|
|
Besvar ![]() |
Side 123 9> |
Forfatter | |||||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() Sendt: 05-April-2008 kl. 20:09 |
||||
Den gennemsnitlige detailpris for en Blu-ray film er vel omkring 250 kr. uanset om det er en premiere eller en gammel film. Det er muligt at finde dem billigere på internettet, men prisen kommer sjældent under 190 kr. De fleste almindelige DVD film, kan købes til under 100 kr. (ofte 50-80 kr.) når de har været på markedet i omkring et år, hvorfor prisforskellen mellem en DVD og Blu-ray nemt kan være 100-200 kr. Jeg synes det er i orden, at premierefilm på Blu-ray koster omkring 250 kr., men film der er flere år gammel, bør sælges til en langt lavere pris. Er jeg den eneste der synes at prisforskellen er alt for stor? NB.: Der er ved overstående taget udgangspunkt i film med danske undertekster. Film køb i udlandet er derfor irrelevant, da disse sjældent indeholder danske undertekster. Hold derfor venligst denne debat udenfor tråden. Redigeret af Sandal - 05-April-2008 kl. 20:12 |
|||||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||||
![]() |
|||||
MDHell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 928 |
![]() |
||||
Nej det er du bestemt ikke! Men hvis jeg ikke husker meget galt var det, det samme DVD da den kom frem, det er da kun inden for de sidste par år at man har få dem til de priser du nævner! |
|||||
Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 | |
|||||
![]() |
|||||
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
||||
Du kan finde massere af Blu-ray fil hos coolshop.dk til 149kr pr stk.
Også med dansk undertekster. Alle dem jeg har købt er med DK tekst. Men ellers er jeg enig. En pris på 250-300kr er ikke unormalt når man kigger i danske butiker. Og der er sku alt for dyrt. Så skal de ikke hyle over vi køber dem på nettet til ca det halve. |
|||||
![]() |
|||||
RigoRigo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 171 |
![]() |
||||
ja! 149 er en fair pris. alt andet er suks
![]() |
|||||
BenQ W10000 1080p Projector & DTS/THX. 140" skærm. Xbox 360 = games & fun og PS3 til Bluray
streetwear |
|||||
![]() |
|||||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
||||
hvis coolshop kan sælge til 149.- Så tjener de andre da alt for meget. Hans Blu-ray 5 stk 3 på vej |
|||||
![]() |
|||||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
||||
det ved coolshop er så, at de fleste jo er importfilm, og en del er uden tekster. det skulle jo ikke med i tråden. |
|||||
Mvh
Flemming Larsen |
|||||
![]() |
|||||
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
||||
Ja da. Det er en blandet landhandel. Har jeg skrevet andet? Siger blot at de har en masse med danske undertekster, som er nøjagtig identiske med dem du giver det dobbelte for i Fona. |
|||||
![]() |
|||||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
||||
ja, det er jeg klar over, men debatten skulle jo gå på, om de var for dyre herhjemme, og ikke indblande importfilm. jeg har selv en del udefra, og ved også det er nøjagtig de samme, men stadig ikke emnet. |
|||||
Mvh
Flemming Larsen |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Ja der stå det drejer sig om film med danske tekster købt her i landet. Og det er dem jeg snakker om!!! Hvor den danske butik har dem fra er da ligegyldigt. Tror du selv på at de film elgiganten sælger er produceret i danmark? Nej det er de identiske samme film som jeg snakker om her. Så det er da superrelevant at bringe en forhandler på banen, som i den grad gør op med det alle de andre ikke kan finde ud af. Nemlig sælge Blu-ray film til en fair pris. I dk og med danske undertekster (ja de har også film uden, og det er ikke dem jeg snakker om). |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
glem det. |
|||||
Mvh
Flemming Larsen |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Elgiganten har for øvrigt kørt tilbud i nogle omgange. Typisk en uge af gangen. Hvor de har solgt Blu-ray film til 199kr pr stk.
Det syntes jeg er en fair pris. Og også det jeg tror de lander på i danske butikker i løbet af i år. Det er trods alt den pris DVD-film i mange år har ligget på. Så det er et niveau som folk er vandt til. Men det viser også at de kan sælge dem til den pris. Tror ikke de sælger dem med tab. Dvs resten af tiden tjener de bare for meget på dem som ikke tør/vil købe på nettet. Spørgsmålet er så bare om den brede masse vil give 199kr for en Blu-ray, når de samme film kan fås på DVD for 100kr? Det bliver spændende at se. Redigeret af ZackGem - 05-April-2008 kl. 21:50 |
|||||
![]() |
|||||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
||||
199 kr. er for en Blu-ray film en pris, jeg godt kan acceptere at betale i en dansk butik. At der er en prisforskel imellem DVD og Blu-ray er vel rimeligt nok, under hensyntagen til den bedre kvalitet i lyden, samt højere opløsning og detaljerigdom på billedesiden. Så kan man jo altid diskutere, hvor stor eller lille denne forskel i pris så bør være. Redigeret af musicus - 05-April-2008 kl. 22:39 |
|||||
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |