|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Henrik S-A ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-September-2007 Status: Offline Point: 91 |
![]() Sendt: 27-Februar-2008 kl. 20:05 |
Hej! Som eneste søn er det min pligt at stå for alle indkøb af elektronisk hardware og denne gang drejer det sig om et digitalkamera. Som overskriften siger er det min mor der skal bruge et. Kravene er at det skal have så lang batterilevetid som muligt, da det er hovedårsagen til hun vil skrotte det gamle kamera. Det nye kamera skal også kunne optage video i 30fps i anstændig opløsning ligesom det skal tage anstændige billeder. Der kræves altså ikke det helt store af kameraet og det skal bruges til at tage billeder og video af vores heste med og uden ryttere på. Hvad skal jeg vælge? Er totalt på bar bund og synes det er svært at finde en side som sammenligner batterilevetider. mvh Henrik |
|
![]() |
|
soender ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
![]() |
Jeg har selv et sony dsc-w80.. Jeg synes selv at det er et ganske glimrende kamera, hvor du også kan optage videoklip. De er også i ganske god kvalitet.. Det er fra idag og til og med lørdag på tilbud i føtex til 1399 hvor du sparer 700kr.. Vil mene du vil lave et godt køb der.. |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3728 |
![]() |
Har selv lige købt et canon powershot s5i. Det kan optage video i 30 og 60fps og så er der 2 mikrofoner til stereolyd. Det tager desuden rigtig flotte billeder. Det benytter dog 4stk aa batterier, men har købt sanyo eneloop batterier som kan holde i rigtig lang tid mellem hver opladning |
|
![]() |
|
soender ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
![]() |
okay... Lyder ganske udmærket.. Vil bare altid se det som en ulempe med aa batterier. Arbejder selv i radio/tv i føtex og vi har mange som kommer ind og klager over dette.. Men håber da hun bliver glad for det
![]() |
|
![]() |
|
Henrik S-A ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-September-2007 Status: Offline Point: 91 |
![]() |
Vil prøve at kigge lidt på det sony. Det skal helst ikke være AA batterier da de generelt ikke holder så lang tid. Og Li-ion kan man jo "klatlade".
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3847 |
![]() |
Kik på Canon Ixus - har selv et Ixus 70 - koster omkring kr. 1.100,-
Redigeret af kim.t - 13-Marts-2008 kl. 14:00 |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hvor mange billeder kan du ca. tage på en opladning, Kim?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3847 |
![]() |
Jeg købte det først lige før jul, så det er ikke blevet til så mange billeder endnu. Har dog lige haft det med på skiferie hvor det blev til ca 100 billeder og 10 min video på en opladning (samt flittig visning samt overførsel til PC'er). Og tænk på at en koldt batteri ikke holder så lang tid. Jeg er positivt overrasket over hvor god lysstyrken er på skærmen. På mit 3 år gamle kamera kunne man intet se på skærmen hvis solen skinnede - og det samme gør sig gældende på mit 5 år gamle video. Jeg valgte netop et Ixus 70 frem for et Ixus 75 fordi 70 har en optisk søger. På Ixus 75 har man valgt en 3" skærm på bekostning af den optiske søger - men den bruger vel også mere strøm så. |
|
![]() |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9422 |
![]() |
Hej
I dag har Canon lanceret 3 nye kamera i IXUS serien. Der er vist kommet en ny IXUS 80 og 85. IXUS serien kan bestemt anbefales. |
|
![]() |
|
![]() |
jeg vil klart foretrække at købe sony kameraet.. Vil mene at du får et klart bedre kamera.. Og hvis det er en faktor, et klart pænere design
|
|
![]() |
|
Phil ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2007 Status: Offline Point: 71 |
![]() |
Det vil jeg så ikke holde med dig i. Canons Ixus serie er noget af det mest roste. Men i denne prisklasse, er der mange gode kameraer, og Sony er bestemt et af dem. Ellers prøv og gå ind her eller her hvor du kan finde seriøse tests af de forskellige kameraer.
Mvh. |
|
![]() |
|
DarkHelmet ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 508 |
![]() |
Hvis vi snakker batteritid, kan jeg kun anbefale Olympus. Jeg har ikke haft noget andet kamera der kommer i nærheden af de batteritider mit Olympus kan leverer. Jeg ved dog ikke om det gør sig gældende i den billigere pris ende.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |