recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - denon 2308 receiver, lidt hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdenon 2308 receiver, lidt hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: denon 2308 receiver, lidt hjælp
    Sendt: 06-April-2008 kl. 12:17

er lidt på udkig efter noget surround-forstærker til hjemmet, det mærkelige er at jeg faktisk ikk pt skal bruge selve surround-delen da vores stue er a rigtig dårlig indretning til lige surround/højtallere men det at jeg kanfåsamlet alt mit AV-gear; xbox360, PC/MCE, HDD-optager & xbox org og så kun ha' ét kabel til fjernsynet - kunne udnytte det forskellige component-udgange foroptimalt billed og HDMI fra computeren. og så det der er multi-zone og kan levere lyd til flere rum synes jeg er smart, tænker her til vores børn.

Men........

1; er video opkonvertering fra analog/component > HDMI okay; giver det samme billed-kvalitet som hvis jeg havde tilsluttet component direkte?  mit tv kan "kun" køre med 720p/1080i alligevel.....så?

2; KAN man bare ikk få en surround-forst. med DAB?? hvorfor laver denon ikk det?

3; hvordan skal det multi-zoneforstås, hvor mange rum levere til - kun til 1 sæt højtallere ud over dem som den skal levere surround til? og der kan  man høre musik fra computeren i "stuen" og så vælge iPod m dock til børneværelset - det kan køre total uafhængi af hinanden og på kryds & tværs fra div lydkilder? hvad betyder Rec-out (denon 1908

4; hvad er forskellen på 2308 og så lillebroren 1908 - er det lidt det med de multi-zone og lidt andre små ting?

håber i ved bare lidt mere end mig........

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 12:39

Nu har jeg "kun" forgængeren, AVR-2307. Men du kan da få mine erfaringer alligevel:

1. Billedekvaliteten er lige så god som med den direkte tilslutning. Vær dog opmærksom på, at OSD-menuen fra receiveren i HDMI-stikket kun kan leveres i 480i. Man kan sige meget om mit TV (Gider ikke starte en debat ang dette), men det kan ikke tage 480i på HDMI-stikket. Alle andre opløsninger går fint... Det skal du lige være opmærksom på, hvis du vælger at ville have menuen op på TV. Dog har menuen intet at gøre med afspilning af eks DVD (som kører igennem receiveren)

2. Jeg venter også

3. Multizone har du forstået rigtigt: 2 sæt højttalere (yes, det staves med 2 t'er og ét l..!) og 2 lydkilder. Mindre forstærkere kan sagtens have 2 sæt højttalere men kun en kilde...

4. Multizone og lydkalibreringen. Der e rogså nogle bedre enheder i, mener jeg... (Plus at den har flere watt, vi ved jo alle, at watt er totalt afgørende for lydkvaliteten (pun intended))

Jeg skal ikke kunne sige om jeg ved mere end dig, men jeg har da givet mit besyv

Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2007
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 13:12
Hej Bamboo

Vil absolut ikke udgive mig for at vide mere om tingene end dig, men har da lige lidt til overvejelserne jeg vil bidrage med.

Jeg har lige nøjagtig selv stået i HFK og kigget på netop 1908 og 2308.

2308 har klart vundet mit hjerte (og tegnebog), da den har noget mere pondus bag udgangseffekten.

Videodelen håndteres af en Faroudja (som jeg har fået tudet ørene fulde af er en eminent løsning). Omend jeg ikke har en skærm der understøtter fuld hd, så er det et absolut + i min bog.

Jeg ved at man stirrer sig totalt blind på specifikationer, men HFK har nedsat 2308 til små 5000 i vel at mærke sølv, hvilket kun er 500 kr. mere end 1908. Ikke det store at overveje hvis du spørger mig.

Anywayz så pas på når du tilslutter pc til receiver. Hvis muligt så benyt optisk kabel fra pc'ens lydkort. Eller sluk alt inden tilslutning. Taler af erfaring

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 13:28

tak tak, jo lidt mere ved i kan jeg høre - det godt, så jeg sikkert bedre til noget andet.

Put, men ja de 500kr er sikkert godt gi'et ud i det lange løb......

Men ved Multi-Zone, kan det da passe at 2308eren også kan levere AV med ud til 1 zone, og er det HDMI eller Component? Og der er 2 Multi-Zoner + den i stuen hvis det der man skal ha' surround og det er KUN den ene Multi-Zone som kan spille noget andet den det som afspilles på surround-højttaleren?

Hvad betød Rec-out i forbindelse med Multi-Zone,kan se det står på de data'er for 1908.

Det kommer måske "snart" en 2309 siden den er på tilbud, det jo ikk så tit HFK laver tilbud som f.eks Bauhaus som har fødselsdag hver weekend.

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 13:53
Der er tik sølv modellerne de sætter ned. Måske fordi de ikke sælger så mange af dem.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu