|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
o0Breaker0o ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() Sendt: 17-April-2008 kl. 08:55 |
Hej Gutter.
Jeg håber i kan hjælpe mig, jeg står i den situation, at jeg i den nærmeste fremtid, at skulle have mig en blu-ray afspiller, Jeg har kigget en del på Samsung BD-P1500 som skulle komme en gang i maj.
mit spørgsmål er nu, om jeg skal købe ny surround receiver for at få glæde af de nye lydformater samt generelt mere krævende lyd lyd..
mit setup er som følgende:
TV: Sony W3000
Receiver: Sony STR-DB940
Blu-Ray: Samsung BD-P1500, når den kommer.
Front Speaker: Jamo X870.
Center Speaker: KEF - model?
Sub: HarboSUB10
back: sony model ?
Håber i kan hjælpe mig?
|
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
Hej, Din forstærker har ikke HDMI input/output og således kan den ikke håndtere Lossless HD lyd. Derfor er det nødvendigt at købe, hvis ellers BD-P1500 decoder lyden selv, en billig forstærker som har HDMI in/ud. Derefter kan du sende Lossless PCM ud til din forstærker gennem HDMI 1.3. Hvis BD-P1500 ikke decoder lyden selv må du have en lidt dyrere forstærker alla Onkyo 605, 705, 805, 875, Pioneer VSX-LX50,60,70 serien eller den nye Marantz X002 serie. De har alle tilfældes at de modtager et 7.1 Bitstream signal fra din afspiller gennem HDMI komprimeret og decoder lyden. Så du har to muligheder, jeg vælger selv valgmulighed 2 fordi det betyder du er udafhængig af om afspilleren kan decode signalet eller ej. De førnævnte nye forstærkere kan håndtere både PCM og Bitstream. /Halsted |
|
![]() |
|
o0Breaker0o ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Tror også den bliver en ny forstærker, har kigget lidt på onkyo 705, og på denons 2808, men vil det være overkill til min setup.
|
|
![]() |
|
Perls ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Jeg synes ikke det ville være overkill. Men det kan da godt være at du kan nøjes med en Onkyo 605 eller den kommende 606. Jeg valgte selv Onkyo 875 frem for Denon 3808 fordi jeg synes den har en del mere power og er en lille smule mere detaljeret. Hvis du er heldig kan det være du kan låne en med hjem på prøve eller få CSN teknik ud og lave en demonstration af Onkyo'erne.
|
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
Hej igen, Jeg tror det er et rigtigt godt valg hvis ellers du kan nøjes med de 2-3 HDMI inputs der er i 705 modellen! Jeg har allerede 3 HDMI allokeret så jeg er nød til at få 4 styk HDMI input således at jeg har en i overskud, just in case Men som jeg har postet i en anden tråd så er Onkyo ikke de kønneste Receivere Jeg tror jeg vælger Pioneer VSX-LX70. Men jeg er ikke helt sikker endnu, kan ikke rigtig beslutte mig Men det er jo alt sammen luksus problemer /Halsted |
|
![]() |
|
![]() |
Hælder mest til denon's pga designet, nu er spørsgsmålet, så om jeg skal have mig et sæt nye fronthøjtalere.
har kigget lidt på B&W og B&W DM683
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |