recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround forstærker + højtalere = 10k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround forstærker + højtalere = 10k

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FriendlyMots Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround forstærker + højtalere = 10k
    Sendt: 11-Marts-2008 kl. 22:10
Hejsa

Først og fremmest: Jeg har forstand på fjernsyn og teknologien bag ved. Jeg er inde i hvilke produkter der er gode og hvilke der bestemt ikke er. Jeg ved hvor det er ok at spare og hvor man absolut ikke skal.

Lyd, ja sæt her det modsatte fortegn foran. Jeg er på herrens mark og sidder pt bare med et logitech digital sæt som vel egenligt er beregnet på computer brug.
Nu har jeg dog fået noget skat tilbage og føler det er tid til at give mit px70 og ps3 lidt ordenligt selvskab. Derfor har jeg brug for jeres råd.

Mit budget er vel på omkring 10k. JEg kan gå højere men fortrækker at holde det under den grænse.
Jeg har forstået så meget som at Onkyo 605 er lækker. Jeg har læst lidt anmeldelser og den ser virkeligt kompetent ud så vil det ikke være et godt udgangspunkt at starte med ?

Så kommer højtalerne. Til det dersens logitech sæt jeg har nu følger der en rimelig stor og efter min ydmyge mening en effektfuld subwoofer med. Er den værd at gemme på ? Jeg ved i hvert fald at de resterende 5 højtalere ikke er ( sættet er forresten dette: kortlink.dk/logitech/4wme )
Nå men hvis vi nu siger jeg har brugt 5000 på den Onkyo, så er der det samme tilbage til højtalerne og måske kabler, men ved slet ikke hvad jeg skal kigge efter. Nu siger i nok jeg skal gå i butikker og selv lytte efter men kan vi ikke prøve at starte her med nogle anbefalinger og så skal jeg nok prøve at finde tid til en rundtur i butikkerne :)

Så skal bruge:

-Surround forstærker til et 15 kvadratmeter rum med ingen plads bag sofaen (kan dog flytte en stol til midten men kun hvis jeg skal se film alene)
-Højtalere
-Kabler ( her vil jeg dog af princip ikke spendere det store)

På forhånd tak for hjælpen :)

Til top
OHJ-1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 22:24

Har hørt focal sættet, som du finder påfælles køb her i forummet. Dette sæt gir fantastisk lyd til sammenligning med Z5500. Cubén som deres subwoofer kaldes kunne man måske nok ønske sig større, men her er jeg ikke sikker på at du kan bruge Z5500 sub da den så vidt jeg kan se ikke har direkte signal indgang fra forstærker (er jo sin og sættets forstærker).

Et råd som er værd at overveje!

Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital
PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab
Beosound 9000 + Beoport
2xPenta mkIII 2xBeolab 8000
Til top
FriendlyMots Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 22:42
Fik lige læst godt op omkring det surround sæt i fælleskøbet og jo det lyder da som det perfekte matchup for en 605. Og prisen kommer jo også til at passe perfekt. Så mangler jeg bare kablerne, der skal jeg nok præsist have skrevet hvilke jeg skal bestille fra f.eks http://www.av-cables.dk/ hvis jeg beslutter jeg for denne kombo :)

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 23:06
Ja enten AV-cables eller av-connection...
De har nogle udemærket kabler, der ikke er dyre. HFK kan også tilbyde kabler der er OK, og som ikke koster så meget!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu