recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Længde på optisk kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLængde på optisk kabel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Albrekt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-April-2008
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Længde på optisk kabel
    Sendt: 24-April-2008 kl. 12:05

Hepsa! Og tak for et godt forum!

Jeg skal have trukket et kabel fra min PS3 til min Dennon forstærker.

PS3´en har analog L/R audio ud, som brugs af scart stikket til fjernsynet.

Og så har den optisk audio ud.

Jeg har 15 meter mellem min PS3 og forstærker, og kan sgu ikke helt finde ud af hvor langt man kan trække optiske kabler.

Wiki skriver at man skal holde sig under 10 meter og helst 5 meter, hvis ikke man bruger en signal forstærker.

Forummet her diskutere emnet en del gange men, jeg synes ikke jeg har fundet noget konkret.

Jeg kunne selvfølgelig lodde en splitter og bruge phono analog kabler til min forstærker, har ikke surround, så det er ikke et problem.

Men jeg vil helst holde det digitalt mellem PS3 og forstærker når det nu er muligt, og kun trække et kabel.

Jeg vil helst ikke acceptere at man maks. kan gå op i 10 meter, da det jo ikke løser mit problem:)

Er der nogen der har prøvet at trække optiske kabler over 10 meter, og virker det?:)

Vh

Albrekt

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 12:29

Det virker sandsynligvis fint nok, hvis ellers du kan finde et optisk SP/dif kabel, der er garanteret til den længde. Og hvis du finder det, så vil jeg tro det koster mere end det vil koste dig at klistre din stue/værelse/whatever til med forstærkere og højtalere

Til top
Albrekt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 13:22

I så fald, Kim, bliver det nogle meget billige højtalere:)

Et hurtigt kig i google finder et Lindy kabel på 15 meter til 299,-

http://www.av-cables.dk/optisk_digital_kabel/optisk_toslink_ kabel/high_end_optisk_digital_audio_kabel_15_m_1313_da.html

Derfor min forviring. Man kan købe fiber kabler på over 20 meter, men igen, er der nogen der rent faktisk har prøvet om det virker?

Til top
Albrekt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 20:04
Til interesserede.

15 meter toslink optisk kabel købt, afprøvet og godkendt.

Det virker uden problemer.
Til top
kbt222 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Albrekt Albrekt skrev:

Hepsa! Og tak for et godt forum!

Jeg skal have trukket et kabel fra min PS3 til min Dennon forstærker.

PS3´en har analog L/R audio ud, som brugs af scart stikket til fjernsynet.

Og så har den optisk audio ud.

Jeg har 15 meter mellem min PS3 og forstærker, og kan sgu ikke helt finde ud af hvor langt man kan trække optiske kabler.

Wiki skriver at man skal holde sig under 10 meter og helst 5 meter, hvis ikke man bruger en signal forstærker.

Forummet her diskutere emnet en del gange men, jeg synes ikke jeg har fundet noget konkret.

Jeg kunne selvfølgelig lodde en splitter og bruge phono analog kabler til min forstærker, har ikke surround, så det er ikke et problem.

Men jeg vil helst holde det digitalt mellem PS3 og forstærker når det nu er muligt, og kun trække et kabel.

Jeg vil helst ikke acceptere at man maks. kan gå op i 10 meter, da det jo ikke løser mit problem:)

Er der nogen der har prøvet at trække optiske kabler over 10 meter, og virker det?:)

Vh

Albrekt

Som andre også har skrevet, så kan man rask væk få toslink kabler i god kvalitet på 15-25m fra velrenomerede firmaer. Man må formode at disse er testet og virker under sædvanlige omstændigheder. Du skal dog være opmærksom på, at optiske fibre har betydelig dæmpning når de krummer - så før dit kabel så lige som muligt.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu