recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med PC til SUB/satelit..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med PC til SUB/satelit..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med PC til SUB/satelit..
    Sendt: 23-Maj-2008 kl. 23:02

Læs sidste post.

Nogen der kender nogen hvide højtalere og sub, behøver ikke være surround, men enten 2 sattelit foran samt sub, eller helt surround med satteliter..

og prisen skal ikke være helt vild, må gerne holdes nede..

Det skal være med aktiv sub, skal jeg lige tilføje...

Redigeret af Pizzabager - 26-Maj-2008 kl. 12:20
Til top
Jones Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 23:26

Hey

Jeg har netop et sæt som du beskriver.. 2 højttalere og en sub.

Jeg fik et godt tip af Otto fra AV Precision om at købe 2 stk Monitor Audio R90 højttalere og 1 stk Audio Pro Allroom subwoofer.

Se monitor Audio højttalere her:

http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=63& amp; amp;product_number=1044394

Se Audio Pro Allroom sub her:

http://nbradio.dk/shop/audio-pro-allroom-3359p.html

Jeg købte det hele hos www.Tapeconnection.dk men kan ikke finde sub'en på deres side mere.

Mener jeg gav 4500 for de højttalere + sub'en. God lyd til prisen - synes jeg. Jeg købte det hele i hvidt og det ser superfedt ud.

Jones out

Redigeret af Jones - 23-Maj-2008 kl. 23:26
Pio427xa,Pio DVR-645H-s,Sagem60, 2 stk Monitor Audio R90, 1 stk AudioPro Alroom sub
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 00:28
Dem kigger jeg lige nærmere på, de ser faktisk ganske pæne og små ud
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 12:14

Nu var jeg lige i tapeconnection, og kigge på de der R90 satelitter, og de ser faktisk super ud, men et stort problem meldte sig lige, jeg har ikke nogen forstærker, jeg skal kun have min HTPC hængene på væggen, også direkte til sub(monitor R360) og 2 satelitter.

Jeg troede det var ligesom gamle dage hvor satelitterne sad til subben, og dermed blev drevet af forstærkeren i subben, men det fik jeg af vide det gør de ikke, de skal have deres egen forstærker, og det ødelægger lidt mit setup, Hvis jeg kan finde plads til at gemme sådan en lille forstærker som han viste mig (en lille rørformet en) hvordan sættes det så til?

Så skal kablet fra PC udgangen jo deles til både sub, og satelit forstærker, hvordan gøres det?, ellers skal man bruge optisk out til satelit, og PC out til sub??, det kan vel slet ikke lade sig gøre..

Nogen der har en god ide???

Til top
Jones Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Nu var jeg lige i tapeconnection, og kigge på de der R90 satelitter, og de ser faktisk super ud, men et stort problem meldte sig lige, jeg har ikke nogen forstærker, jeg skal kun have min HTPC hængene på væggen, også direkte til sub(monitor R360) og 2 satelitter.

Jeg troede det var ligesom gamle dage hvor satelitterne sad til subben, og dermed blev drevet af forstærkeren i subben, men det fik jeg af vide det gør de ikke, de skal have deres egen forstærker, og det ødelægger lidt mit setup, Hvis jeg kan finde plads til at gemme sådan en lille forstærker som han viste mig (en lille rørformet en) hvordan sættes det så til?

Så skal kablet fra PC udgangen jo deles til både sub, og satelit forstærker, hvordan gøres det?, ellers skal man bruge optisk out til satelit, og PC out til sub??, det kan vel slet ikke lade sig gøre..

Nogen der har en god ide???

Kan du ikke fra den forstærker TC præsenterede dig for trække videre til både sat's og sub?? Så din PC-out bare går til forstærkeren og derfra videre til din sub og sat's??

Jones out

Pio427xa,Pio DVR-645H-s,Sagem60, 2 stk Monitor Audio R90, 1 stk AudioPro Alroom sub
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Jones Jones skrev:

Kan du ikke fra den forstærker TC præsenterede dig for trække videre til både sat's og sub?? Så din PC-out bare går til forstærkeren og derfra videre til din sub og sat's??

Jones out

Ved ikke om den kan, det er den her han anbefalede mig til sateliterne http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=2&pro duct_number=9002011

Den er ret lille og kan gemmes under mit vitrineskab.

Redigeret af Pizzabager - 26-Maj-2008 kl. 17:05
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 18:13
Har vist fundet en løsning.. har sådan en lille Minijack fordeler, så kan jeg sætte den i bundkort, og så minijack-RCA til henholdsvis forstærker/satelitter og Subwoofer.. sådan må det blive..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu