Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
huiron
Super bruger
Oprettet: 07-Januar-2008
Status: Offline
Point: 308
|
Emne: Receiver i 12K klassen Sendt: 01-Maj-2008 kl. 20:25 |
Jeg regner med at skulle have en ny AV receiver lidt tid efter at pioneer friver deres G9 plasma ( sådan en skal man jo have  ).
Jeg har læst en del på nettet for at sortere en lille gruppe ud til nærmere test ( ideelt set hjemme med mit eget legetøj ).
Jeg har kigget specielt på følgende modeller:
Denon 3808
Onkyo 805/875
Yamaha 1800 / 3800
Marantz 7002 / 8002
NAD T765
Er der nogen der har erfaringer med nogen af dem?
Jeg ved allerede at der er mange herinde der sværger til onkyo.
Fra dem ville det være super hvis de har lavet a/b tests mod nogen af de andre på min liste.
For en god ordens skyld er her de dele den skal starte med at spille sammen med:
Front højtalere: Dali 606, blå serie
Center : Dali kan ikke lige huske nummer, men blå serie)
Bag: Dali 202, også blå serie
Sub: Igen endnu, men regner med at der skal en til i Dali Ikon klassen.
CD-afspiller: Denon DCD-735
Alt udstyr er fra 1999.
Takker på forhånd for alle svar
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
|
Sendt: 01-Maj-2008 kl. 21:15 |
Vil du have noget der kan spille musik, så tag et seriøst kig på Marantz SR8002.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
|
Sendt: 01-Maj-2008 kl. 21:54 |
Ja, det er en rigtig lækker reciever...  Men de andre er heller ikke dårlige, men fy, den er godt nok fed den marantz 8002! 7002 er ikke god, den er faktisk ret kedelig IMO, men du må jo lidt ud og lytte...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
huiron
Super bruger
|
Sendt: 01-Maj-2008 kl. 23:02 |
Naiera skrev:
Vil du have noget der kan spille musik, så tag et <span style="font-style: italic;">seriøst</span> kig på Marantz SR8002.
|
Det havde jeg helt glemt at skrive. Men ja, den skal helt klart også kunne spille god stereo.
|
 |
-C5-
Guld medlem
Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
|
Sendt: 01-Maj-2008 kl. 23:58 |
Jeg har Denon3808. den spiller super godt både til film og musik. Manualen er ikke god. Og så har jeg lidt svært ved at lave seperate instillinger for de forskellige enheder (DVD, Blu-ray, radio, TV) men er ret sikker på at det kan lade sig gøre. Et eksempel på at manualen er elendig da det ikke står særlig godt beskrevet. Eller også er jeg bare ubegavet
Ellers en kanon receiver. Jeg har ikke fået den tilsluttet nettet endnu, så jeg har ikke prøvet net radio funktionen endnu og heller ikke søgt efter opdateringer.
Den har en solid bas gengivelse Jeg har selv dali Ikon subben.
Slagscenen i starten af 'master & commander' har fået et massivt løft i forhold til med min gamle sony receiver.
Den kan kun anbefales her fra.
Jeg kiggede også på Onkyo, men ville ikke nøjes med 705 og 805 er fysisk for stor.
Redigeret af -C5- - 02-Maj-2008 kl. 00:05
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 02-Maj-2008 kl. 00:40 |
Jeg syntes at Denon 3808 og Onkyo 805, i store træk, minder om hinanden. Dem går man heller ikke helt galt i byen med...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
|
Sendt: 02-Maj-2008 kl. 01:56 |
ARCAM DiVA AVR280 eller 380 kan handles i england, det skulle være en seriøs resiver med rigtig god stereo lyd og massere af power, er er tilbud på 280 i england ca £600 kostede £1200 for nogle måneder siden er faldet i pris grundet nyrere modeler...
Redigeret af henrik-t - 02-Maj-2008 kl. 01:58
|
+100HD Film
|
 |
huiron
Super bruger
|
Sendt: 03-Maj-2008 kl. 09:01 |
Takker for de råd jeg allerede har fået.
Men kan det virkelig passe at ingen herinde har nogen erfaring med hverken NAD eller Yamaha?
Og naturligvis skal jeg ud og lytte:) Men rart hvis jeg kan begrænse antallet der skal observeres lidt. Det bliver jo i flere forretninger der skal lyttes og dermed med forskellige højtalere, kilder og kabler.
Den endelige test i eget domicil skulle gerne kunne holdes nede på max 3 receivere, da jeg jo sikkert skal betale dem alle i første omgang og så bare udnytte retur retten.
PS. Det kunne godt være at købet blev opprioteret ret meget, da mit grafikkort lige er stået af og dermed ikke kan bruger putter til meget. Og da det gfx jeg vil have først kommer om 1 måneds tid kunne jeg jo passende lytte til god musik/film.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 03-Maj-2008 kl. 15:46 |
Yamaha er skam også udemærket, jeg har hørt dem op til flere gange. Men syntes de blegner lidt i de andres selskab... Men jeg ville bestemt ikke udelukke dem! NAD kender jeg ikke så meget til, men deres effekttrin skulle være rigtig gode.
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 03-Maj-2008 kl. 16:32 |
Jeg har ikke selv hørt Nad´s nye modeller, men har noget familie som roder med dem til daglig og han har kun roser til overs for de nye modeller der kommer på banen nu... det er en helt ny forstærker hele vejen igennem, hvor mange af de skavanker med egen støj og mindre gode processorer skulle være løst.
Der er ikke så meget avanceret gejl i dem, men kredsløbende til surround og forstærkertrinnene skulle være helt i top.. altså en forstærker med saft og kraft med kanalseperation der faktisk skulle være bedre end denons nye modeller som sammenlignet klart mangler kraft i forhold, da det netop er Nad´s force, og ikke så meget design og andet gejl.
Så går du ikke op i alt det med tekniske finesser osv. men mere vil have en forstærker der leverer kraften og lyden ja så ville jeg ikke selv være bange for at prøve den... men hør da evt din lokale forhandler om du kan låne en med hjem.
|
Mvh
René
|
 |
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
|
Sendt: 03-Maj-2008 kl. 16:53 |
Jeg ville klart forsøge, at låne en T765 med hjem til et lyt med de højttalere.
Alternativt ville jeg vælge Marantz'en som match til blå serien.
Redigeret af Iron Man - 03-Maj-2008 kl. 16:56
|
 |
huiron
Super bruger
|
Sendt: 03-Maj-2008 kl. 19:53 |
rhsin skrev:
Jeg har ikke selv hørt Nad´s nye modeller, men har noget familie som roder med dem til daglig og han har kun roser til overs for de nye modeller der kommer på banen nu... det er en helt ny forstærker hele vejen igennem, hvor mange af de skavanker med egen støj og mindre gode processorer skulle være løst.
Der er ikke så meget avanceret gejl i dem, men kredsløbende til surround og forstærkertrinnene skulle være helt i top.. altså en forstærker med saft og kraft med kanalseperation der faktisk skulle være bedre end denons nye modeller som sammenlignet klart mangler kraft i forhold, da det netop er Nad´s force, og ikke så meget design og andet gejl.
Så går du ikke op i alt det med tekniske finesser osv. men mere vil have en forstærker der leverer kraften og lyden ja så ville jeg ikke selv være bange for at prøve den... men hør da evt din lokale forhandler om du kan låne en med hjem. |
Du nævner NAD's nye modeller, er det T765 serien eller den jeg har ladet mig fortælle ( af hifiklubben, har lige sendt en mail omkring yderligere tids info) er lige på trapperne?
|
 |