recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI kabel godkendelser.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI kabel godkendelser.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI kabel godkendelser.
    Sendt: 26-Marts-2008 kl. 11:44

Hej jeg står og skal have fat i et kabel til at forbinde en ps3 og en denon 2808 reciever. Jeg kan se nogle kabler er godkendt til 1080P og andre til HDMI 1.3. Er der forskel? Er der en extra forbindelse i kablet til HDMI 1.3, eller er der bare mere "bådbredde" i kablet?

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 13:54
Det kommer helt an på hvor langt kablet skal være. HVis du trækker det over meget lange afstande, skal kablet være et dyrt og godt kabel får at være sikker på at få 1080p igennem...
Hvis du trækker kablet over mindre afstande, behøver det ikke være et specielt kabel!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 21:54
Vil det så sige, at et HDMI kabel bare består af en bred data forbindelse og ikke mange små indbyggede tråde, der har hver sin funktion. Og hvis jeg bare skal bruge en 1/2 til 1 meter så behøver jeg ikke at finde de dyreste mærker for at få HDMI 1.3 understøttelse.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 22:03
Snup et kabel der er godkendt til Version 1.3a du kan slippe for en del HDCP handshake problemer
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 22:06
Tak
Det vil jeg prøve.
Til top
Aqaitas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2008
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 13:14

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Snup et kabel der er godkendt til Version 1.3a du kan slippe for en del HDCP handshake problemer

Nu er det muligvis bare mig der er en dør, men hvad mener du med HDCP handshake problemer??

Hilsen Mark

You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 13:22
Hej Mark,
HDCP er en måde at kode HDMI signalet på, og alle apparater som det digitale signal skal igennem skal være HDCP godkendt. INKLUSIVE kabler...
Hvis et led i kæden IKKE er det, kan man risikerer der fremkommer HDCP handshake, det ser ud af H... til!

Jeg bruger selv Supra, super lækkert og solidt kabel. Det spiller bare, ingen problemer!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Aqaitas Aqaitas skrev:

Nu er det muligvis bare mig der er en dør, men hvad mener du med HDCP handshake problemer??

Hilsen Mark

Det er vel HDMI handshake Christian tænker på.

Ofte vil du se handshake problemer med at din skærm/projektor siger intet signal.

De forskellige versioner af HDMI standarden tilbyder diverse muliger: deep colour, CEC, overførsel af lyd, osv....
Formoder at din Tosh er tilsluttet din Onkyo med HDMI. Idet du tænder dem vil de starte en handshake for at finde udaf hvad de hver især kan og ikke kan tilbyde.
Og det er hermed engang imellem går galt. Har selv oplevet det en enkelt gang med mit udstyr. Jeg slukkede for min Tosh og tændte igen og så virkede det....

Nu vi snakker Tosh så er der sikekrt rettet mange handshake ting i de firmware opdateringer som er kommet dryssene igennem det sidste år.

En ting som Bluetooth var også plaget af handshake knas de første mange år. Det var så galt at producenterne begyndte at afholde såkaldte "connect party" hvor en dynge producenter mødes medbringe deres udstyr for at finde ud af hvad der ikke kan snakke sammen.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Oprindeligt skrevet af Aqaitas Aqaitas skrev:

Hilsen Mark

Det er vel HDMI handshake Christian tænker på.

Ofte vil du se handshake problemer med at din skærm/projektor siger intet signal.

De forskellige versioner af HDMI standarden tilbyder diverse muliger: deep colour, CEC, overførsel af lyd, osv....
Formoder at din Tosh er tilsluttet din Onkyo med HDMI. Idet du tænder dem vil de starte en handshake for at finde udaf hvad de hver især kan og ikke kan tilbyde.
Og det er hermed engang imellem går galt. Har selv oplevet det en enkelt gang med mit udstyr. Jeg slukkede for min Tosh og tændte igen og så virkede det....

Nu vi snakker Tosh så er der sikekrt rettet mange handshake ting i de firmware opdateringer som er kommet dryssene igennem det sidste år.

En ting som Bluetooth var også plaget af handshake knas de første mange år. Det var så galt at producenterne begyndte at afholde såkaldte "connect party" hvor en dynge producenter mødes medbringe deres udstyr for at finde ud af hvad der ikke kan snakke sammen.

I kan læse mere om det her...

http://www.digitaltvdesignline.com/howto/198900437
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu