recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround pris?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround pris?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround pris?
    Sendt: 10-April-2008 kl. 12:05

Hey..

Har siddet og læst en del herinde nu, og har fundet ud af at jeg nok skal ud og have et panasonic px80, men er meget i tvivl om hvilke prisklasser vi ligger i når det drejer sig om lyd :|..

For mig er design ligeså vigtigt som lydkvaliteten, og så jeg ikke den største lyd-freak så jeg ville sku nok heller ikke kunne høre forskel. Men har bl.a. kigget på noget cambridge, det virker forholdsvis billigt og er flot nok , men er det noget møg?

og kan jeg overhovedet få noget surround for omkring en 7-10k ?

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 12:10

Selvfølgelig kan du få surround for 10k.

Prøv at tage et kig på HarboSound mht højttalere.. og så en af de mindre Onkyo receivere evt.

Til top
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Selvfølgelig kan du få surround for 10k.

Prøv at tage et kig på HarboSound mht højttalere.. og så en af de mindre Onkyo receivere evt.

okya :) Du kender ing mærker der har et dejligt stilrent design? Er helt tosset med Thuke, hold da op et lækker design, ingen knapper eller ting og sager, det bare så f*cking dyrt :o(

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 12:23

Jeg synes Onkyo har stilrent design så jeg er måske ikke den rette at spørge om sådan noget

Alternativt Harman Kardon men så er du over 10k inden du er færdig..

Til top
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 12:32

Jeg synes Onkyo har stilrent design så jeg er måske ikke den rette at spørge om sådan noget

Alternativt Harman Kardon men så er du over 10k inden du er færdig..

Okay, må jeg lige se lidt på .. ja har haft kigget på den der 605r eller hvad den hedder, den er alle jo tosset, men synes den er helveds grim :oP

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 12:35

Den er måske også grim hvis man ikke bryder sig om HiFi af den gamle skole. :)

Synes den er noget af det flotteste, men jeg elsker også råt Hifi.. det kan næsten ikke blive for grimt hvis bare det er godt 

Da jeg så de nye Onkyo modeller første gang tabte jeg kæben.. fede specs, kvalitet og et design lige i øjet.

Men jeg ved jeg er blandt de få der synes det.. hehe.

Til top
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 12:41

Den er måske også grim hvis man ikke bryder sig om HiFi af den gamle skole. :)

Synes den er noget af det flotteste, men jeg elsker også råt Hifi.. det kan næsten ikke blive for grimt hvis bare det er godt 

Da jeg så de nye Onkyo modeller første gang tabte jeg kæben.. fede specs, kvalitet og et design lige i øjet.

Men jeg ved jeg er blandt de få der synes det.. hehe.

hehe, ja hver sin smag :) Synes kun sådan noget design blir toppet i grim af de der pod-speakers, grimme runde platisk agtige, ser-billige-ud højtaler :oP -< indebrændt

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 12:44

Don't get me started   De podspeakers er så grimme at jeg kun kan holde af dem... hehe.

Hvis jeg tager de andre briller på så synes jeg Harman leverer noget der er rigtig flot..

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 13:48
Problemet med Harman/K som jeg ser det er, de spiller godt og højt, men surround leverer de sgu ikke så godt.
Man får aldrig dender WAUW effekt når man hører dem, ift. Onkyo eller Denon. Men der er watt i sådanne H/K, men så skulle man parer med CW, så har man et rigtig konfirmationsanlæg!

Nææ du, Onkyo og Denon leverer den bedste løsning, det ville jeg klart anbefale. Alternativt kan man kigge på Yamaha RX-V1800, den har også fået rigtig gode anmeldelser!  Af højtalere, hvis man ikke er til Harbo, så kunne man tage et kig på KEF eller et sæt fra Elac (cinema serien)...

MVH

Redigeret af Asklepios - 10-April-2008 kl. 13:50
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 13:57

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Problemet med Harman/K som jeg ser det er, de spiller godt og højt, men surround leverer de sgu ikke så godt.
Man får aldrig dender WAUW effekt når man hører dem, ift. Onkyo eller Denon. Men der er watt i sådanne H/K, men så skulle man parer med CW, så har man et rigtig konfirmationsanlæg!

Nææ du, Onkyo og Denon leverer den bedste løsning, det ville jeg klart anbefale. Alternativt kan man kigge på Yamaha RX-V1800, den har også fået rigtig gode anmeldelser!  Af højtalere, hvis man ikke er til Harbo, så kunne man tage et kig på KEF eller et sæt fra Elac (cinema serien)...

MVH

Okay, det må jeg lige se på det :)

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 00:20

Ahhhh.. der er jeg sq godt nok slet ikke enig.. har "levet" med en mellemstor H/K i nogle år efterhånden og den var sq rigtig fed.. kraftig og med super lyd.

Komfirmationsanlæg bliver det aldrig...

Til top
Garde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 08:54
MrJonas, jeg stod i samme situation som dig fornyelig, og med samme forbehold mht. til noget der gerne måtte være pænt ved øjet.

Jeg endte med at hoppe på Focal højttalerne, som tilfældigvis var på fælleskøb på det tidspunkt, og så en Onkyo forstærker ved siden af. Jeg er på ingen måde hifi-nørd, men min oplevelse er at denne kombination spiller super godt. Fuldt ud tilfreds.

Pris cirka 10K inkl. diverse kabler og standere.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu