Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
andbrask
Bruger
Oprettet: 22-November-2006
Sted: Ethiopia
Status: Offline
Point: 97
|
Emne: ps3 på projektor? Sendt: 28-Marts-2008 kl. 18:05 |
Skal have spilleaften med drengene og ville gerne smide spillene op på en projektor som jeg låner fra arbejdet. Normalt forbinder jeg ps3 via HDMI til mit tv.
Projektoren har dog kun vga, s-video og composit-indgang.
Er der nogen der har haft held med at forbinde ps3 med projektor via en af disse 3 og hvad skal der til af kabler?
På forhånd tak
|
" I have made good judgements in the past. I have made good judgements in the future." George W. Bush
|
 |
jcoop
Bruger
Oprettet: 15-April-2007
Sted: Denmark
Point: 157
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 18:16 |
Du kan godt bruge composite kablet der fulgte med, men kvaliteten er ikke ligefrem noget at prale af. Anden mulighed er du skal ud og købe et nyt kabel til PS3en (eller PS2, det er nemlig de samme) Jeg har selv et S-video kabel jeg brugte til min gamle PS2 og der blev kvaliteten væsentlig forbedret frem for composite da jeg kørte på projektor. Jeg ved ikke om man kan få et VGA kabel til PS3, men ellers har din projektor vel også en Component eller RGB indgang som ville være nummer et!
|
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 18:29 |
Hvis man skal have det meste ud af sådan et setup, så skal man da ha' en component->VGA converter.
|
 |
andbrask
Bruger
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 21:17 |
tak for svarene
Kan man konverter hdmi ->DVI ->vga alene ved brug af adaptere. Det er ligegyldigt med lyden der smider jeg ud af toslink til anlægget. ?
|
" I have made good judgements in the past. I have made good judgements in the future." George W. Bush
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 21:22 |
Ja, men så vidt jeg husker så koster en DVI->VGA RIGTIG mange penge... EDIT: Jeg huske forkert, det gør de faktisk ikke... Men Ns løsning nedenfor er vel bedre?
Redigeret af Asklepios - 28-Marts-2008 kl. 21:28
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 21:23 |
andbrask skrev:
tak for svarene
Kan man konverter hdmi ->DVI ->vga alene ved brug af adaptere. Det er ligegyldigt med lyden der smider jeg ud af toslink til anlægget. ? |
Du kan ligeså godt bruge en component->VGA converter.
|
 |
andbrask
Bruger
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 21:38 |
Tak for svarene (igen :-))
har prøvet at søge. ´
En component til vga converter koster min 500,- en hdmi->dvi og en dvi->vga koster til sammen 200 kr. Så den sidste ser vist mest overkommelig ud. Men kan det lade sig gøre alene ved adaptere? Er der ikke noget med at der er forskel på 2 forskellig dvi- standarder (A og D)
|
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 21:50 |
Nu er pris jo ikke alt...  spørgsmålet er om for mange adaptere (kokke) ikke fordærver billedekvaliteten (maden)? Jeg ville umiddelbart vælge Naieras løsning, som umiddelbart vil give det bedste signal!  MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
andbrask
Bruger
|
Sendt: 28-Marts-2008 kl. 21:54 |
nu drejer det sig jo om en enkelt aften med drengene - så skal projektoren leveres tilbage så jeg gider ikke smide 500,- bare for det.
tak for svarene - veder tilbage med om det kunne lade sig gøre alene med adaptere
|
|
 |
Rytlig
Junior bruger
Oprettet: 28-Juli-2007
Point: 22
|
Sendt: 29-Marts-2008 kl. 10:24 |
Jeg er ikke sikker på du kan bruge din løsning med hdmi->dvi og en dvi->vga, da DVI converteren i så fald skal understøtte HDCP. Den eneste jeg har set af den slags koster 1000kr
|
 |