hedberg skrev:
Hvad mening giver det at sammenligne salg fra januar til februar medmindre disse måneder traditionelt set er meget ens. |
1 + 2 kvartal er traditionelt der, hvor der sælges mindst dyrt hjemme elektronik. De 40 % er fra januar til februar, hvordan ser tallene ud sammenlignet med Q1 2007?
Der blev fx solgt 600.000 stand alone HD DVD på de knap 2 år formatet eksisterede. Der er ifølge NPD solgt cirka 119.000 Blu-ray stand alone i Q1 2008. + cirka 17.000 fra 4. uge januar, som ikke er med i summen. Umiddelbart ser BD salget ikke stort ud, men jeg kan kun tale for mig selv, og jeg er den eneste i min omgangskreds som har en stand alone Blu-ray, resten bruger en PS3 til film.
Warner siger, at deres salg af Blu-ray titler i Q1 er steget 1.400 % i forhold til sidste år.
Det er selvfølgelig svært for os, at vurdere hvad der er godt eller skidt, når man ikke kender budgettallene. Personligt kender jeg en del, som har haft meget lettere ved deres hop til HD, efter krigens afslutning, men der er godt stykke vej til mainstream.
Samsung har netop sagt:
Samsung: Blu-ray Player Sales will Explode
The company says it's expects a surge over the next five years.
By Swanni
Washington, D.C. (April 28, 2008) -- Samsung says that worldwide annual sales of Blu-ray players will hit 51 million by the year 2012.
That's according to an article by the Associated Press.
Samsung, which produced both Blu-ray and HD DVD/Blu-ray combo players, says that Blu-ray sales will now soar following Toshiba's decision to exit the HD DVD business.
Jun Dong-soo, chief of Samsung's digital audio-video business, said in a press release that he believes the worldwide market will grow at least 80 percent over the next five years, according to the AP.
The executive forecast that five million Blu-ray standalone players would be sold this year -- three times the amount sold last year.
"Our own Blu-ray product sales should increase to ($402 million) this year and surpass ($1 billion) by 2010," he stated.
Samsung last week unveiled its fourth-generation Blu-ray player, which is expected to be available for sale this summer.
< =text/>_popupControl();
< =text/>_popupControl();
Redigeret af Iron Man - 03-Maj-2008 kl. 22:18