recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det en okay forstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr det en okay forstærker?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PIratossen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Emne: Er det en okay forstærker?
    Sendt: 02-April-2008 kl. 15:55

Jeg er blevet tilbudt en NAD forstærker ved navn surround sound amplifier av 316. Til efteråret skal jeg ud og købe noget nyt fladskærm og dertilhørende surround. Men er den forstærker værd at samle på? Tilbuddet lyder på den forstærker og 2 DALI concept 1 højtalere for 1000 + en w810 i bytte.
Til det system vil jeg gerne have surround, og vil derfor ud og købe de DALI højtalere jeg mangler for at kunne lave det.

På forhånd tak

Til top
k_mil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-September-2007
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 10:47

Hej.

Tjaa..., jeg ville ikke købe den.Såvidt jeg kan se er den kun en tre kanals av receiver. Højre - venste og center. Desuden kan den ikke klare ret mange surround formater. Jeg mener at DTS som minimum skal være tilstede i en i en A/V forstærker plus 5 kanaler. Men ok - en tusse, det er ikke alverden hvis Dali'erne lyder godt.

Til top
PIratossen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2008
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 20:13
Hvis der kun er 3 kanaler, hvordan kan det så være surround? Må man godt kalde det det hvis det ikke er fuldt 5.1?

Men tror jeg tager en z-5500 i stedet, det vil trods alt koste mig 5k mindre jo. Og så vil jeg udskifte det z-5500 efter en 5 års tid eller sådan, så man skal til at have hus.
Til top
k_mil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 13:50

Hej igen.

Jeg må indrømme at jeg har ledt efter den NAD A/V 316 på nettet. Det er dog sparsomt hvad jeg kan finde. Selv på NAD's side kan jeg ikke finde noget på den ???. Nevertheless så må jeg nok indrømme at jeg har fejlinformeret dig. Den står til 3x front plus surround. Det er det der forvirrer mig lidt, er at de to bagkanaler bliver kaldt  surround !!.Man burde nævne at receiveren er en 5.1. Z-5500 sættet ser meget fornuftigt ud, men tænk på at du kan sætte et sæt sammen som er meget godt hvis du kigger i de reklamer vi får i posten. Jeg selv har sat et sæt sammen som består at en Yamaha RX-V457 receiver, to gamle Avance ht, en Celestion center, to Pure Acuostics bag ht og en Harbosound HS82 Sub. Det er et projekt under 5K, hvis man leder efter det. Og det lyder OK.  

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 20:05

Hej

Jeg fandt denne kommentar fra 2004 og er enig (ikke mindre aktuel i 2008).

En NAD AV316 er en totalt forældet Prologic sorround forstærker. Personligt ville jeg slet ikke røre ved den.

Prologic er en meget simpel form for surround og total umoderne idag (center og baginformationen blev dannet ud fra stereosignalet). Hvis den har en 5.1 indgang, kan denne anvendes, det kræver dog at afspilleren har en 5.1 udgang og det udelukker f.eks recordere. Det er kun højtalerne, som kan have en værdi. For en 3000,- kan man få en fornuftig receiver med DTS osv fra et af de kendte fabrikater.  Udviklingen inden for den slags ting går så stærkt at de lynhurtigt er forældede.

mvh J_mil

Redigeret af j_mil - 05-April-2008 kl. 20:06
Til top
k_mil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 10:32

Hej j_mil

Hvor har du fundet det.Jeg er enig.

En NAD AV316 er en totalt forældet Prologic sorround forstærker. Personligt ville jeg slet ikke røre ved den.

Redigeret af k_mil - 07-April-2008 kl. 07:45
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu