recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kommer Blu-Ray for sent. . ? !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKommer Blu-Ray for sent. . ? !

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Emne: Kommer Blu-Ray for sent. . ? !
    Sendt: 31-Marts-2008 kl. 10:31
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 10:43
Tja det virker da som et rimeligt overflødigt format, tror heller ikke at det findes om 2 år.
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 10:48

Nu har jeg læst flere af de her eksperter sige at blu-ray er for sent på den og alt det her. Jeg tror de tager fejl. Jeg tror de glemmer at tænke på både filmselskaberne og HW producenterne altså lige skal nå at tjene penge på blu-ray.

Hvorfor skulle de gå ind i et nyt format allerede når de ikke engang har tjent penge på det de har nu.

Desuden er problemet med hukommelseskort, at de ikke er bagud kompatible, dvs at folk kan ikke bruge deres gamle dvd skiver i sådan en afspiller.

Angående downloads, så er det kun apple ligenu der tilbyder en box der kan noget i den retning. Problemet er bare at så længe der kun er apple, og der ikke er +40mbit all steder og ingen af de andre store producenter der sælger boxe til tv'et der kan det, så sker der heller ikke noget i den retning.

Jeg tror bestemt at blu-ray bliver mainstream. Formatet er designet til at holde i 15 år på markedet, og det tror jeg faktisk vi kan komme til at se en del af.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 10:49

[QUOTE=Lennon]Det gør det iflg : http://epn.dk/teknologi/it/article1306717.ece[/QUOTE]

Jeg synes tanken om at gå ned i butikken og få indlæst en film på sit flash-kort virker noget søgt... Så dén udtalelse ville jeg nok ikke lægge for meget vægt på. Jeg holder fast i at der er plads til blu-ray, og at downloads primært vil overtage fra leje-markedet. Dem der er ligeglad med cover og at sidde med filmen fysisk i hånden, er i forvejen dem der lejer filmene i stedet for at købe dem, så jeg tror ikke dén andel af forbrugerne der er hurtigst til at flytte over på downloads, flytter noget film-salg overhovedet.

Bemærk at visse større film, bl.a. No Country for Old Men, nu har over 10% af salget i USA liggende på blu-ray. Det er slet ikke dårligt. Det tyder på at når først det bliver normalt at DVD og Blu-Ray versionerne af nye film udkommer samtidigt, så vælger flertallet blu-ray. Der ligger et problem så længe filmene udgives på forskellige tidspunkter: Dem der allerede har købt DVD-versionen, er mindre tilbøjelige til at købe blu-ray versionen bagefter, og når blu-ray versionen endelig er på gaden, kan man købe DVD'en på tilbud for 80 kroner, og så bliver prisforskellen for stor for mange. Derfor kommer det altafgørende gennembrud for blu-ray til at ske når flertallet af filmene udkommer samtidig på begge formater. Det er nok noget der ligner et års tid ude i fremtiden.

Hovedet på blokken: I 2011 overhaler salget af blu-ray salget af DVD. I 2010 overhaler salget af visse enkeltstående nye titler salget af DVD.

Redigeret af AV Precision - 31-Marts-2008 kl. 10:54
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:10
Hvad tror i der sker med salget af almindelige CD'er ?

Dem bliver der næppe solgt mange af hvis TDC, Apple og Sony får sat gang i fri download hvis man har et TDC/Apple/Sony produkt.

Har i overvejet at man måske kunne købe sin film på et flash-kort fremfor en BD skive. Hvis/når prisen på en flash kort kommer ned i samme pris som en BD skive, så er da ingen som gider købe en stor / rund / koldset BD skive.

F.x. hvis man køber et spil til sin PS3, så får man det i dag på en BD skive. Tænk nu hvis man fik det på en flash disk. Så kunne man også gemme sine spil på samme skive, samt evt også benytte spillet i sin PSP. En PSP vil jo aldrig kunne afspille en kæmpe stor klodset BD skive.

Så hvad skal vi bruge en BD skive til ??? Jeg kan absolut ikke se noget formål med sådan en når flash kort kommer ned i samme pris.

Redigeret af lahan - 31-Marts-2008 kl. 11:15
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:26

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad tror i der sker med salget af almindelige CD'er ?

Dem bliver der næppe solgt mange af hvis TDC, Apple og Sony får sat gang i fri download hvis man har et TDC/Apple/Sony produkt.

Jeg tror salget af musik på et fysisk medie går i stå længe før salget af film på et fysisk medie.

Har i overvejet at man måske kunne købe sin film på et flash-kort fremfor en BD skive. Hvis/når prisen på en flash kort kommer ned i samme pris som en BD skive, så er da ingen som gider købe en stor / rund / koldset BD skive.[/QUOTE]

Jeg tror ikke på produktionsprisen på flash-kort kommer så langt ned. Husk at der er væsentlig forskel på omkostningsprisen ved at trykke en flok BD skiver, og hvad en BD-R koster.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

F.x. hvis man køber et spil til sin PS3, så får man det i dag på en BD skive. Tænk nu hvis man fik det på en flash disk. Så kunne man også gemme sine spil på samme skive, samt evt også benytte spillet i sin PSP. En PSP vil jo aldrig kunne afspille en kæmpe stor klodset BD skive.

Det er gammeldags tankegang. På et tidspunkt bliver du så netværks-integreret at du kan afspille dét du har lyst til, hvor du har lyst og på hvilket apparat du har lyst. Du hverken køber eller downloader noget som helst, du streamer det du skal bruge, når du har brug for det, enten med abonnements-betaling eller med PPV - eller måske endda reklamefinansieret. Måske ikke lige om 3 eller 5 år, men om 10 år er det stensikkert sådan det foregår. I mellemtiden kan vi så se vores film på Blu-Ray. Flash bliver aldrig et alternativ - der er ikke plads til et fysisk format efter blu-ray, ligesom der ikke er plads til et fysisk format efter CD. Men jeg tror der er plads til blu-ray, inden netværket tager helt over. Blu-ray skal nok slå igennem, men det bliver det sidste udbredte, fysiske format vi får.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:56

En kommentar fra off topic forummet i et musikforum jeg følger med i:
"I love On Demand, but my sister prefers Netflix... movie rental places are going under quickly." så Otto's "og at downloads primært vil overtage fra leje-markedet. " lader til at holde.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:59
Det er jo svært at spå om fremtiden, men vil da give dig ret i at alt bliver netwærk basert.
Men der kan gå mange år før BW er god nok til at streame sådan trafik.

Så tror at hvis der går for længe før vi kan steame alting, så kommer der er bedre/mere praktisk format end BD og UMD.

Nu holdt MS jo på den forkerte hest i format krigen. Så det er vel ikke utænkeligt at de måske kommer med et alternativ til BD som er totalt ubrugeligt i mobile enheder.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

En kommentar fra off topic forummet i et musikforum jeg følger med i:
"I love On Demand, but my sister prefers Netflix... movie rental places are going under quickly." så Otto's "og at downloads primært vil overtage fra leje-markedet. " lader til at holde.

Downloads er sikkert fremtiden, men iflg TDC er deres mest solgte linie 2mbit så der er lang vej til at familien Danmark har en linie hvor det kan betale sig at downloade film på 30-40 GB eller mere.

Redigeret af mufcdk1974 - 31-Marts-2008 kl. 14:06
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 19:20

Report: Blu-ray Disc Sales Impacting DVD

Thanks to the demise of HD DVD and increased Blu-ray retail momentum, next-gen disc sales are starting to carve out a bigger slice of the home video pie, a new report suggests.

Disney's Blu-ray chart-topper 'No Country for Old Men' drew 9.8 percent of its total unit sales from Blu-ray during its first five days in stores.

Faring even better was Fox's 'Hitman,' which saw 12.6 percent of total customers taking home the Blu-ray version during its first five days.

http://www.highdefdigest.com/news/show/Industry_Forecasts/In dustry_Trends/Disc_Sales/Report:_Blu-ray_Disc_Sales_Impactin g_DVD_/1602

Det er ikke sikkert, at DVD bliver slået, men til dem som vil have kvalitets film kommer der ikke noget velorganiseret alternativ til Blu-ray foreløbigt, tror jeg

Redigeret af Iron Man - 31-Marts-2008 kl. 19:22
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Det er ikke sikkert, at DVD bliver slået, men til dem som vil have kvalitets film kommer der ikke noget velorganiseret alternativ til Blu-ray foreløbigt, tror jeg

Hvad med dem som gerne vil have et stort filmudvalg? Blu-Ray har i mine øjne diskvalificeret sig selv med BD+ og regionskoder. Hellere frihed i SD end tvang i HD.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 19:31

Det smarte ved memorykort, er at de ikke kan blive ridsede og der er meget lidt mekanik igang, hvilket gør afspillere næsten "udødelig" i forhold til laseren i en dvd eller blue-ray... (eller cdafspiller for den sags skyld)

Jeg er ikke i tvivl om at de fleste ting kommer til at køre online i fremtiden men når prisen på de store memorykort falder, så vil du jo blot købe en ny memorystik for hver film du vil have.. (Og så kan du have en lille æske med dine film i stedet for et skab)

Men om det så er noget vi ser i 2010 eller 2012 tør jeg ikke spå om...

Toshiba kunne meget vel have valgt at hoppe ud af formatkrigen for at skifte strategi og medie. Der er ingen tvivl om at de nok havde håbet på at vinde og kunne få lidt indtjening på det punkt, men når nu det skulle gå galt, så er det ikke det værste område at "gå galt på"

Men som sagt er det jo gæt mod gæt.. lad os mødes om 3 år i denne tråd og se hvor vi er :)

Mvh.

Casper
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu