|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
![]() Sendt: 09-Maj-2008 kl. 10:08 |
Jeg har lige anskaffet mig en Cambridge Audio 640R surround-receiver der istarten skal køre med 2 (ældre) Dali fronthøjtalere og en Dali center. Nu er der 2500-3000kr ledigt i budgettet til at anskaffe en subwoofer.
Men hvilken type sub passer til ovenstående receiver? (bagsiden af den kan ses her) Jeg bruger anlægget mest til rock/heavy/acoustic musik og selvfølgelig til surroundfilm. Det er ikke så vigtigt at subben er viildt kraftig. Præcisionen er vigtigere og den ska passe godt til den gode stereolyd som Cambridgen leverer. Kan i anbefale noget i den prisleje? Harbo SUB10 maybe eller er der andet i den prisklasse der er anbefalelsesværdigt? |
|
![]() |
|
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
![]() |
Det kan være det igen er det lave budget der er årsagen ;)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ser ud til at der pre-out til subben, så du skal have en aktiv sub, altså med indbygget forstærker.
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
I den prisklasse = HarboSound SUB10. Ellers skal du finde noget brugt. |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Eller denne her. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg synes bare at ha læst at Harbos Sub10 er temli "buldrende" og dermed bedre egnet til film end musik. En gut på MSN anbefalede mig lige en System One VAS Sub12 der ligger i samme prisklasse på et svensk site. Har dog aldrig hørt om dette mærke før? |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Ja, Eltax er gode! Jeg så lige en Atomic 10 til 800,- på DBA gå min næse forbi her forleden, fordi jeg lige ville konferere med min kone. Surt, fordi mit tv ikke er forstærket, og jeg med lidt ekstra bund og senere et par satellitter kunne få lidt mere lyd ud af det. Martin har anmeldt Harbo ret godt, men en brugt Eltax kunne måske også være en løsning. petrucci, prøv at google for anmeldelser ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() |
Eltax er noget lort Jeg har ejet rigtig mange store og dyre subwoofere og for sjov købte jeg engang sådan 15" Eltax SUB. Jeg skulle bruge den film og den gjorde faktisk rigtig godt, jeg har intet at udsætte på præstationerne. Jeg var så uheldig, at forstærkeren efter kort tid brændte af, men der var super service fra Eltax's side af. De sendte mig bare en ny forstærker med posten, og så skiftede jeg den selv. Til musik er den ikke den bedste i prisklassen, men ud fra hvad den ellers kan, så er den bestemt pengene værd Redigeret af Iron Man - 10-Maj-2008 kl. 00:06 |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
OK, hvad er så bedst i prisklassen? (Jeg er jo som sagt også selv på udkig...) Jeg har hørt på Eltax (8"), og den gør IMO ingen fortræd, hvilket mange andre subwoofere ikke kan prale af ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() |
Pt. er jeg ret vild med Dali's nye Basis 100. Den spiller rigtig hurtig så den er god til at følge rytmen, samtidig har den også en god fylde. Den flytter ikke så meget luft som en 15" Eltax, men tilgengæld har den så noget andre kvaliteter. |
|
![]() |
|
KillerT2 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 265 |
![]() |
Du kunne også overveje noget fra BK Electronics, f.eks. denne:
http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XLS200-DF.htm Har selv bestilt en Monolith DF fra dem ![]() |
|
Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200
B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF |
|
![]() |
|
tom81 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
Helt enig med iron man, Dali Basis 100 gør det faktisk rigtigt godt. Synes faktisk den gør det bedre end den dyrere Concept Sub :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |