|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Lenepus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 25-Maj-2008 kl. 15:17 |
|
Hej, Da vi snart køber en Playstation 3 og dermed vil gå ind HD-verdenen, så vil vi også gerne kunne udnytte de nye HD lydformater. Og da min viden inden for Surroundforstærkere kan ligge på et lille sted, ville jeg høre om i ikke vil hjælpe mig med godkende denne forstærker. Der er tale om en avr-1508, som jeg har set mig varm på. http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ve r=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=335 Altså om den kan udnytte de nye lydformater sammen med en Playstation 3. Jeg har ladet mig fortælle at hvis man har en HDMI 1,3 indgang i sin forstærker, så kan den modtage signalet fra Playstationen som LPCM. Er det rigtigt forstået? mvh Lene |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Så enkelt der det desværre ikke. AVR 1508 (og 1708) har ganske vist HDMI 1.3 switching, men det er netop kun _switching_, dvs. de kan sende signalet videre, men de kan ikke modtage lyd via disse indgange. Dér skal du have en AVR 1908 minimum. Se evt. omtalen på www.hifiklubben.dk af de enkelte modeller, der er det beskrevet i produktteksten præcist hvad du kan med de enkelte modeller. HDMI 1.3 giver _mulighed_ for en masse ting og sager, men næste alle features er "optional", dvs. du skal ikke kun kigge efter HDMI 1.3, du skal kigge specifikt efter de features du ønsker. |
||
![]() |
||
Lenepus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
|
Tak skal du have for hjælpen! Så må jeg jo tage den derfra... mvh Lene |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Denon'en er faktisk på udsalg i øjeblikket: http://www.hifiklubben.dk/kampanje/denon?_s_icmp=fp305 Ellers er der et alternativ her, som jeg troede var meget billigere: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=417084&a mp;searchArea=&Soegeord= |
||
![]() |
||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|
Ellers kan jeg anbefale en dejlig Onkyo 605, eller 606, hvis du villig til at give ca. 5k for en Receiver!..
Mvh Zirio CineZirio Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordøst |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Det er jo så rent overkill, da PS3 selv foretager afkodningen af HD lyd. Men det er rigtigt at hvis der anskaffes en standalone afspiller som BD30, så er Onkyoen det bedste match til prisen. |
||
![]() |
||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|
Ja, det er måske lidt i overkanten!.. Men hvis fruen så får lyst til fornyelse, af diverse elementer i hendes bio, så er det jo altid bedre at have for meget, end for lidt ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |