recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana DMP-BD30 eller Samsung BD-P1400
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPana DMP-BD30 eller Samsung BD-P1400

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Don Miguel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Emne: Pana DMP-BD30 eller Samsung BD-P1400
    Sendt: 17-April-2008 kl. 09:32
Hej

Hvilke af disse to modeller er den bedste? Her tænker jeg på billedkvaliteten, skarpheden, farver osv....

Eller er billedkvaliteten bedre, hvis man laver sin egen PC med Blu Ray drev og de nødvendige hardware?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 09:44

Sørme et godt spørgsmål, og jeg kan kun svare på første del af dit spørgsmål.

Samsung BDP1400 er en glimrende BD afspiller, også rent lydmæssigt. Og du kan modtage firmware opdateringer via nettet, det kan du ikke med Pana BD30.

Til gengæld er Pana´en en anelse bedre i billedkvalitet end Samsungen, når vi taler afspilning af BD. Og hvis du har en receiver med HDMI tilslutning, og som kan decode HD lydformater, så er Pana´en også en anelse bedre end samsungen rent lyd mæssigt.

Til gengæld er Samsungen bedre til at afspille SD DVD.

Som du kan, så er svaret ikke helt enkelt - det er dine prioriteringer der afgør valget 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 11:34

Undskyld jeg bryder ind men har lige spm til opdatering af Pana

Kan man ikke bare hente opdateringen fra nettet og brænde den på en dvd/cd, som man smider i maskinen?

+ 70 positive handler!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Undskyld jeg bryder ind men har lige spm til opdatering af Pana

Kan man ikke bare hente opdateringen fra nettet og brænde den på en dvd/cd, som man smider i maskinen?

Ja det kan man - men såvidt jeg husker skal det være en cd - . Men hæng mig ikke på det sidste

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 11:41
Af de to ville jeg klart vælge Panasonic BD30. Her er ingen problemer med 24 fps, i det hele taget at køre enkelte film, og så videre. Samsung har bare endnu ikke lært det der med at lave afspillere.

Mht. billedkvaliteten er der en vigtig pointe: De fleste afspillere har præcis lige så god billedkvalitet, som der kan klemmes ud af en Blu-ray skive. Det har PlayStation 3'en f.eks. også. Idéen med 1080p/24-output taget direkte fra skiven, er at det er meget enkelt at sende dette perfekt/korrekt videre til skærmen, så det ikke er kildematerialet eller afspilleren der sætter begrænsninger for billedkvaliteten.

Redigeret af Naiera - 17-April-2008 kl. 11:42
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 14:40
SAmsung har faktisk lært det, eller om ikke andet så havde jeg da fået et eksemplar der bare spillede - men det kan jo selvfølgelig have været den eneste de har lavet!

Som Hother også skriver er der fordele og ulemper ved panasonic vs. samsung.
Har du er ældre reciever, så kan samsungen decode de nye lydformater og du får glæde af disse. Samsungen er også bedre til SD DVD end Pana.
Pana står tilgengæld bedre på BD, og er noget hurtigere end samsungen. Den burde også være mere up to date teknologisk, og er nok et mere high end produkt, selvom dette nok ville være at tage munden for fuld!

Som Naiera også skriver, så er PS3 også et rigtig godt bud som BD afspiller, så den burde du også overveje!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 14:58
Samsung BD-P1400 kan ikke dekode DTS-HD Master Audio.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 15:22
Nix, men den tager da "core" sporet, samt alle andre - hvilket må være bedre lydmæssigt end ingenting fht. panasonic BD 30!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 15:28
Alle afspillere der kan håndtere almindelig DTS (hvilket vil sige alle afspillere inkl. BD30) kan tage core sporet fra DTS-HD MA.

Redigeret af lunddal - 17-April-2008 kl. 16:20
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 15:32
Det kan altså ikke nytte - der ingen - heller ikke Naiera - der kan overbevise mig om at Samsung BD P1400 ikke er en glimrende BD. Nu har jeg, til forskel for andre der så bravt udtaler sig, haft den nævnte afspiller - finale. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det kan altså ikke nytte - der ingen - heller ikke Naiera - der kan overbevise mig om at Samsung BD P1400 ikke er en glimrende BD. Nu har jeg, til forskel for andre der så bravt udtaler sig, haft den nævnte afspiller - finale. 

Jeg er skam helt enig... Og har haft den selv!
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 16:11

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg er skam helt enig... Og har haft den selv!

Jamen det ved jo Simon

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu