recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung eller Sony surround sound?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung eller Sony surround sound?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dannybach Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung eller Sony surround sound?
    Sendt: 16-Marts-2008 kl. 14:31

Hej,

Jeg står og skal til at købe et nyt surround sound, og har nu forelsket mig i følgende modeller:

Samsung HT X250R

Sony DAV IS10 (Det med de satans små højtalere)

Det skal siges at jeg intet ved om surround, jeg skal bare have noget fornuftig lyd til fornuftige penge. Anlægget skal bruges til musik, såvel som film. Jeg har allerede været på visit i Fona, hvor jeg havde mulighed for at høre begge anlæg. For mine, utrænede øre, synes jeg lyden var forbavsende god ift. prisen.

Nu skal jeg så bruge jeres prof hjælp, og kunne derfor godt tænke mig at høre hvad i kan anbefale af de 2, eller for den sags skyld noget andet i samme prisklasse (under 7000). Mit eneste krav er at alle højtalere skal være satelit.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 14:52
Under 7K burde det være muligt at lave en bedre kombination. Problemet som jeg ser det er, Sony, de små HT de er simpelthen til grin... Undskyld...  Men der kan simpelthen ikke komme særlig god lyd ud af dem, det er nærmest en fysisk umulighed.
Hvis de har lydt tåleligt, så har sub'en sikkert taget meget... Jeg tror de falder igennem på længere sigt, både ved film og musik.
Samsung har jeg ikke det store forhold til iht. musik og surround. Slet ikke til deres DVD afspillere som jeg ikke syntes har været særlig gode.

Så alt i alt er det da sikkert noget OK legetøj, men Hifi ville jeg nu ikke kalde det!  Jeg tror bare ikke det bliver godt på længere sigt, og man vil mangle den der WAUW-effekt.

Det burde være muligt at skrue et andet sæt sammen, men det bliver uden DVD. For 7K kan man lave nogle ret gode surround sæt der spiller rigtig godt, så det er da muligt - hvis du kan undvære DVD?

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
dannybach Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2008
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 14:56

Hvis jeg kan undvære DVD, hvad kan så anbefales af surround sound?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu