recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYamaha modeller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
eigner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juni-2006
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha modeller
    Sendt: 20-Maj-2008 kl. 00:20
Hejsa

Jeg er blevet varm på sådan en Yamaha sound projektor, men da jeg er på SU vil jeg jo gerne have den så billigt som muligt. Derfor har jeg kigget rundt omkring på nettet. Yamahas egen danske hjemmeside afslører at der pt er modeller: YSP 1100, 3000 og 4000 som kunne have min interesse.

Dem har jeg så søgt efter på google, men når jeg søger her finder jeg også nogle andre modeller eks. YSP 30D og 30D og nogle der hedder HTY 750 og 760 og HTY 7040 ... mfl.

Der er kæmpe pris foreskel på alle disse, så tænkte om der er nogen af jer, der kan fortælle mig forskellen på dem, er det den samme, blot med andet navn til andet marked eller er der tale om forskellige årgange eller hvordan hænger det sammen?

Jeg søger naturligvis den, hvor jeg får mest for mine penge.
Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2007
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 22:50

Hej eigner,

Modeller med et D i "enden" har indbygget DAB. De øvrige HTY modeller har færre højttalere (mindre udgangseffekt) end YSP 1100, 3000 og 4000. Endvidere har de ikke HDMI tilslutning eller FM radio (ej YSP 1100).

Jeg kan ikke umiddelbart gennemskue forskellen på HTY 7040 og YSP-4000 - bortset fra designet.

NB! CC Pro Shop har i øjeblikket YSP 1100 til kr. 6.490,- (både i sølv og sort).

Til top
eigner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 23:04
ja, netop HTY 7040 og YSP-4000 gjorde mig godt forvirret. Er det samme højttaler?
Til top
rtoustrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2008
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 15:19
Så vidt jeg ved er HTY modellerne lanceret i andre lande og er en mindre model. Den er nedgraderet for at kunne sælges til en billigere pris, så man kan kalde den et discount produkt.

I Danmark er det kun 1100, 3000 og 4000 som er aktuelle modeller lige nu. 900eren kan dog stadig også købes nogle steder, men 800 og 1000 er helt udgået.

3000 & 4000 ligger lige nu højt i pris, da modellerne er relativt nye, med til gengæld kan man få 900 & 1100 til rigtige gode priser. Det er uden tvivl her du får mest for dine penge.
Med Venlig Hilsen
Rasmus Toustrup
www.CCPS.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 00:25

Ja, HTY-7040 og YSP-4000 er identiske.

Jeg har netop tjekket de tekniske data og der er ingen forskel. Der kan være forskelle (læs: forbedringer) på betjeningsdelen, - ellers er det som tidligere nævnt designet.

Bortset fra det er denne bjælke et "lille" vidunder. Har selv YSP-4000 inkl. Sub. Fantastisk god lyd når du først får indstillet "strålerne" (læs: lyden) rigtigt i forhold til din indretning/væggenes placering. Det tager tid! Den medfølgende mikrofon og dens evne til at aflæse rummet er jeg ikke vildt imponeret af. Kan bruges som en nødløsning, såfremt man ikke kan vente med den præcise opmåling.

Stereo effekten er heller ikke så excellent kontra et traditionelt system. Den mangler stereoperspektivet (læs: bredden). Der kan det være en fordel at anvende 3-beam eller stereo + 3-beam funktionen, selvom du får lidt af en koncertsals effekt (rumklang).

Lydniveauet skal være rimeligt højt (hos mig 50!), for at den ønskede 5.1 effekt opnås. Og her gør den det faktisk så godt, at du oplever at hele rummet spiller med. Altså - ikke blot 5 højttalerpositioner - derimod en iscenesættelse af et formidabelt lydbillede.

Til top
eigner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 23:48
Tak for lidt bruger erfaringer, Fedtmule - lige hvad jeg kan bruge :D

Hvad ville du sige til dette:
jeg har et 42" fladskærm, ville det så se dumt ud med ysp 3000/900 eller skal jeg op i 4000/1100 ?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 17:21

Nej, det vil ikke se dumt ud, - så længe du placerer den på midten.

I øvrigt - så har YSP'en en flot lyd. I dette øjeblik spiller den i baggrunden med noget instrumentalmusik på afspilleren. Lyder klokkerent - hører alle detaljer i musikken. Obs! Jeg er ret så kritisk, når vi taler lyd. Haft fire systemer/anlæg på "besøg" det seneste års tid, som efterfølgende er gået retur.

Mht. vokalmusik vil du høre en stor forskel. Stemmen stor knivskarp, hvilket mine mange tidligere systemer (bl.a. Denon og Pioneer 2.0, 2.1 og 5.1) ikke ville kunne matche.

Jeg er meget tilfreds - og det er konen også (næsten ingen ledninger), hvilket ikke er en uvæsentlig faktor.

Til top
eigner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 22:15
Nu skal jeg kun bruge den til film, men det er da rart, at den kan give lidt god lyd til en cd. Nu har jeg læst mange steder, at ysp (uanset model) gør sig bedst med en sub til. Jeg har tilfældigvis en CV R28 stående (altså den med 2x8") ville den den give for meget bund til YSP 4000? Med andre ord, hvor meget subwoofer har ysp 3/4000 brug for?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 09:26

Efter min overbevisning gør YSP'en sig bedst med en Sub, - specielt når du skal se en god film med de rette "effekter".

Mht. outputet fra din Sub kan dette styres af YSP'en, som har en foretræffelig brugerindstilling (læs: nem og overskuelig). Såfremt du anvender den medfølgende mikrofon i forbindelse med opsætningen, vil din Sub automatisk blive indstillet i forhold til lytteposition og rummets beskaffenhed. Det er da nemt!

Til top
eigner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 15:49
Nice nok. Jeg har i forvejen en yamaha rxv (et eller andet nummer) surround reciever, hvor der også medfølger en microfon til at indstille højttalerne, går ud fra det er samme automatiske opsætnings princip.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu