recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Thumbnails ikke overført til DVD-R
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThumbnails ikke overført til DVD-R

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Emne: Thumbnails ikke overført til DVD-R
    Sendt: 14-Juni-2005 kl. 09:22

Hej!

Jeg forsøgte via computeren og programmet DVD Decrypter at kopiere en DVD+RW skive med ikke kopisikret materiale (optaget på min forrige Sony recorder RDR-GX3), over på en DVD-R skive med 8x hastighed. Jeg brugte et allerede oprettet image på computerens harddisk. 

Alt forløb perfekt, men desværre viser det sig, at thumbnails billederne fra RW+ skiven ikke er at finde på kopien. Jeg kan kun få en liste over titel-numrene frem når jeg taster "Menu". 

Det viser sig dog, at thumbnails billederne bliver overført, hvis jeg kopierer over til en +RW skive, men det hjælper jo ganske lidt, idet jeg af hensyn til holdbarheden foretrækker en DVD-R kopi.

Er det den berygtede "formatkrig" der spiller ind her, eller har jeg overset noget. Håber nogen kan hjælpe. 

Mvh SB     

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2005 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af SkiveBio SkiveBio skrev:

Jeg brugte et allerede oprettet image på computerens harddisk. 

A-hva Når du bruger DVDdecrypter får du et nyt image. Og resultatet - uanset rippemetode - bliver en eksakt kopi af originalen. Prøv at rippe i file-mode i stedet. 

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2005 kl. 21:38

Hej SB,

Alt forløb perfekt, men desværre viser det sig, at thumbnails billederne fra RW+ skiven ikke er at finde på kopien. Jeg kan kun få en liste over titel-numrene frem når jeg taster "Menu".

Hvilken afspiller forsøger du at vise DVD'en på?

Jeg er ikke helt klar over om thumbnails overhovedet er mulige på DVD-R medier med den struktur Sony'en benytter. Thumbnails kan (mig bekendt) kun vises på Sony optageren selv (har kun afprøvet DVD+R/RW) - om der er problemer med en +VR struktur på DVD-R medier har jeg ikke efterprøvet (men det ville ikke undre mig, idet Sony'en checker medie og struktur grundigt inden det afspilles). 'Fremmede' afspillere (der ikke kender +VR strukturen) kan kun vise titellisten uden thumbnails.

Jeg formoder at du har brugt ISO Read/Write faciliteten i DVDDecrypter til at danne kopien (så du har VIDEO_TS/VIDEO_RM biblioteker på den færdige DVD-R)?

/Lars

Til top
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juli-2004
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2005 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej SB,

Hvilken afspiller forsøger du at vise DVD'en på?

Jeg er ikke helt klar over om thumbnails overhovedet er mulige på DVD-R medier med den struktur Sony'en benytter. Thumbnails kan (mig bekendt) kun vises på Sony optageren selv (har kun afprøvet DVD+R/RW) - om der er problemer med en +VR struktur på DVD-R medier har jeg ikke efterprøvet (men det ville ikke undre mig, idet Sony'en checker medie og struktur grundigt inden det afspilles). 'Fremmede' afspillere (der ikke kender +VR strukturen) kan kun vise titellisten uden thumbnails.

Jeg formoder at du har brugt ISO Read/Write faciliteten i DVDDecrypter til at danne kopien (så du har VIDEO_TS/VIDEO_RM biblioteker på den færdige DVD-R)?

/Lars

Hej Lars

Takker for svar, og også tak til Stampe. Jeg har afspillet DVD-R kopien både på min Panasonic DVD-RV60 og min Sony RDR-HX1000. Der er ingen problemer, når jeg laver en back-up på +RW skiver. Her får jeg thumbnails billederne med, så du har nok ret i, at der kan være problemer med DVD-R skiver. Jeg vil snarest anskaffe mig nogle DVD+R, og forsøge igen, så hvis forsøget falder godt ud, har jeg nok en hel del DVD-R skiver til salg....

Jeg skulle nok have beholdt alle de DVD+R skiver, som Disc-online fejlagtigt sendte mig....  

PS. Jeg har brugt ISO Read/Write mode.        Mvh SB

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu