recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken DVDbrænder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken DVDbrænder

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rune k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken DVDbrænder
    Sendt: 30-April-2005 kl. 20:52

Hej.

Jeg har et spørgsmål vedr: hvilken dvd brænder er bedst at købe, da jeg købte en BTC 1008im men den fejlbrændte hele tiden. Fike den så byttet til en BTC Emprex 1016im men den fejlbrænder også :( så ville gerne vide et bedre mærke som der ikke er så meget problemer med har brugt over 80 skiver hvor ingen kan bruges

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2005 kl. 23:05

Hej Rune,

Oprindeligt skrevet af Rune k Rune k skrev:

Jeg har et spørgsmål vedr: hvilken dvd brænder er bedst at købe, da jeg købte en BTC 1008im men den fejlbrændte hele tiden. Fike den så byttet til en BTC Emprex 1016im men den fejlbrænder også :( så ville gerne vide et bedre mærke som der ikke er så meget problemer med har brugt over 80 skiver hvor ingen kan bruges

Når du skriver at enhederne 'fejl-brænder', kan du så uddybe det lidt!?! Betyder det at operationen stopper før al data er overført til DVD'en? Eller ser det ud til at brændingen går godt, men at DVD'en ikke efterfølgende kan læses af BTC brænderen? Eller noget helt tredie?

Det er vanskeligt at rådgive når vi ikke helt ved hvor dit problem ligger!? (hvilket brænder-program bruger du - og véd du hvordan dine enheder er sat op på IDE forbindelsen: Master/Slave - Primær/Sekundær).

Det er nødvendigt med noget mere information for at kunne give et fornuftigt råd (det kan jo være det er din PC den er gal med)... Man kan selvfølgelig altid anbefale nogle af de dyrere mærkevare brændere (Plextor, Pioneer, NEC, Ricoh), men det er ikke sikkert det er her problemet ligger!

/Lars

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2005 kl. 00:50

Du kan også eventuelt læse i CDFreaks' forum for BTC brændere (forummet er på engelsk) om der er noget specifikt om dit problem:

http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=84

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2005 kl. 11:24

Hej Rune,

Jeg tillader mig lige at kopiere teksten fra din PB til mig (så kan andre måske også få glæde af svaret - eller bidrage med deres erfaringer).

Oprindeligt skrevet af Rune k den 01-Maj-2005 Rune k den 01-Maj-2005 skrev:

Det program der fulgte med var Pinnacle og der stopper den ved 47 % når jeg vil brænde, har så brugt nero og clonedvd og der brænder den færdig.

Men når jeg så vil se filmen på min dvd afspiller, laver den ophold ligesom når man sætter den på pause, men forsætter efter 5 til 10 sek igen og det sker mellem 10 - 15 gange i filmen.

Jeg har prøvet at køre den som master og som slave og brænderen på den ene kabel og harddisk på det andet men intet har virket

Når du har afprøvet 2 forskellige BenQ brændere med samme resultat, er det ikke nødvendigvis brænderne den er gal med. Hvis du har installeret BenQ brænderen i en 'gammel' PC (uden at re-installere Windows) kunne der måske ligge gamle brænder drivere fra diverse programmer som påvirker brændingen (f.eks. Direct Drive Letter Access - DLA - faciliteter eller DVD programmer med brænder mulighed).

Prøv at starte Nero InfoTool (følger med Nero Burning ROM) og se listen over software Nero identificerer. Disse progammer har givetvis installeret drivere til at få adgang til brænderen - jeg ville starte med at afinstallere de programmer du ikke længere bruger, eller prøve at opdatere dem med seneste rettelser.

Endelig, hvilke medier har du prøvet at brænde på? (+/- R/RW)

Jeg har set (forholdsvis) nye mærkevare afspillere der var umulige at få til at læse +/-RW medier fejlfrit (+/-R giver bedste chance for problemfri afspilning).

/Lars

Til top
Rune k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2005 kl. 12:27

Jeg har prøvet at formatere min harddisk og ligge xp på ny ind igen min pc som jeg bruger til at brænde med er en intel pentium 4 processor 2000 mhz

Jeg har prøvet at brænde på Budget -/+ skiver og på Ritek G05 A-Grade    -/+ Skiver som står på BTC medieliste men intet har virket

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2005 kl. 12:38

Du har altså brugt Recordable (R) medier - og ikke Re-Writable (RW), korrekt?

Oplever du også pauser hvis du afspiller fra PC'en (med f.eks. PowerDVD)?

Hvilken DVD afspiller har du prøvet medierne på? - har du evt. prøvet flere forskellige?

/Lars

Til top
Rune k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2005 kl. 13:16

Ja har kun brændt på dvd -r og +r skiver, og jeg har prøvet at afspille dem i powerdvd 6 og der gør de det også, og har prøvet i 8 forskellige dvd afspiller både i billige udgaver og dyre med samme resultat. Min egen er en denver og jeg har ikke haft problemer med at se kopi film fra andre som jeg har lånt film af.

Jeg har ingen problemer med at brænde på cder, så ved ikke hva jeg kan ha gjort forkert

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2005 kl. 13:41

Ok, du har været meget igennem lyder det til.

Jeg ville nok foretage nogle forsøg med RW medier (for ikke at brænde alt for mange R medier af på ingenting) - og teste med PowerDVD efterfølgende (først når brænderen selv kan læse det skrevne er der håb forude). Der kan være mange årsager til problemerne - jeg ville nok i første omgang holde øje med om Buffer Underrun protection kommer i anvendelse når du brænder (det er ikke et godt tegn). Har du prøvet at holde øje med aktivitets-indikatorerne i Nero når du brænder? (Buffer Level i brænderen skulle gerne være konstant over 90% under hele forløbet indtil Lead-Out). Har du evt. prøvet at sætte brænde-hastigheden ned og set om det hjælper?

Har du prøvet at danne en image fil (ISO) med DVD indholdet og brændt derfra?

Hvis du ikke oplever problemer med Buffer Underrrun Protection - kunne næste skridt være at prøve andre medier (Verbatim, Taiyo Yuden?) eller skifte drevet ud.

Hvis jeg selv skulle skifte min nuværende DVD brænder (ældre LiteOn) - så ville jeg kigge efter Plextor PX-712 / PX-716 eller LiteOn SOHW-1653S (NEC 3520 kunne også være en mulighed - men mangler officielt muligheden for booktype bitsetting på DVD+R/RW medier).

/Lars

Til top
Rune k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2005 kl. 13:49

Jeg har prøvet at holde øje med det men den kommer aldrig under 97 % ved begge buffer, og har endna været nede på 1x speed, men der får jeg flere ophold i filmene end når jeg brænder ved 4x. har læst på nettet at flere har haft problemer men denne brænder. har overvejet at købe en msi eller en nec da jeg nu har brugt over 80 skiver alle med fejl på så det løber hurtigt op nu

Til top
OleRas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2005
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2005 kl. 16:22
Hej

Jeg ved ikke helt hvordan udviklingen har været de sidste par år, men tidligere var det sådan at man aldrig gik galt i byen ved at købe en LiteOn brænder, selv om de vel nærmest hører til lavprisprodukter.

Har haft nogle stykker gennem årene, og aldrig haft problemer, og typisk følger der Nero software til disse.

/Ole

Samsung UE55D8005 - Samsung UE75JU7005 - CD HD101-ST - Sony BDV-EF420 Home Cinema
Squeezebox: 1 x Controller, 2 x Receiver, 2 x Radio.
Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2004
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2005 kl. 15:38

Jeg har en Plextor 712A og den virker bare, jeg har endnu ikke haft nogle problemmer med den, så det vil være min anbefaling.

m@dsen

"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2005 kl. 13:11

Hej Rune,

Tillader mig lige endnu engang at kopiere dit svar hertil fra PB

Oprindeligt skrevet af Rune k den 10-Maj-2005 Rune k den 10-Maj-2005 skrev:

hej nu har jeg købt en lite on sowh 1673s brænder og har brændt et par film, det eneste jeg får nu er at den laver ligesom laybreak, men når jeg så køre filmen et kapitel tilbage og ser videre laver den det ikke hva kan det være.

Oplever du problemet både med PowerDVD på PC'en og Denver afspilleren?

Hvis problemet optræder begge steder ville jeg forsøge med andre medier, evt. Verbatim - dem har jeg selv rigtig god erfaring med (køb evt. et par Verbatim DVD+RW til at teste med).

Er problemet kun i PowerDVD skal du sikre dig at Direct Memory Access (DMA) er slået til for den kanal hvor LiteOn brænderen er tilsluttet (se evt.  vejledning her). Står den aktuelle indstilling til Ultra DMA tilstand x bør det være ok, hvis der derimod står PIO skal du have det rettet.

Er problemet kun på Denver ville jeg også forsøge med andre medier.

/Lars

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu