|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() Sendt: 15-April-2008 kl. 12:53 |
Er der nogen af jer lykkelige ejere af en Logitech remote, der kan fortælle mig om den kan programmeres med tastaturgenveje?
Jeg skal til at lave tastaturgenveje til min media center pc, så jeg kan tænde og slukke computeren fra tastaturet, samt starte diverse programmer som eksempelvis PowerDVD og det ville være smart hvis jeg kunne finde en fjernbetjening som er lidt mere avanceret og som kan programmeres med de samme genveje, så jeg ikke skal have et tastatur på mit sofabord. På forhånd tak for svarene ![]() |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jamen hvis ikke en enhed på forhånd findes i databasen over enheder den kan styre (og der er rigtigt mange skulle jeg hilse at sige).. så kan du såfremt du har en original fjernbetjening med en simpel kopifunktion i den medfølgende software lægge den ind i fjernbetjeningen.. enten på en af de faste knapper eller også i de variable knapper hvor du selv kan definere navn osv på knappen. På hver aktivitet eller input kan du kode 2 sæt af 8 knapper og da den kan håndtere op til omkring 15 apperater og mange aktiviteter så skulle der være pladser nok.. har iøvrigt en mediacenter funktion i min Harmony 895 men den bruger jeg ikke så kan ikke lige sige hvor udbygget den er. Så det er vel kun et spørgsmål om du har IR koden til de genveje du ønsker edit .. du kan hente softwaren til fjernbetjeningen her.. måske du allerede her kan se hvilke ting der understøttes fra dit mediacenter Redigeret af rhsin - 15-April-2008 kl. 13:33 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
Hej rhsin
Tak for dit svar, jeg er rigtigt glad for at du skriver at knapperne kan tilpasses med navn på funktionen, det var en af mine bekymringer og jeg kan lide at du skriver 895, da det netop er 885 og 895 jeg har kig på, da de ser ud til at ligge godt i hånden. Det mit problem er, at jeg oftest ikke har IR koden for eksempelvis "ctrl + alt + p", som jeg har sat til at starte min PowerDVD og jeg har ingen fjernbetjening til PowerDVD, jeg ved faktisk ikke om det findes. Jeg har derfor nu programmeret min Philips remote via IR signalet fra et keyboard, men det kræver jo at, hvis jeg ikke har IR koden, at jeg har et IR tastatur og jeg kunne jo bare beholde det keyboard jeg har, men jeg syntes det er meget at skulle have et IR tastatur for at kunne programmere en fjernbetjening, derfor mit spørgsmål. Og nu er det problemet med min Philips remote dukker op, for det er ikke rigtigt mulig at tilpasse tasterne og der er ikke plads til specielt mange enheder og jeg skulle gerne bruge en række enheder alene til min computer, i hvert fald 3. 1. Grundlæggende computer (tænd/sluk, aktivér startmenu, navigation, den slags) 2. PowerDVD (Kapitel, spol, menu osv.) 3. Digitalt tv via FloppyDTV (optag, afspil, skift kanal, den slags) Der kommer sikkert en del andet når jeg rigtigt kommer igang og det skal siges at funktionerne jeg leder efter ikke er i Windows Media Center (MCE), men er til at åbne og lukke samt styre visse programmer under Windows, så jeg er fri for tastatur og mus ved mit sofabord. Min computer styres fra 2 steder, sofaen som medieafspiller og fra mit skrivebord som desktop. Grunden til at jeg ikke benytter MCE er at jeg syntes DVDafspilleren er elendig (pixeleret) i forhold til PowerDVD, så MCE er nok ikke noget jeg rigtigt kommer til at bruge ellers kunne problemet løses med en MCE remote. Så mit spørgsmål nu må være hvordan jeg finder IR koderne til forskellige funktioner i Windows? Edit! Takker for link, jeg havde kigget efter en manual, men det findes åbenbart ikke, så jeg prøver at installere og kigge i softwaren om den kan give mig svar ![]() Redigeret af Kim Jespersen - 15-April-2008 kl. 13:49 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |