recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba EP-30 problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba EP-30 problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 707
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba EP-30 problemer
    Sendt: 13-Marts-2008 kl. 14:34
Jeg har fornyelig købt mig en EP-30 HD DVD player, men jeg har haft nogle problemmer med den, og undre mig over hvad det kan skyldes.

1: Den er meget lang tid om at starte op, og skal til at søge efter mit Tv hver gang. (plus jeg skal slukke min parabol receiver)

2: Hver gang skal jeg indstille tidszone, dato, kl. osv. (kan det skyldes at jeg slukker alt størm om natten?)

3: Da jeg skulle se Tokyo Drift HD, tog det mig en krig at komme igennem menuerne, bare for at se filmen. (da den så endelig startede, var der et flot billedet og det kørte perfekt.)

4: Men da jeg skulle se Full metal jacket HD (lige købt og smidt i maskinen), startede den uden nogen menuer
Samtidig var billedet utrolig ringe, ja jeg vil det kalde det et grumset (noise) VHS billedet, og HD-DVD'en gik i stå op til flere gange eller mistede lyden helt.

5: Nogen gange virker den med min Logitech multi fjernbetjæning, andre gange fucker det total op, og jeg må finde den originale frem.

Hvad kan det skyldes?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

2: Hver gang skal jeg indstille tidszone, dato, kl. osv. (kan det skyldes at jeg slukker alt størm om natten?)

Ja, den har sandsynligvis ikke noget batteri der husker den slags.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 17:25

Jeg har fornyelig købt mig en EP-30 HD DVD player, men jeg har haft nogle problemmer med den, og undre mig over hvad det kan skyldes.

1: Den er meget lang tid om at starte op, og skal til at søge efter mit Tv hver gang. (plus jeg skal slukke min parabol receiver)
Den er et stykke tid om at starte, det er faktisk en bette computer som bliver startet op. Søge efter dit TV? Den forstår jeg ikke.

Jeps, hvis du afbryder strømmen skal du indstille disse, men det er ikke nødvendigt, du kan bare åbne skuffen og den hopper videre.

3: Da jeg skulle se Tokyo Drift HD, tog det mig en krig at komme igennem menuerne, bare for at se filmen. (da den så endelig startede, var der et flot billedet og det kørte perfekt.)
Ja, der er en del film som har et hav af menuer, prøv evt. at bruge enten menu eller topmenu tasterne.

4: Men da jeg skulle se Full metal jacket HD (lige købt og smidt i maskinen), startede den uden nogen menuer
Samtidig var billedet utrolig ringe, ja jeg vil det kalde det et grumset (noise) VHS billedet, og HD-DVD'en gik i stå op til flere gange eller mistede lyden helt.
Full Metal Jacket er kendt for ringe transfer.

5: Nogen gange virker den med min Logitech multi fjernbetjæning, andre gange fucker det total op, og jeg må finde den originale frem.

Hvad kan det skyldes?
Nu kender jeg ikke meget til programmering af Logitech remoten, jeg bruger kun originalen.

Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 18:27
Ang. det med at søge, så går den igennem alle AV og HDMI "kanalerne" inden den finder den rigtige (HDMI 1).

Men kan det så også passe at den skal tænke i enorm lang tid, inden man kan gå fra menu til menu?

Det kan da ikke være rigtigt at FMJ er dårligere på HD end på DVD

Men tak for svarne, det gjorde mig straks mere rolig
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 18:30

Ang. det med at søge, så går den igennem alle AV og HDMI "kanalerne" inden den finder den rigtige (HDMI 1).
Det er jo dit TV, ikke HD afspilleren

Men kan det så også passe at den skal tænke i enorm lang tid, inden man kan gå fra menu til menu?
Jeg skal lige prøve senere i aften på den der FF.
Aner det ikke, har hverken set den på DVD eller HD-DVD, den har aldrig sagt mig noget.

Men tak for svarne, det gjorde mig straks mere rolig
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 19:50
Jeg siger da tak for hjælpen...igen Hans
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 20:44
Nu ved jeg ikke hvad lang tid er for dig , men der går ca. 5-10 sek. inden den viser noget efter menuvalg på FF: Tokyo Drift.

Der er to menuer du skal igennem:

1. Vælg Dansk

2. Vælg Play (meget dansk )

Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 21:04
Der gik 40 sek før opstar, 15 sek fra den første menu til den næste og 15 sek til start.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 21:48

Der gik 40 sek før opstar, 15 sek fra den første menu til den næste og 15 sek til start.

Det er nok ikke helt ved siden af. Opstart af skiven tager altid noget tid, aner ikke hvorfor. Sådan er det bare med HD DVD men også BD, på nær PS3.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 22:03

Det kommer nok an på, hvilken udgave af "Full Metal Jacket" du har set. Jeg har selv haft udgaven med det hvide cover, og den var ganske rigting ufatteligt ringe at se på, især under de sidste 15-20 minutter af filmen var den helt gal med gryn og grums.

Der er jo også blevet udgivet en nyere version (som jeg ikke har set) af filmen, hvor de muligvis har fået taget sig sammen til at rydde lidt op i den dårlige billedekvalitet. Måske er den udgave bedre.

LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Det kommer nok an på, hvilken udgave af "Full Metal Jacket" du har set. Jeg har selv haft udgaven med det hvide cover, og den var ganske rigting ufatteligt ringe at se på, især under de sidste 15-20 minutter af filmen var den helt gal med gryn og grums.

Der er jo også blevet udgivet en nyere version (som jeg ikke har set) af filmen, hvor de muligvis har fået taget sig sammen til at rydde lidt op i den dårlige billedekvalitet. Måske er den udgave bedre.

Det er præcis den udgave, utrolig at man overhoved har moral til at tage penge for sådan noget
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu