recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround hjælp!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround hjælp!!!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround hjælp!!!
    Sendt: 24-Maj-2008 kl. 00:17

hej havde kigget på en reciever og en forstærker

forstæker: Yamaha RX v3800   http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=401005&a mp;searchArea=&Soegeord=

Reciever: Denon AVR-3808 http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-3808_surround_receiver_sort.htm

havde tænkt mig at købe en af dem men så så jeg i en anden tråd at mange her inde sværger til Onkyo så skal man heller vælge sådan en og hvilken ? så hvad synes i jeg skal vælge en af de to jeg selv har fundet en onkyo hvilken ? eller en hel tredje ?

krav: max 15000 kr.

har kigget på disse højtaler:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _ikon_5_hoejttalersystem_.htm

er de gode eller skulle jegvælge nogen andre og hvilke ? dog maxigen 15000 kr.

har kiggetpå denne sub:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/dal i_ikon_sub_subwoofer_lys_valnoed_.htm

er den god eller skulle jeg vælge en anden ? dogmax 6000 kr.

håber i vil hjælpemig medmine mange spørgsmål

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 00:23

JEG turde IKKE anbefale en ONKYO 805 nu hvor jeg selv har sådan en til salg for 7000 kr. , men ellers ville det være et godt køb..... tror jeg

De venligste hilsner.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 09:24
Bump please hjaelp
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 09:27

Onkyo 805 er fantastisk til omkring 9999,- mener jeg fra NY.

Kan jo finde lettere brugt for omkring 7000 hvis man er heldig

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 09:44
hvorfor saelger du den hvis den er saa god?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 09:50

Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

hvorfor saelger du den hvis den er saa god?

Jeg sælger den udelukkende pga. overgang til B&O eller Bose hvor det passer mere ind i vores stue i vores nye hus. Før havde jeg en Harman Kardon AVR 7000 som spillede fantastisk men ikke havde de nye formater, HDMI og alt det andet. Onkyo 805 i samme klasse, men til en helt anden pris, og så er alle de nye formater med.

Den spiller fantastisk og har overskud af kræfter til enhver opgave.

Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

JEG turde IKKE anbefale en ONKYO 805 nu hvor jeg selv har sådan en til salg for 7000 kr. , men ellers ville det være et godt køb..... tror jeg

De venligste hilsner.

Så vidt jeg ved er det ikke tilladt at reklamere for sine egne varer i andre fora end KSB

Og dette er nu den anden tråd jeg har set hvor du gør dette...

Og nej, dette er ikke mudderkastning, blot en lille reminder

Redigeret af Christian H - 24-Maj-2008 kl. 10:56
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

De venligste hilsner.

Så vidt jeg ved er det ikke tilladt at reklamere for sine egne varer i andre fora end KSB

Og dette er nu den anden tråd jeg har set hvor du gør dette...

Og nej, dette er ikke mudderkastning, blot en lille reminder

Øhh, er det nogle selvopfundne regler .

citat fra tilmelding :

"
Tryk 'Acceptér' hvis du indvilliger i at overholde følgende regler og retningslinjer. Hvis ikke, tryk 'Fortryd'.

Når du opretter dig som bruger skal du afgive visse oplysninger om dig selv. Alle informationer der afgives må anses for derefter at være offentligt tilgængelige oplysninger.

Du indvilliger i ikke at benytte dette forum til at sende beskeder med et indhold som kan opfattes som vulgært, nedsættende, ukorrekt, diskriminerende, hadefuldt, truende, som har seksuel karaktér, som krænker andres privatliv eller som overtræder gældende lovgivning. Du indvilliger ligeledes i ikke at offentliggøre ophavsretligt beskyttet materiale, hvor ophavsretten ikke tilhører dig selv eller ejerne af dette forum.

Som bruger forbliver du eneste ansvarlige for indholdet af dine beskeder, og du indvilliger i at friholde dette forum og dets ejere for ethvert juridisk ansvar der måtte opstå på baggrund af din brug af dette forum. Forummets ejere forbeholder ligeledes sig retten til at offentliggøre al information som du har afgivet, såfremt et juridisk ansvar søges gjort gældende imod forummets ejere på baggrund af indholdet af dine beskeder.

Uanset at beskeder sendt til dette forum ikke kan medføre juridisk ansvar for forummets ejere, forbeholder forummets ejere sig ubetinget ret til at slette enhver besked, uanset indhold og uden varsel. Hvis du støder på beskeder, som du mener overtræder disse regler og retningslinjer, bedes du kontakte Administrator pr. email.

Ved at oprette dig som bruger accepterer du ovenstående regler og retningslinjer og indvilliger i at overholde disse."

Han mener Onkyo er et godt valg, han har en til salg, hvad er jeres problem ?
Jeg mener også Onkyo´en er et godt valg, der er et par brugte til salg her og her.

Måske kan prisen forhandles, når man tager i betragtning hvad man kan få den for i Tyskland. Evt kig efter Onkyo TX-SR 875.

Men for ca. 15K kan du jo få Onkyo´s topmodel OnkyoTX-SR 905, som er udstyret med topkredsløb hele vejen igennem.

Skal der god rådgivning og evt. mulighed for test hjemme, så tag fat i CSN-Teknik.

Redigeret af Hans j - 24-Maj-2008 kl. 12:59
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 13:32

Ingen tvivl om at Onkyo'en er et godt valg, jeg ville absolut også selv have sådan en med i mine overvejelser hvis jeg stod og skulle skifte.

Jeg skriver jo også at "Så vidt jeg ved" er det ikke tilladt, om det er det eller ej må vi jo have en moderator til at svare på, men i mine øjne er det under alle omstændigheder ikke god stil.
Hvis folk leder efter en brugt reciever kigger de vel i KSB.

Jeg ville ikke brokke mig hvis det blev nævnt at man jo kunne kigge efter noget brugt, men at gøre som Skyum gør i denne tråd og den som omhander Yamaha syntes jeg er at gå over stregen. Hvis alle begyndte at reklamere for deres egne varer i alle foraer, så ville seriøsiteten på denne hjemmeside hurtigt forsvinde.

Og lige for en god ordens skyld, så er dette ikke et personligt angreb, blot min idé om god skik i et ellers rigtig godt debatforum. 

Redigeret af Christian H - 24-Maj-2008 kl. 13:34
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Ingen tvivl om at Onkyo'en er et godt valg, jeg ville absolut også selv have sådan en med i mine overvejelser hvis jeg stod og skulle skifte.

Jeg skriver jo også at "Så vidt jeg ved" er det ikke tilladt, om det er det eller ej må vi jo have en moderator til at svare på, men i mine øjne er det under alle omstændigheder ikke god stil.
Hvis folk leder efter en brugt reciever kigger de vel i KSB.

Jeg ville ikke brokke mig hvis det blev nævnt at man jo kunne kigge efter noget brugt, men at gøre som Skyum gør i denne tråd og den som omhander Yamaha syntes jeg er at gå over stregen. Hvis alle begyndte at reklamere for deres egne varer i alle foraer, så ville seriøsiteten på denne hjemmeside hurtigt forsvinde.

Og lige for en god ordens skyld, så er dette ikke et personligt angreb, blot min idé om god skik i et ellers rigtig godt debatforum. 

Jeres angreb på Skyum´s indlæg mudre trådende mere end hans forslag til en surround reciever. Igen vil jeg nævne, hans forslag er i tråd med hvad trådstarter er efter, han nævner han har en til salg, det kan jeg ganske enkelt ikke se noget forkert i, jeres angreb lugter lidt for meget af DF .

Hvad forskel er der på om jeg nævner der er sådan en sag til salg eller sælger selv gør det ?
Det er jo altid godt at løbe KSB delen igennem hvis man er på jagt efter en "ny" surroundreciever.

Og nu gider jeg ikke komme med flere off-topic heri.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 14:18

[/QUOTE]
Jeres angreb på Skyum´s indlæg mudre trådende mere end hans forslag til en surround reciever. Igen vil jeg nævne, hans forslag er i tråd med hvad trådstarter er efter, han nævner han har en til salg, det kan jeg ganske enkelt ikke se noget forkert i, jeres angreb lugter lidt for meget af DF .
At kalde det et angreb syntes jeg er overdrevet, men der er jo forskel på hvordan folk opfatter ting, og hvilken politisk overbevisning du mener vi har må stå for din egen regning, ellers kan vi diskutere det på www.politikforum.dk

Hvad forskel er der på om jeg nævner der er sådan en sag til salg eller sælger selv gør det ?
Det er jo altid godt at løbe KSB delen igennem hvis man er på jagt efter en "ny" surroundreciever.
Forskellen ligger efter min mening i det etiske.

Og nu gider jeg ikke komme med flere off-topic heri.
God idé!
Jeg har også givet min mening til kende, så der er ingen grund til at tæve på en død hest.
Og for at vende tilbage til topic, så ville jeg også kigge efter noget Onkyo eller eventuelt noget Marantz. Til 15K kan man jo næsten få en ny 8002'er som jo ligesom Onkyo'en kan dekode alle de nye lydformater, og vist også skulle have masser af kræfter. Jeg har desværre ikke selv hørt den i arbejde, men det skulle jo kunne lade sig gøre i TC.

[/QUOTE]

Redigeret af Christian H - 24-Maj-2008 kl. 14:19
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 16:00
Enig med Hans J, i ødelægger tråden ENDNU mere ved at køre på Skyums indlæg! Man kan mene hvad man vil om hans indlæg (om det er fair eller ej), men det er da ingen grund til at tage den i en tråd, der skal trådstarter vel hjælpes!??
Jeg kan kun se 1 indlæg der hjælper trådstarter (af det er af Skyum)! Hans j laver lige ½ undervejs...

Så istedet for at diskuterer Skyums indlæg, hvad så med at hjælpe trådstarter med en finde en super reciever?

Så tilbage til den OPRINDELIGE TRÅD...

Jeg syntes at både Denon 3808, Yamaha 3800 og Onkyo må væøre nogle af de stærkeste bud. Evt. kunne du overveje Marantz, dog er 7002 ikke god, så den bør du holde dig fra. Men måske finde en brugt fra 8000-serien, de er fænomenale - en ny 8002 koster en små 18K.

Ellers laver Pioneer nogle, som også er blevet populære blandt mange - dem er jeg bare ikke så meget inde i, da jeg ikke bryder mig om dem.

Onkyo er helt sikkert kommet med på vognen igen, og laver nogle super recievere. Dog, som jeg ser det, har du reelt valget mellem 2-3 stykker i det prisleje. Onkyo 805 hvis du søger det billige kompromis (det skal ikke lyde negativt, har den selv, og den er fremragende!!).
875 hvis du vil have en videoscaler med oveni købet, dog er den ikke meget værd, da den er skidt implementeret. Onkyo 905 som har en lidt andet opbygning, med en enorm ringtrafo osv. den gør det rigtig godt i surround, og er måske(?) den bedste til stereo (af surround recieverene).

For at opsummerer, og her smækker jeg bare de modeller op JEG syntes er interessante (i uvilkårlig rækkefølge!):

Denon 3808
Yamaha 3800
Marantz 8002/7001/8001
Onkyo 805/875/905

Alle ovenstående kandidater er gode, så det handler også meget om hvad DU vil og hvad DU har brug for. Skal du bruge videoscaleren? Lytter du meget til musik? Ikon højtalere kan godt være noget skingre/hårde i toppen, så skal man MÅSKE passe på med Onkyo/Denon...

Det er noget af en kamp og en labyrint at finde rundt i, men når det lykkedes så er det super fedt at sæte sig tilbage og nyde det!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu