recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Størrelse på ny HD-receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStørrelse på ny HD-receiver?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NesraL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Emne: Størrelse på ny HD-receiver?
    Sendt: 11-April-2008 kl. 13:33

Hejsa

Jeg er efterhånden hoppet godt på HD-vognen, og har inden for de seneste par måneder anskaffet mig både fladskærms tv og en ps3.
Da den nye opdatering til min ps3 jo er lige for døren, er det bare helt sikkert at jeg nu også skal have en ny receiver, da den jeg har nu er af ældre dato, og uden hdmi understøttelse..

Af højtalere har jeg 2 styk Dali Concept 8 som fronter, 1 Dali Concept Centerhøjtaler, 2 styk Dali Concept 1 baghøjtalere og en Dali Concept Subwoofer..

Den receiver jeg har nu, er en Denon AVR 2105, som er opgivet til 7x90 watt, og havde i sin tid en nypris på omkring 4,5k...
Jeg synes egentlig den har klaret opgaven med mine forholdsvis store fronthøjtalere hæderligt, men en gang i mellem, måske specielt i film, kommer den lidt til kort.
Så, når jeg nu skal have en ny, ser jeg gerne at det i hvert fald lige bliver en receiver som er mindst et nummer større..

Så, hvor meget synes i at man skal op at give, for at receiveren vil kunne spille højtalerne godt op? Og hvor stor skal receiveren være?

Jeg har selv lidt haft kiggende på følgende:
 - Onkyo TX-SR705 (måske endda en 805'er?)
 - Denon AVR 2808

Andre bud som er værd at kigge på?

Det skal forresten lige nævnes, at jeg vægter strømstyrke og ren power over alt andet. Jeg vil gerne have noget, der er i stand til forsvarligt at kontrollere højtalerne. Og det eneste reelle krav jeg har, er at receiveren kan dekode de nye HD-lydformater, så at jeg får det maksimale ud af lyden på blu-ray film med receiveren og min ps3!

På forhånd tak!
Søren L.

Redigeret af NesraL - 11-April-2008 kl. 13:36
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 13:44
Det er en rigtig dårlig ide at sammenligne specs. det siger sjældent noget om recieverens formåen. Desuden måles de vidt forskelligt at producenterne, og er sjældent identisk med målinger IRL.
De eneste der laver "rigtige" målinger er NAD.

Dog er der spørgsmålet om surround effekt, dvs. wauw effekten, det kræver en god processor! Og så er der spørgsmålet om hvor meget musi du hører, for der falder nogle recievere virkeligt igennem...
Mine bud vil være, hvis du vil have stor forandring i lydbilledet (både musik og film) at kigge nærmere på:

Onkyo 805
Denon 3808
Yamaha 3800
Marantz 8002

Evt. nogle af Pio's nye, men de siger ikke mig så meget!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
NesraL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 14:32

Jeg har slet heller ikke tænkt mig at sammenligne specs!

Jeg er bare kommet til den konklusion, at når jeg skal ud og have en ny receiver, skal den mindst være nummeret større end den type/størrelse af receiver jeg har nu, da jeg synes den er en smule for lille. Og det er også derfor jeg skriver at jeg vægter strømstyrke og power over alt andet!
Så må finesser og alle mulige andre smarte funktioner komme i anden række!

Men altså.. Det er vel egentlig næsten 50/50 med musik og film-brug på den.. Så en god, stærk all-round receiver er vel i virkeligheden hvad jeg leder efter.

Onkyo 805 ser også rigtig god ud! Jeg vil nemlig gerne holde prisen inden for 10k, og det ville være at fortrække, hvis de kunne blive omkring de 8000 kroner!

Men tak for svaret!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 14:51
Ja, hvis vi er nede i det prisleje, så er Onkyo 805 bestemt rigtig god.
Har selv lige købt, ½-års tid siden, og da sammenlignede jeg Onkyo 805 med ovenstående. Jeg endte med 805, grund, det var simpelthen den bedste syntes jeg, med Denon på 2. pladsen. At den så var billigere, det var kun et plus...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
NesraL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 14:57

Ok.. Det lyder godt..

Hvad med en Yamaha V1800? Er det noget du kender til.. Den ligger også i det prisleje jeg snakker om.. 8-10k...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 14:59
Ja, den havde jeg også kigget på... Og det var umiddelbart også et godt bud!
Den er bare ikke så kraftig som de andre!
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
NesraL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 15:07

Nå.. Okay! Men den ser nu lækker ud, selvom den måske ikke er helt så kraftig.

Da jeg er fra Århus, vil jeg have mulighed for at kunne høre den i tapeconnection hvis det er, og jeg vil kunne høre nogle af Denon's receivere på mine egne højtalere i hifiklubben.

Gad vide om der er nogle forhandlere i Århus, hvor man kan høre Onkyo'en?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu