recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD på PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD på PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nicolade Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD på PS3
    Sendt: 07-April-2008 kl. 14:16

Hej Forum,

jeg har leget lidt med at afspille almindelige DVD'ere på både min Sony HDD 910 og PS3.

Jeg har et 46" KDL-46W3000 fra Sony (full HD) og må sige, at jeg synes godt nok det er svært at se nogen speciel forskel, trods det at der fra PS3'eren skulle ske opskalering til 1080i af almindelig DVD (som der også skrives på skærmen, når DVD'en isættes) og den er tilsluttet med HDMI.

Nogen der oplever mærkbare og fantastiske ting, ved at afspille DVD på PS3????

Synes flere har nævnt, at det er ligesom at få en ny DVD samling; må nok erkende, at jeg ikke er faldet bagover endnu.

Håber at høre lidt fra jer....

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 16:38

Hvordan har du tilsluttet din HDD910 ?

Opskalering er ikke nødvendigvis vejen til alt godt... ofte kan det bedre betale sig at lade tv'et klare en del af opskaleringen, da den scaler som sidder i dit tv, formentlig er bedre end måske både 910 og PS3...

Men igen, det afhænger lidt af hvad du sammenligner med...

Mvh.

Casper
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 16:45
Er PS3 egentlig kodefri eller kan den kunne spille EU-dvd-format? (region 2??)
Mvh.

Casper
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 18:29
PS3  er IKKE kodefri....
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 00:47

nicolade jeg kan overhovedet ikke og selv med den bedste vilje se forskel på om jeg opskalerer eller ej.

Jeg har også læst "alle" sige at det er som at få HD på sine DVD-film...selv folk med samme TV som mit... men jeg kan bare ikke se det de kan åbenbart.. ellers også lader de sig rive med til at se noget der reelt ikke er der.

Mit syn fejler intet. Perfekt syn ved sidste tjek så det er heller ikke der den ligger begravet.

Jeg kan nu heller ikke helt se hvad det er som skulle blive så meget bedre.. opløsningen på filmene er jo stadig DVD-kvalitet - den kan der jo ikke laves om på?

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 02:53
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

... Jeg har også læst "alle" sige at det er som at få HD på sine DVD-film...

Ja det mener jeg godt nok også er lidt af en overdrivelse, selv hvis vi tager den med det gran salt som den jo naturligvis (håber jeg da) er ment.

Jeg var også voldsomt imponeret første gang jeg så en opskaleret DVD på min PS3 (i øvrigt en film som jeg også havde valgt at købe på Blu-ray - der var naturligvis en verden til forskel i skarphed og detaljerigdom), men mon ikke det først og fremmest skyldtes at jeg få dage inden var gået fra et 15 år gammelt 25" TV til et 40" Samsung M87?

Jeg har siden sammenlignet et nogle DVD film med og uden PS3 opskalering, og jeg skal mildest talt se temmeligt godt efter for at se nogle forskelle - og jeg er endda tilbøjelig til at sige at den mikroskopiske detaljeforskel jeg kan se her og der, sikkert er indbildt.

Jeg ved faktisk ikke om mit TV opskalerer når den ikke får et 1080p/i signal fra PS3'en, men når jeg trykker på TV info knappen uden PS3 opskalering, siger den 720x576@50 Hz, ikke 1920x1080@50 Hz - og PS3 skærmmenuerne under afspilning er også meget tydeligt i langt lavere opløsning, hvilket jo ret tydeligt indikerer at der ikke sker en automatisk opskalering.

Til gengæld vil jeg så stadig sige at jeg faktisk synes billedkvaliteten på DVD (nyere film i hvert fald) - med eller uden opskalering - er betragteligt bedre end jeg havde forventet den ville være på mit 40" TV, omend den naturligvis ikke kommer i nærheden af hverken Blu-ray eller broadcast HD.
Jeg sidder for tiden bl.a. med et sæson 1-3 DVD box sæt af House, M.D. - og mens kvaliteten bestemt er ganske god, så når den nu ikke op på siden af de nye afsnit der vises i HD på Canal+ Film HD (dvs. 1080i med noget lavere bitrate end en Blu-ray film), men det skulle den vel heller ikke gerne .
Til top
nicolade Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Oktober-2005
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 09:38

Tak for input, min gode kammerat og jeg sad nemlig præcis på samme måde og sammenlignede med min DVD med scart og PS3'eren. Vi testede på "Pirates 3" som generelt er en afsindig mørk film.

Måske vi også indbildte os selv at vi så mikroskopiske forskelle, men selv fruen i huset kunne (uden at vi talte om det) mærke, at jeg ikke var synligt imponeret.

Nu skal det dog siges at jeg på 46" har siddet ca. 2 meter fra skærmen og det er SUPER i HD og BlueRay, men almindeligt digitalt signal er det bedst at sidde de ca. 4-5 meter væk, og så står også DVD med scart OK.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu