recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver og strømforbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReceiver og strømforbrug

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RMB4Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver og strømforbrug
    Sendt: 23-Maj-2008 kl. 20:46

Jeg skal have det nye pioneer TV "når det kommer", og havede regnet med at det skulle være uden højtaler, fordi jeg vil købe en multifjernbet. og køre lyden gennem min kommende forstærker ( Onkyo 805 eller 806 ) til mine kommende Surround højtaler ( Kef 5005.2 - 7.1) men jeg kan se på spec. på Onkyo at den bruger 870W, det vil sige:

Jeg ser TV ca. 2.000 timer om året og 1 Kw koster ca. 1.8 kr. alså over 3.000,- om året for at køre gennem receiveren, så kan jeg jo købe et par højtaler til mit Pioneer, og så kun tænde for Surround receiveren når jeg ser film. eller er det mig der tager helt fejl ???

bruger receiveren virkelig 870W hele tiden ???

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 20:57

Det er da helt knaldet altid at bruge Reciveren når der skal ses TV, uanset hvad forbruget er på den, jeg bruger den kun til DVD/BD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af RMB4Y RMB4Y skrev:

Jeg skal have det nye pioneer TV "når det kommer", og havede regnet med at det skulle være uden højtaler, fordi jeg vil købe en multifjernbet. og køre lyden gennem min kommende forstærker ( Onkyo 805 eller 806 ) til mine kommende Surround højtaler ( Kef 5005.2 - 7.1) men jeg kan se på spec. på Onkyo at den bruger 870W, det vil sige:

Jeg ser TV ca. 2.000 timer om året og 1 Kw koster ca. 1.8 kr. alså over 3.000,- om året for at køre gennem receiveren, så kan jeg jo købe et par højtaler til mit Pioneer, og så kun tænde for Surround receiveren når jeg ser film. eller er det mig der tager helt fejl ???

bruger receiveren virkelig 870W hele tiden ???

Nej - Det er maksimalforbruget. Det normale forbrug vil typisk være et godt stykke under 100W, men stadigvæk nok for meget til "TV-avis" lytning. Det er IMO spild af strøm.
Mvh Hans
Til top
RMB4Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 08:17
Hvis det kun er omkring 100W ved nomalt lytning bliver jeg ved min ide om at køre gennem receiveren altid, og droppe højtaler på TVet ser også meget bedre ud
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 08:43

Jeg  har Pioneer 507 uden højtalere sår lyden køre altid gennem receiveren. Hvilket var lidt træls i starten, men det er vi blevet vandt til nu.

Der er jo også spørgsmålet om design. Jeg synes hel klart at Tv'et ser flottest ud uden højtaler. 

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
RMB4Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 09:12
[QUOTE=-C5-]

Jeg synes hel klart at Tv'et ser flottest ud uden højtaler. 

glæder mig at høre -C5- for det er også min mening

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 08:23
Min surround reciever bruger 48-51W ved normal tv-lytningsniveau, svinger lidt om den kører pureaudio eller lidt pseudo-surround.

Man skal nok holde sig fra de lidt større fladskærme hvis strømforbrug er noget man kigger meget på .
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 10:58
Jeg bruger for ca. 6K strøm om året, og jeg bor stadig hjemme...

Men et meget interessant indlæg, jeg har selv gået med overvejelsen, om det opgivet watt-forbrug på Onkyo-receiveres, var ved normalforbrug, eller max!..Havde selv kommet til konklusionen, at det måtte være ved maxforbrug, men det er nu meget ret med lidt bekræftelse!..
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 11:13

[QUOTE=zirio]Jeg bruger for ca. 6K strøm om året, ...[QUOTE]

Det var da en anseelig mængde, det bruger vi ikke engang i en hel lejlighed, og der mangler ikke elektrisk udstyr her i huset.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Men et meget interessant indlæg, jeg har selv gået med overvejelsen, om det opgivet watt-forbrug på Onkyo-receiveres, var ved normalforbrug, eller max!..Havde selv kommet til konklusionen, at det måtte være ved maxforbrug, men det er nu meget ret med lidt bekræftelse!..

Er du klar over du bruger for ca. kr. 10.000,- el om året . Får du lov til at betale for dit eget forbrug? Ellers burde du, så du kunne lære, at være lidt mere bevidst om miljø/økonomi .

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 12:19

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Er du klar over du bruger for ca. kr. 10.000,- el om året . Får du lov til at betale for dit eget forbrug? Ellers burde du, så du kunne lære, at være lidt mere bevidst om miljø/økonomi .

Arh! Tror da nok lige at 6K står for 6000 kr og ikke 6000Kw. Men det er stadig en anseelig mængde, som burde udløse opsætning af egen måler med betaling

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Arh! Tror da nok lige at 6K står for 6000 kr og ikke 6000Kw. Men det er stadig en anseelig mængde, som burde udløse opsætning af egen måler med betaling

Det står "selvfølgelig" for 6000 kr, strøm om året!..Jeg ved godt det er ekstremt meget, vores husstand (som består af 3 individer), bruger for 6+ personer, i strøm!...Og der er ikke fordi jeg spilder strømmen eller noget, tværtimod!..Jeg slukker altid for kontakterne, når jeg går hjemmefra, så standby-tiden er minimeret!..Mit strømforbrug bestå af: Forstærker, DVD, TV, Computer (stationær) og en bærbar, også lidt lamper, mobiloplader, men det er jo minimalt!...

Jeg kan ikke rigtig forstår, hvorfor jeg bruger så meget!...
Nu har vi ikke haft en måler, på mit værelse!..Men gennem de sidste 4 år (hvor min bio har vokset sig større), er strømregningen steget lineært!..
Så det bliver ikke sjovt, når jeg flytter hjemmefra!...Og måske er det "kun" 5000 kr, men det er stadig meget!...
Men nu har jeg aldrig holdt det skjult, at høj musik, og høj lyd til film, er lige sagen!..

Mvh Zirio
CineZirio
Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordøst

Redigeret af zirio - 25-Maj-2008 kl. 13:04
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu