recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gevinst ved at bi-wire?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGevinst ved at bi-wire?

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Emne: Gevinst ved at bi-wire?
    Sendt: 21-Maj-2008 kl. 14:47
Hej gutter.
Efter at have fået min nye (brugte) B&W LCR600 s3 center ind af døren, synes jeg at lyden er en smule indeklemt/hul, så nu skal der prøves nye højtalerkabler til center og front i første omgang.

Spørgsmålet er; om jeg har nogen gevinst ved at vælge at bi-wire center og fronter, eller jeg bare skal satse på nogle ganske almindelige fornuftige højtalerkabler fx dem her (andre foreslag modtages self).

Ok jeg er en knaldperle...forkert forum sry

Redigeret af Baune - 21-Maj-2008 kl. 15:27
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 17:56

Med risiko for at blive slagtet i dette forum vil jeg vove den følgende påstå.

Hvis den ohmske modstand i et højtaler kabel ikke har en dominerende faktor i forhold til højtalerens impedance så er det hul i hovedet at investere i de dyre kabler.

De eneste der tjener på dette er dem der sælger kablerne

I de fleste tilfælde vil et 0.75 kvadrat ledning række.

Skal der overfører store effekter skal man nok overveje 1 - 1.5 kvadrat ledning.

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 18:01

jeg oplevede at jeg fik lidt mere diskant og mere bas da jeg benyttede bi-wire, men da dine B&W i forvejen er rimelig dybe tror jeg ikke du får så meget ud af det.

Køb et ok kabel i Hifiklubben og spørg om ikke de har et kabel magen til du kan låne med hjem og prøve. De plejer at være ret flinke med den slags.

/Casper

Mvh.

Casper
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 18:32
Der KAN være en fordel ved at bi-wire, men det er ikke sikkert der er det. Så du må prøve dig lidt frem, og som Kief er jeg enig i at det ville være godt hvis du kunne låne lidt.

Jeg brugte Silver Anniversary fra HFK da jeg havde B&Ws 600-serie, og det syntes jeg var en god kombination. Det er iøvrigt et rigtig godt kabel, ISÆR til prisen. Dog ved jeg ikke om HFK udlåner div. ting...

Ellers kan Lydbutikken på FRB anbefales, de låner GRATIS kabler hjem til folk. De forhandler Wireworld fra USA, og det er faktisk et overraskende godt kabel - har lige haft nogle RCA hjemme.

Tapeconnection låner også kabel ud, imod du ligger et depositum på ca. 2/3 af prisen.

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Baune Baune skrev:

Hej gutter.
Efter at have fået min nye (brugte) B&W LCR600 s3 center ind af døren, synes jeg at lyden er en smule indeklemt/hul, så nu skal der prøves nye højtalerkabler til center og front i første omgang.

Spørgsmålet er; om jeg har nogen gevinst ved at vælge at bi-wire center og fronter, eller jeg bare skal satse på nogle ganske almindelige fornuftige højtalerkabler fx dem her (andre foreslag modtages self).

Ok jeg er en knaldperle...forkert forum sry

Din Denon receiver kan jo køre bi-amping, hvis du ikke anvender de to sidste kanaler til 7.1.

Har du overvejet den løsning?

Mvh Hans
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 10:47
Jeg ville aldrig blinke med øjnene, du skal bare Bi-Wire alt det du har råd til, det virker.
Problemet kan også ligge i placeringen og indstillingerne.
Men snup det QED bi-wire kabel det virker godt, dog kan en kombination med Denon måske godt lyde lidt lyst klingende.
Men penge brugt på de rigtigt kabler er langt fra spildt, det er jo det der forbinder dine højtalere med din forstærker, er de ikke gode nok trækker det ned i ligningen.
Men sølv kabler åbner en højtaler.
Forsølvede kobberkabler som QED og andre, er der nogen der har oplevet kan lyde lidt skingert i toppen
Rent massiv finsølv lyder mere afslappet og detaljeret.
For alt sølv i en god kvalitet /eller forsølvet gælder det at det mange gange fremhæver detaljerne i lyden enormt.

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2007
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 11:56
Jeg har lige bestilt Supra Rondo bi-wire, så må vi se hvad det bringer.

Men ja Christian indstillinger er jeg slet ikke færdig med endnu. Håbløs amatør + Denon = grå hår. Den spiller sgu godt, men hold da ferie hvor er den indviklet at få indstillet. Min smalle stue gør det heller ikke ligefrem nemmere, men så har man jo lidt at få fritiden til at gå med.

Tak for input gutter. Og Hans ja jeg ved den kan bi-amp, men jeg har (sikkert takket værende min begrænsede viden) svært ved at se hvad det bringer af fordel fremfor bi-wire.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Baune Baune skrev:

Tak for input gutter. Og Hans ja jeg ved den kan bi-amp, men jeg har (sikkert takket værende min begrænsede viden) svært ved at se hvad det bringer af fordel fremfor bi-wire.

Bi-Amping betyder at du bruger separate effektforstærkere til lav- og højpassektionen i dine højttalere, og dermed tilfører den dobbelte udgangseffekt.

Det kan uden tvivl høres.
Mvh Hans
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 13:28

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Bi-Amping betyder at du bruger separate effektforstærkere til lav- og højpassektionen i dine højttalere, og dermed tilfører den dobbelte udgangseffekt.

Det kan uden tvivl høres.

Man skal vel lige fremhæve at det ikke betyder at man så kan spille dobbelt så højt... men nærmere et spørgsmål om at fyldigheden samt dynamikken i næste alle lydniveauer bliver bedre.. jeg syntes iøvrigt også det er mærkbart bedre.. så hvis man alligevel har muligheden så er det med at udnytte den.

Mvh

René
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 13:48

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Jeg ville aldrig blinke med øjnene, du skal bare Bi-Wire alt det du har råd til, det virker.
Problemet kan også ligge i placeringen og indstillingerne.
Men snup det QED bi-wire kabel det virker godt, dog kan en kombination med Denon måske godt lyde lidt lyst klingende.
Men penge brugt på de rigtigt kabler er langt fra spildt, det er jo det der forbinder dine højtalere med din forstærker, er de ikke gode nok trækker det ned i ligningen.
Men sølv kabler åbner en højtaler.
Forsølvede kobberkabler som QED og andre, er der nogen der har oplevet kan lyde lidt skingert i toppen
Rent massiv finsølv lyder mere afslappet og detaljeret.
For alt sølv i en god kvalitet /eller forsølvet gælder det at det mange gange fremhæver detaljerne i lyden enormt.

Jeg er altså vildt imponeret over de mennesker der kan høre forskel på Forsølvede kobberkabler og massivt finsølv, med "de bare ører"

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Jeg er altså vildt imponeret over de mennesker der kan høre forskel på Forsølvede kobberkabler og massivt finsølv, med "de bare ører"

Jeg hører da også med ørerne, gør du da ikke det?
mvh Christian
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2007
Point: 347
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Samme her, jeg kan knap høre forskel på lossless og 64 kbit/s når jeg hører musik.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu