recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kyndig ekspertise søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKyndig ekspertise søges

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rjung Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2007
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Kyndig ekspertise søges
    Sendt: 11-Marts-2008 kl. 15:21

Hej Recordere,

Jeg stor overfor at skulle ud og investerer i et nyt surroundanlæg, da det gamle efterhånden har tjent sin værnepligt.

Problemet er lidt, at min bedre halvdel har nedlagt veto, og sagt at det nye skal være alt-i-et, så vi undgår at have alle de "kasser" (Læs forstærker, afspiller m.m.) stående.

Jeg er godt bevist om at dette sætter en begrænsning på valg af højtalere etc. men for at bevare husfreden har jeg indvilligt i dette.

Vi har godt 7-8k til rådighed alt inkl. er der nogle der har erfaringer de gerne vil dele ud af?

Har selv set på Sony DAV-IS10, men har undladt dette udelukkende på baggrund af standerne koster en bondegård.

Har ingen speciel præference overfor nogle bestemt mærker.

På forhånd tak,

VH

Rjung

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 15:27

Denne her ville jeg overveje,

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-receiver/na d_viso_five_dvd-receiver_sort.htm?_s_icmp=fp103

Ok, den er RIGTIG dyr... Og sprænger jeres budget. Men jeg er altså ikke meget til de multianlæg. Den der Wauv effekt udebliver altid når jeg hører dem.
Men denne får du sikkert et rigtig godt habilt anlæg, der er fremtidssikret, og som ser ret godt ud. Desuden kan du frit vælge HT til.

Men det bliver jo et noget dyrere projekt!

Med venlig hilsen

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Fisk123 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-November-2007
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 15:54

Nu ved jeg ikke, om du har en blu-ray afspiller..? Hvis ikke, kunne du lytte til dette: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1462&zoneid=5

/Michael

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 16:34
Jeg tilslutter mig Fisk , men hvis det var mig ville jeg spare lidt mere sammen. og kigge om et par måneder eller 2, for der kommer sikkert nogle meget bedre sæt ud, som har bluray...

jeg går ud fra i har fladskærm, så ville det være ultra dumt at gå ud og indvistere i et sæt , uden bluray , og som i ikke ville være tilfreds med om 3 - 4 måneder fordi , lyden ikke er god nok i længten..

+100HD Film
Til top
Rjung Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 21:53

Tusind tak for svarene Hvad skulle man gøre uden et fora som dette.

@ Asklepios, Det er nok lige over vores budget, eller det vil sige meget - omend det ser godt ud.

@ Fisk og Henrik, det ser rigtig godt ud, og synes faktisk prisen er fair, set i forhold til hvad en blu ray afspiller koster i sig selv. Men jo vi har et panasonic px70 tror jeg det hedder. Har også kigget efter et panasonic surround fordi jeg så kunne gøre brug af Viera link, men synes ikke de har det helt vilde at byde på.

Kan godt være at jeg skal væbne mig lidt med tålmodighed, og vente på prisen på de forskellige sæt bliver sat lidt ned.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 23:04
Jeg ved godt at det var et prismæssigt vildt skud.
Jeg syntes bare, desværre, at mange at de alt-i-et sæt er mildelst talt ikke særligt gode. Men det kan selvfølgelig være fordi jeg stiler høje krav.
Men som regel er HT ikke af den bedste kvalitet, hvorfor jeg ville gå efter et mindre sæt HT ala KEF, Gallo eller H/K.
Og så er surroundprocessoren ikke god, hvorfor suround effekten ikke er noget specielt. Opsætningsmæssigt, har de jeg har kigget på, også været i den dårligere ende. HVorfor det er svært at indstille dem rigtigt.

Men igen, det kan godt være jeg stiller for ange krav. Mange har været glade for deres sæt, men jeg vil/er ikke tilfreds med udbudet lige PT.
Derfor ville ejg nok kigge efter en anden løsning, eller vente til de bliver bedre!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu