recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af HD lyd Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af HD lyd Receiver

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af HD lyd Receiver
    Sendt: 11-April-2008 kl. 08:43

Hej alle!

Jeg er nu klar til at investere i en ny Receiver der kan håndtere HD lydformaterne men jeg har flere spørgsmål i den anledning som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Som udgangspunkt skal den have 4 HDMI inputs - skal umiddelbart bruge de tre til Tosh XE1, PS3 og Yousee selector men det kunne være rart med en ekstra i baghånden

Jeg har virkelig været meget interesseret i en Onkyo 875 men har egentlig ikke så meget brug for den REON scaler som sidder i den. Hvis man har en afspiller som er god til at scalere SD signaler kan man vel bare udlade at receiveren skal scalere signalet?

Kæresten lader ikke hvilken som helst "kasse" komme ind i hytten   så jeg er også nød til at se lidt på designet. Jeg syntes Pioneer VSX-LX70 er rigtig fed og skulle også levere god kvalitet. Jeg forstod på en anden tråd at den både kan håndtere HD lyd som Lossless PCM med dekodning i afspilleren og Bitstream decodning af HD lyden. Kunne være dejligt at få det verificeret?

Af andre mærker er jeg blevet anbefalet Yamaha i TC (måske fordi de ikke forhandler Onkyo?) og Marantz (som jeg har i forvejen og er tilfreds)

Hvad villle i vælge hvis både kvalitet og design er i højsædet?

På forhånd tak!

/Halsted

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 11:36
Jeg ville klart vælge Marantz 8002 hvis pengene er der, især set i lyset af, at Onkyo'erne er tudegrimme
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 12:18

Naiera,

Lige præcis, Onkyo'erne er tudegrimme

Jeg må lige tage et kig på Marantz 8002. Tak for tippet!

/Halsted

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 12:18
Et kig? Smut i TC og få et lyt
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 12:22

Jeg er allerede på vej

/Halsted

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 12:31
Ja, så må det blive Marantz eller Yamaha... Personligt er jeg så mere til yamaha'en, hvis valget stod mellem de to.
Men det er jo en smagssag!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 09:18

Nu har jeg fået hørt Marantz 8002, Pioneer VSX-LX70 og Onkyo 875 i Stereo, og må indrømme jeg ikke kan høre den store forskel. Jeg hørte alle tre i KT radio på et par AudioVector ala mine. Om det skyldes mit mindre trænede øre  eller om der virkelig er så lille en forskel på de tre skal jeg ikke gøre mig klog på. Der er i hvert fald power i alle tre.

Alt i alt er jeg tilfreds med alle tre. Derfor har jeg besluttet mig for at vælge Pioneer, damn den Receiver oser af høj "Wife Acceptance Factor"

/Halsted

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Nu har jeg fået hørt Marantz 8002, Pioneer VSX-LX70 og Onkyo 875 i Stereo, og må indrømme jeg ikke kan høre den store forskel. Jeg hørte alle tre i KT radio på et par AudioVector ala mine. Om det skyldes mit mindre trænede øre  eller om der virkelig er så lille en forskel på de tre skal jeg ikke gøre mig klog på. Der er i hvert fald power i alle tre.

Alt i alt er jeg tilfreds med alle tre. Derfor har jeg besluttet mig for at vælge Pioneer, damn den Receiver oser af høj "Wife Acceptance Factor"

/Halsted

Har også selv overvejet den pioneer, men den tabte stort i en test mod denon og onkyo. (mener det var homecinemachoice.com der lavede testen. Denon fik 1 point mere end onkyo i surround-delen. Så de 2 ligger lige i slutresultatet.

Hørte du den i surround også? Og hvad må du slippe for den?

Redigeret af furious jt - 23-April-2008 kl. 09:26
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 09:35

furious jt,

Jeg har ikke hørt dem i surround men der er masser af power i alle tre så det håndterer de alle tre glimrende.

Jeg var mest interesseret i forskellen rent Stereo mæssigt.

Jeg går ikke så meget op i at læse alle mulige tests om hvilken der scorer højest  Jeg hører dem og vurderer forskellen med mine egne ører. Desuden er mine AudioVector ikke High-End så Pioneer'en leverer rigeligt med kvalitet til mit setup. Der ud over er design en faktor som jeg, og ikke mindst den bedre halvdel, vurderer på lige fod med Power, Kvalitet, Surround og Stereo afspilning. Og med al respekt for de andre mærker så er der _ingen_ der når Pioneer til sokkerholderne

Så Pioneer er det bedste kompromis for mig

Den koster 14.000 i KT radio. Min pris er lidt under da jeg er en _rigtig_ god kunde 

/Halsted

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 12:49

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg ville klart vælge Marantz 8002 hvis pengene er der, især set i lyset af, at Onkyo'erne er tudegrimme

Hmmm, jeg synes en Onkyo receiver ligner... en hvilken som helst anden receiver. Det er en stor elektrisk klods med en masse julelys i displayet.

Om man kan lide det eller ej, er en smagssag, men jeg synes altså ikke andre receivere falder ind under kategorien kunst i forhold til Onkyos receivere.

til evt sammenligning kan man se her:
Marantz:
http://www.bluestreamav.co.uk/pages/product_detail.aspx?s=01 119011534

Onkyo:
http://www.onkyousa.com/model.cfm?m=TX-SR805&p=i&cla ss=Receiver

Jeg kan ikke se den store forskel, men skulle jeg vælge ud fra rent æstetiske hensyn, ville jeg nok (ud fra de to billeder, hvor Marantzen er i metallic farve, mens Onkyoen er sort) vælge Onkyoen - nok primært pga. det blå volume lys, og fordi den er sort, mens Marantzen er alt for lidt diskret i den farve.

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 13:05

tosa,

Jeg er skam også udemærket tilfreds med især Marantz design, men  kæresten kan ikke lide hverken Sølv farven eller, hvis den er sort, den gule skrift. Ja, drenge, det er det vi nogen gange er oppe imod når et kompromis skal indgås 

Onkyo'en har et stort, ret klodset udseende efter min mening, med en, lad mig diplomatisk kalde den, speciel form, som ikke alle syntes om  

/Halsted

Redigeret af Halsted - 23-April-2008 kl. 13:07
Til top
KillerT2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2008 kl. 21:42
Halsted,