så meget forstand på om den af okay kvalitet? Det jeg er ude efter er en god reciever hvor der kan smides et 5.1-system til, og afspille udmærket lyd, men jeg aner ikke hvad de forskellige dekodere og andre specs betyder. Hvor meget forældet er denne reciever i forhold til de dekodere den kan afspille og alt det der Dolby Digital-ting, hvad betyder det? Har prøvet at læse lidt reviews, men jeg er kommet lige vidt.. Så håbede der er nogen her på forummet der har forstand på det ![]() http://reviews.cnet.com/av-receivers/harman-kardon-avr-335/1 995-6466_7 -31248882.html http://www.audioreview.com/cat/amplification/a-v-receivers/h arman-kard on/PRD_331058_2718crx.aspx |
|
![]() |
|
Kammersgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
Det jeg tænker lidt på er om den allerede er forældet med dekoderne og tilslutningsmulighederne. Den skal bruges til at sætte til mit Panasonic PX80 samt PS3.. Men vil tilslutningsmulighederne være via HDMI eller bruger man ikke det? Har brug for lidt hjælp her :)
|
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
Kammersgaard, Velkommen til Recordere.dk! Harman Kardon laver glimrende Receivere og såfremt du ikke vil have HD lyd (DTS MA, Dolby trueHD, DD+ mv.) fra Blu-ray film vil denne Receiver være ganske udemærket. Den klarer de normale lydformater som er på DVD film og PS3 spil. Om den allerede er forældet i forhold til tilslutningsmulighederne afhænger af hvor mange komponenter du skal have tilsluttet. Jeg havde tidligere en Marantz SR5600 som minder lidt om denne Harmon Kardon i forhold til specs og decodere. Og der løb jeg tør for input connections. Der var "kun" 2 optiske lydindgange og det var ikke helt nok. SÅ undersøg hvor mange inputs den har, og vurder i forhold til PS3 (optisk) TV (?) plus andet hardware hvor mange inputs du har behov for. Omkring decodning så er den forældet i den forstand at den ikke kan håndtere HD lyd da den først og fremmest ikke har HDMI. Hvis jeg skulle anbefale dig en anden "billig" Receiver med mulighed for HD lyd må det være Marantz 4002 der har 2 HDMI inputs. Alt i alt er der altså mange overvejelser når man skal vælge Receiver. Især når du har en PS3 der kan decode HD lydformaterne og sende dem ud via PCM (over HDMI) til en Receiver ala Marantz 4002 som sender signalet ukomprimeret ud i højtalerne. Alt dette er dog ligegyldigt hvis du ikke er interesseret i HD lyd og bare gerne vil have en Receiver der kan klare DTS og almindelig Dolby Digital fra DVD film og PS3 spil. Håber dette hjælper lidt! /Halsted Redigeret af Halsted - 29-Maj-2008 kl. 11:10 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for velkomsten, og tak for svaret! :)
Ja det hjælper mig lidt.. Altså jeg havde godt tænkt at den nok var lidt forældet, idet ham jeg skulle købe den af købte den i 2006. Lige nu råder min DVD samling over 1 stk BluRay film .. ![]() Jeg ved dog at jeg i fremtiden selvfølgelig vil komme til at få flere og flere BluRay film, og til den tid vil jeg måske ærgre mig over købet idet at den ikke giver den gode lyd som jeg havde håbet. Jeg har også haft kigget på Denons AVR-1508 reciever fra HifiKlubben, og de har talt godt om den da jeg var nede og kigge på den i butikken. (http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon _avr-1508_surround_receiver.htm) Den kan jeg se understøtter HDMI, og er måske lidt mere i mit prisleje og til mit behov og forbrug? |
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
Denon laver også rigtig gode Receivere, dog er Marantz bedre til især Stereo. AVR-1508 understøtter ukomprimeret HD lyd over PCM så den går du ikke galt i byen med. Dog kan den ikke selv decode HD lydformaterne. Det kan PS3 heldigvis /Halsted |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12435 |
![]() |
AVR 1508 understøtter IKKE lyd over HDMI! Det er udelukkende en HDMI-switch der sidder i apparatet. Det samme gælder for 1708'eren.
Man skal op i Denon AVR 1908 eller Marantz SR4002 før der understøttes lyd over HDMI, og man derfor med en PS3 får adgang til al den nye, sjove lyd. |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, igen lidt ude for det prisleje som jeg havde forestillet mig tingene skulle ligge i .. Men så er det jo man får hvad man betaler for :)
Så der er måske ikke den store forskel på Denon AVR 1508 og H&K AVR 335, så jeg vil måske få mere for pengene ved at købe H&K'en selvom den er ældre? |
|
![]() |
|
![]() |
Ok tak Naiera, min fejl, det troede jeg faktisk den kunne Men så blev jeg også klogere i dag /Halsted Redigeret af Halsted - 29-Maj-2008 kl. 15:10 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |