recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital spejlrefleks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital spejlrefleks

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kimling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Maj-2008
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital spejlrefleks
    Sendt: 17-Maj-2008 kl. 21:02

Hej.

Jeg har sonderet markedet lidt og får af forhandlerne mange forskellige bud. Jeg tolker det som om det meste er i orden. Mit budget er max. kr. 5000, men mindre kan jo også gøre det. Jeg skal bruge det til at dokumentere mine børns opvækst, så intet fancy. Men kræver selvfølgelig super billeder af de meget vigtige motiver  :-)

Jeg er blevet anbefalet:

Nikon D40/D60. D40 er meget billigt i forhold til hvad man får. Nogle mener endda det stadig er bedre end D60 i flere forhold. Der er selvfølgelig nogle features ved D60 som VR og støvfjerning som lyder tiltalende. Men er det de kr. 1500 mere værd?

Olympus E-410. Ekstra objektiv og på tilbud til kr. 4000. Lyder umiddelbart som et godt tilbud. Også støvfjerningssystem. Men er kvaliteten på niveau med Nikon?

Sony A-200. Også til kr. 4000. Større spændvidde på objektivet end Nikons. Og sælgeren påstod den bedste optik på merkedet (men det er der andre der har sagt om andre mærker!).

Måske er der endda andre mæsker der kommer i spil.

Så nu er det jer jeg sætter min lid til. Jer der kender disse kameraer i brug.

Som sagt er det ikke prof. fotografering, så intet overkill/detaljerytteri. Det skal kunne tage super gode billeder - ikke ret meget andet.

Glæder mig meget til at høre bud.

På forhånd tak for hjælpen.

Kim

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 21:20
Prøv at smide indlægget ind hos  fotostart.dk
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 21:25
Nu kan jeg kun tale med om Nikon D40 som jeg selv har. Det er virkelig et godt kamera til prisen. Oversteg langt mine forventninger og så er det nemt at bruge. Ikke noget med 700 indstillinger og lange manual læsninger. Det virker bare og leverer nogle knaldhamrende gode billeder. Mine objekttiver (18/55 og 55/200) understøtter i øvrigt VR. Eneste minus ved køb af ekstra objektiver er, at motoren skal sidde i disse, idet motoren på model D40 ikke sidder i selv kamerahuset. Jeg kan varmt anbefale dette kamera ud fra de krav du har opsat. At det så ovenikøbet er billigt er jo kun et plus .
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 21:29

Hvis ovennævnte brug er det eneste det skal bruges til, så vil jeg mene at et spejlrefleks er Overkill, de er til et noget mere kreativt brug, et godt Compactkamera ville nok være mere passende. Se f.eks på et Nikon Coolpix.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2007
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 21:40
det vil jeg også støtte radiomand... mine forældres Nikon Coolpix leverer på "P" fuldautomatik bedre billeder end mit dyre Canon Eos 1d Mark2 kamera.
Til top
FeTA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2006
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 21:48
Hej med dig

Jeg ville nok vælge et Olympus 510 med dbl. kit lens 14-42 og 40-150, det kan man få fra ca. 4500 kr.

Prisen er nok meget lav nu fordi der er blevet annonceret et olympus 520, men det blir det andet jo ikke dårligere af, det har trods alt fået en eisa awards i 2007.

http://www.eisa-awards.eu/node/759

Hilsen FeTA

Redigeret af FeTA - 17-Maj-2008 kl. 21:49
Til top
Phil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2007
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 01:14
Tjek lige Elmutanten i næste uge. De har annonceret et D40 kit til 2500.
Billigere får du det vidst ikke.

Mvh. Phil
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 01:16
hvad med et canon eos 400D, har hørt det skulle være det bedste af den billige DSLR..
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 02:22

Nikon D60 ville være mit umiddelbare bud... smider lige et par links jeg faldt over på pcworld;

Husk savlesmækken – her er Nikon D60
Der er dømt helt rigtigt D-SLR med masser af både automatiske og kreative muligheder med Nikons nye D60 kamerahus – og så har Nikon valgt at bundle det med et rigtigt godt objektiv. 07. maj 2008 | Læs mere...

Pristjek: Billigt spejlrefleks til ferien
Har du først taget billeder med et digitalt spejlrefleks, så bliver du aldrig helt tilfreds med kompaktkameraet i din lomme. Samtidig viser vores pristjek, at prisen er knapt så stor en hindring. Se her hvad det koster at komme i gang. 09. maj 2008 | Læs mere...

Redigeret af shaman - 18-Maj-2008 kl. 02:23
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 11:07
Gå du i Elmutanten mandag og få fat på det D40 kit til 2500kr - du vil IKKE fortryde!!! Det kan også "point n shoot" , perfekte billeder HVER gang! Og selv den indbyggede blitz blev jeg forbløffet over til konens fødselsdag , det leverede bare perfekte billeder hele tiden! Køb det du vil ikke fortryde , og der er intet overkill i det , tværtimod!
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 11:39
Hvis du skal tage en del foto's af dine små indendørs og det Skal være DSLR du Vil Have, så vælg Canon EOS 400D det er det kamera i den billige ende der er bedst med høj iso uden støj, der når Nikon og de andre ikke Canon til sokkeholderen. Men jeg synes også at DSLR til det du skal bruge det til er overkill, jeg har et Canon G9 som nr 2 kamera og der findes nok ikke bedre kompakt kamera.
Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu