recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug for lidt vejledning ang. lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrug for lidt vejledning ang. lyd

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Emne: Brug for lidt vejledning ang. lyd
    Sendt: 19-Marts-2008 kl. 10:23
Jeg har brug for lidt vejledning ang. min lille hjemmebio...

pt. har jeg:

Reciever: Technics SA-DX940, 5x100 W surround.

Front højtaler: Jamo E350, long term power: 100W, short term: 140W, 8 Ohm.

Baghøjtaler: Jamo E6SUR: Long t: 70W, Short t: 100W, 6 Ohm

Sub: E6SUB, 8".

Jeg har haft dette setup en del år efter hånden, men jeg synes ikke rigtig at det sparker en ned af sofaen... Der mangler noget power...

Jeg vil derfor høre hvad jeres råd til at få lidt bedre lyd i stuen. Primært til film...

Skal lige siges at forstærkeren er tilsluttet min PC med optisk kabel...

Vil det være nok at købe en ny surround reciver? Har hørt en del positivt om Onkyo 605 modellen... jeg er villig til at betale omkring 5-6000 kr. hvis det vil give bedre lyd...

Skal nok også lige nævnes at recieveren kommer til at stå i et tv-mødel hvor der ikke kommer til at være meget luft omkring...

Men jeg håber i kan give lidt vejledning her... På forhånd tak.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 11:53
Højtalerene ser ud til at være ok... Så dem ville jeg ikke skifte først.
Tilgengæld ville jeg skifte reciever. Med de HT tror jeg ikke at en 605 kan give den wauv-effekt du ønsker.
Jeg tænker Onkyo 805, Denon 3808 eller Yamaha 3800...
Så burde du vække højtalerene til live igen!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2008 kl. 18:25
Hej Simon.

Tak for dit svar...

Hvad er den store forskel på 605 og 608 modellen, andet end prisen? Jeg har ikke så mget forstand på det...

Skal også lige nævnes at anlæget står i en ca. 30 kvm stue, i lejlighed på 3. sal, hvis det gør nogen forskel for valg af reciever...

Læst anm. af 605 modellen her på siden, og der beskriver han at den formår at løfte hans nuværende højtalere til en kanon oplevelse...

Men jeg er åben for alle idéer...
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 01:54
Jamen 805 er af en HELT anden dimension, bare størrelse og lydmæssigt...
De mindre modeller op til 705 minder meget om hinanden. Mens 805 og op til 905 ligner hinanden.
Jeg har selv 805'eren og det er en super fed reciever, den er jeg virkelig blevet glad for og afhængig af!

Men 605'eren er også en god reciever, men til større HT ville jeg nu vælge (og gjorde det selv) en noget større reciever!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 03:27
Jeg får opfattelsen af at det er "power" du mangler, mens du måske er udmærket tilfreds med lyden som sådan. Film lyder ikke som du forventer, right?

Særlig til film er der brug for dyb bas og kan dine højtalere måske ikke levere. Jeg så godt havde en sub, men for nu at sige det som det er er der ikke meget "sub" i en 8" enhed. Det er hvad du har forstår jeg.

Så du skulle måske i stedet eller også tænke på en bedre subwoofer af den aktive slags. Fx mindst med en 10" enhed eller måske større og med som det  mindste en 100 watt forstærker som driver. Sådan en kan fås for et overskueligt beløb. Hør den først eller lyt til de tilfredse her på forummet.  Du får så at sige lagt de ekstra 100 watt til dit anlæg, det kan høres.

Det kunne være en ide, hvis jeg har forstået det med din sub korrekt.

Til top
mougai Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2007
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 06:49
Hej jeg har også en en 805 og har haft denon og vil ikke bytte tilbage en 805 spiller fantastisk på alle leder så held og lykke med dit valg
Til top
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Jeg får opfattelsen af at det er "power" du mangler, mens du måske er udmærket tilfreds med lyden som sådan. Film lyder ikke som du forventer, right?

Særlig til film er der brug for dyb bas og kan dine højtalere måske ikke levere. Jeg så godt havde en sub, men for nu at sige det som det er er der ikke meget "sub" i en 8" enhed. Det er hvad du har forstår jeg.

Så du skulle måske i stedet eller også tænke på en bedre subwoofer af den aktive slags. Fx mindst med en 10" enhed eller måske større og med som det  mindste en 100 watt forstærker som driver. Sådan en kan fås for et overskueligt beløb. Hør den først eller lyt til de tilfredse her på forummet.  Du får så at sige lagt de ekstra 100 watt til dit anlæg, det kan høres.

Min sub er aktiv og den kan godt få rummet til at ryste, men det er på grænsen til at det forvringer når der er meget bas. Om det er min recierver, det kabel jeg bruger eller selve sub'en er svært at sige. De spiller vel alle ind...

Jeg sad og så The Matrix i aftes, og havde tit følelsen af at selve lyden virkede meget flad...

Vil en 805 model ikke virke for voldsom til lejlighed? Som sagt er det placeret i en ca. 25-30 kvm stue...

Er der andre mærker der kan matche Onkyo i samme prisklasse?
Til top
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 09:43
Jeg har fundet 805 modellen i tyskland: http://www.medianess.de/index/Article/7997703_TX_SR_805.html ;jsessionid=aCfgyLQ7MDqf

Til ca. 6.500

Nogen der har erfarring med at købe fra tyskland? Mere med garanti osv.

Den koster jo hvad 605 koster herhjemme :-)
Til top
mougai Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2007
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 09:49
nej den er ikke for stor min stue er mindre og mine højtalere er større men hvis du bor i nærheden af 8700 må du gerne komme forbi på en lytter
Til top
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af mougai mougai skrev:

nej den er ikke for stor min stue er mindre og mine højtalere er større men hvis du bor i nærheden af 8700 må du gerne komme forbi på en lytter

tak for tilbudet, men bor selv i Kbh så der er lidt langt...

Men der må være nogle butikker i Kbh der har Onkyo som udstilling, har bare ik lige kunne finde nogen, så jeg er åben for forslag.

Til top
hamse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Jeg fandt lige lidt specs på min sub og fandt ud af at det er en 10" og ikke 8"

http://www3.shopping.com/xPF-Jamo-JAMO-ELECTRONIC-SUBWOOFER- 100-WTS-10-WOOFER-LIMITER-Model-E6SUB
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 14:19

Prøv nu lige at læs hvad han skriver inden i råder til at købe Onkyo.

"Skal nok også lige nævnes at recieveren kommer til at stå i et tv-mødel hvor der ikke kommer til at være meget luft omkring..."

Det er jo i sig selv grund nok til ikke at vælge Onkyo, da Onkyo afgiver meget varme.

Redigeret af -C5- - 20-Marts-2008 kl. 14:20
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu