|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
camilla85 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() Sendt: 23-Marts-2008 kl. 09:26 |
Hej Alle
Jeg har i stueen et par dali højtalere, en NAD surround receiver (model 74x, har glemt præcist hvad den hedder), en NAD DVD afspiller (T512), en panasonic dvd recorder (EH67) og et panasonic TV (px70). Indtil videre har dvd afspilleren været forbundet til forstærkeren med et optisk digitalt kabel og så bare scart fra dvd til tv. Nu skal jeg jo have dvd recorderen ind i systemet også og jeg vile gerne kunne bruge både dvd recorderen og dvd afspilleren til at afspille dvd'er (om muligt), hvilke kabler skal jeg anskaffe mig? Hverken receiver eller dvd afspiller har hdmi, men skal jeg bruge et hdmi kabel mellem optager og tv? Vi er begge temmelig nye til det her ![]() På forhånd tak for hjælpen. Mvh Camilla |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Den bedste forbindelse mellem en DVD afspiller/Recorder og TV vil være HDMI når muligt. Så DVD afspiller til TV Scart 1 (RGB), og Recorder til TV HDMI1. Dog IMO så er det ligegyldigt med et Analogt optaget signal bliver overført med HDMI eller med Scart, med Digitale kilder, som DVD, Sat, eller anden STB er det en fordel. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
camilla85 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Ok men hvordan skal jeg forbinde begge dvd'er med forstærkeren? Det er jo kun en "indgang" til et digitalt optisk kabel i forstærkeren så jeg kan ikke forbinde dem begge på den måde.. Hvad har jeg af laternativer?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det klares med en omskifter, de føres i faghandlen. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
OHJ-1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() |
Hej Camilla85, Jeg formoder du taler om TOS link når du siger optisk kabel (og ikke RCA digital)?! Disse kan købes hos AV connection - se her: http://www.av-connection.dk/?ML=429 Har selv brugt den billige version "body remote", og den fungerer, men du kan jo også opgradere til infrarød Håber det hjalp lidt. |
|
Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab ![]() Beosound 9000 + Beoport 2xPenta mkIII 2xBeolab 8000 |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Det kan ikke klares uden en omskifter? Kunne man fx forbinde den ene med et koaxialt digitalt kabel og den anden med det toslink kabel jeg har nu?
|
|
![]() |
|
![]() |
Både din DVD afspiller og Recorderen har Toslink, og som du skriver er der kun en Toslink på Reciveren, så en omskifter er nødvendig. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok.. Tak for hjælpen.. Jeg prøver at se om jeg kan finde ud af det
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ja det er da oplagt. Hvis du både har en optisk og en coax indgang, skal du naturligvis anvende dem begge og klare omskiftningen i recieveren. Husk at gøre indgangene aktive i opsætningen i recieveren. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |