Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
THXDTS
Junior bruger
Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
|
Emne: EB Games og deres brugt priser Sendt: 22-Marts-2008 kl. 14:38 |
Jeg har ikke kunne forstå EB Games priser på brugte spil.
Jeg syntes at priserne fra nyt til brugt ligger for tæt på hinanden eller nogen gange er brugt spil dyre eller samme en man køber det som nyt.
Her i dag var jeg der ned i deres butik og her fandt jeg den nye tomb raider Anniversary til Xbox 360 som brugt til 299 kr, men bag mig stod den på hylden som ny til 299 kr.
Hvis man går efter ny udkommende spil som har været brugt er prisen fra nyt til brugt ikke mere en max 50 kr til forskel og så kan man lige så godt bruge den sidste 50'er og så få den i folie.
Hvis man kender det gamle bil spil Import Tuner Challenge til Xbox 360 fandt jeg det hos dem som brugt til 300 - 400 kr, men Fona solgte det fra nyt til 199 kr. Den er helt gal der.
Assassin's Creed kan man få for lige under 400 kr på nettet, men deres brugt pris er 399 kr.
Sidst jeg købet et spil der var der 30 kr til forskel fra brugt til nyt, og jeg valgte selvfølgelig at bruge de sidste 30 kr så man kunne få det i folie.
Jeg syntes eller det er en fed ide med at kan købe brugte spil, for jeg har ikke 500 kr hver gang til at købe de nye spil og mange er der af dem så man kunne godt bruge 3000 kr om måneden uden problemer.
Nu ved jeg heller ikke hvordan de bytter og køber brugte spil, men det er ikke køber af de brugte spil som vinder særlig meget i det sammenhæng, jo en lille 50’er eller total overpris.
Sansynligheden er hvis du køber 6 brugte spil risikere at du sikkert har betalt for meget.
I mine øjne, hvis et nyt spil til 549 kr bliver solgt som brugt skulle det max koste 300 kr.
Jeg syntes det er blevet temmligt kedeligt at kikke efter brugte spil.
Jeg ved ikke om jeg er alene i den mening, men brugte spil skulle være meget billiger.
God påske 
|
 |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 15:11 |
Du er ikke alene. Jeg synes også EB's brugt priser er helt hen i vejret. Det er godt nok længe siden jeg har været det - for det kan ikke svare sig - men jeg kan så forstå at intet har ændret sig.
Redigeret af Stampe - 22-Marts-2008 kl. 15:11
|
 |
Wuffer
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 15:30 |
Helt enig,
svinger altid lige forbi EB / Games når jeg er et center, men køber aldrig grundet alt for høj pris. Kig evt. forbi Blockbuster, synes ofter deres priser er sat bedre.
|
 |
nekolas
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2006
Point: 871
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 19:04 |
nogen der ved hvor meget blockbuster giver kontant for et PS3 spil der bliver solgt som nyt for 549,95 i deres butik?
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 19:06 |
nekolas skrev:
nogen der ved hvor meget blockbuster giver kontant for et PS3 spil der bliver solgt som nyt for 549,95 i deres butik? |
de giver det halve tilbage,ved bytte og mindre ved salg.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
nekolas
Guld medlem
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 19:10 |
flemming larsen skrev:
nekolas skrev:
nogen der ved hvor meget blockbuster giver kontant for et PS3 spil der bliver solgt som nyt for 549,95 i deres butik? |
de giver det halve tilbage,ved bytte og mindre ved salg. |
men hvor meget er "mindre ved salg", kunne godt være fristet af at sælge mit kane og lynch som jeg vidst gav ca. 300 kr for, hvis at BB giver en pris der ikke er alt for lang fra det beløb også købe et nyt spil på gamehubs eller vg+
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 19:16 |
nekolas skrev:
flemming larsen skrev:
nekolas skrev:
de giver det halve tilbage,ved bytte og mindre ved salg.
|
men hvor meget er "mindre ved salg", kunne godt være fristet af at sælge mit kane og lynch som jeg vidst gav ca. 300 kr for, hvis at BB giver en pris der ikke er alt for lang fra det beløb
også købe et nyt spil på gamehubs eller vg+ 
|
såvidt jeg ved er du nede i det halve af det halve, og så kan man vel sælge det for mere herinde, eller i den blå avis.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
nekolas
Guld medlem
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 19:20 |
min næsten geniale plan er styrtet godt og grundig til jorden  *ryster en knyttet hånd af blockbuster og ebgames brugt spils policy*
Redigeret af nekolas - 22-Marts-2008 kl. 19:20
|
 |
Pade2204
Guld medlem
Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1049
|
Sendt: 23-Marts-2008 kl. 16:54 |
nekolas skrev:
min næsten geniale plan er styrtet godt og grundig til jorden 
*ryster en knyttet hånd af blockbuster og ebgames brugt spils policy* | Du må da kunne forstå at man ikke kan få ret meget i kontant-pris i eks. Blockbuster. Det er jo butikken der hænger på spillet (som jo snart falder lige så hurtigt i værdi som en ny bil), og hvis du skulle have din udgift fra købet af spillet udlignet ved at sælge det igen, er det måske den forkerte verden du lever i. De laver jo bytte TILBUDDET for at man kan slippe af med sine spil man ikke spiller - og det er et tilbud, man kan jo vælge at sige nej tak, hvis ikke du ønsker handlen. Iøvrigt kan jeg da 100% godt forstå blockbuster, når de siger at man får mere for et spil, hvis man bytter til noget andet - da pengene jo netop bliver i butikken og ikke ender et andet sted - at kontant prisen så er det endnu laverer må man vel bare sige nej tak til, hvis ikke det passer en. Butikken laver jo ikke bytte deals for at lave køb-/salgsbundlinjen gå i status quo og du kan spille næsten gratis spil - det er da en forretning, og der skal da tjenes penge dér også om du kan li' det eller ej.
|
 |
Ebolaebola
Bruger
Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 239
|
Sendt: 23-Marts-2008 kl. 21:59 |
nekolas skrev:
nogen der ved hvor meget blockbuster giver kontant for
et PS3 spil der bliver solgt som nyt for 549,95 i deres butik?
|
Jeg byttede på et tidspunkt LAIR og UNCHARTED - DRAKE'S FORTUNE og fik
udbetalt omkr. 300,- sammenlagt... spillene var splinternye og havde aldrig
været brugt. Jeg fik dem med da jeg købte ps3en i England, men da jeg kun
har tænkt mig at bruge til BD, valgte jeg bare at "sælge" dem i EB (jeg
brugte pengene på en BD-fjernbetjening og fik de overskydende håndører
på et gavekort). Ikke nogen superfed handel, men da jeg havde givet 2999,-
for maskinen, HDMI-kabel, de to spil sam to BD syntes jeg ikke det gjorde
så meget, at de var fedtede... jeg ville bare have fjernbetjeningen.
|
William Faulkner, mit nemesis.
|
 |
nekolas
Guld medlem
|
Sendt: 24-Marts-2008 kl. 01:58 |
Pade2204 skrev:
nekolas skrev:
min næsten geniale plan er styrtet godt og grundig til jorden 
*ryster en knyttet hånd af blockbuster og ebgames brugt spils policy* |
Du må da kunne forstå at man ikke kan få ret meget i kontant-pris i eks. Blockbuster. Det er jo butikken der hænger på spillet (som jo snart falder lige så hurtigt i værdi som en ny bil), og hvis du skulle have din udgift fra købet af spillet udlignet ved at sælge det igen, er det måske den forkerte verden du lever i. De laver jo bytte TILBUDDET for at man kan slippe af med sine spil man ikke spiller - og det er et tilbud, man kan jo vælge at sige nej tak, hvis ikke du ønsker handlen.
Iøvrigt kan jeg da 100% godt forstå blockbuster, når de siger at man får mere for et spil, hvis man bytter til noget andet - da pengene jo netop bliver i butikken og ikke ender et andet sted - at kontant prisen så er det endnu laverer må man vel bare sige nej tak til, hvis ikke det passer en.
Butikken laver jo ikke bytte deals for at lave køb-/salgsbundlinjen gå i status quo og du kan spille næsten gratis spil - det er da en forretning, og der skal da tjenes penge dér også om du kan li' det eller ej. |
undskyld men luk da lige numsen gider du? i danmark har vi høje priser på "nye" spil. som fx 550 kr for kane og lynch som nyt hos BB. vil du fortælle mig at de ikke kunne give 250 kr kontant for det også sælge det brugt til 400kr (som nævnt tidligere at EB åbenbart gør) - også tjene på det? som så mange andre ved de jo nødvendigvis ikke at man kan importere nye spil til ca. 300,- , derfor ville jeg bare høre hvad de tog for dem da det ikke lød umuligt det jeg havde i tankerne.. og en anden gang må du gerne fatte en joke  (genial plan, ryster en knyttet hånd.. etc.)
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
|
Sendt: 24-Marts-2008 kl. 07:41 |
var i EB får at finde nogle brugte PS3 spil men fik et chock over de høje priser.
Smuttede i elgiganten hvor jeg fant NFS til samme pris som EB ville have for et brugt ( var nyt i elgiganten )
Mon de overlever ?
Hans
|
 |