|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
andje00 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() Sendt: 28-Februar-2008 kl. 10:16 |
Hej Jeg har et par Dali koncept 8 højttalere + en Gale 10" subwoofer, som alle står placeret direkte på mit parketgulv. Der medfulgte selvfølgelig spikes da jeg købte dem, men jeg har aldrig fået dem monteret, da jeg syntes det så pænere ud, at højttalerne stod solidt plantet på gulvet i stedet for at "svæve" over gulvet på spikes. Men jeg er nu kommet i tvivl om, om det er en fejl fra min side ikke at benytte spiksene? Vil det give anledning til en forbedring af lyden at få dem monteret? Jeg kan selvfølgelig bare selv lytte efter i min egen stue, om jeg kan høre forskel, men kunne godt tænke mig, at høre lidt om I andres erfaringer med spikes eller ej på trægulv
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
spikes laver GRIMME mærker i parket gulv... spike giver en god fordel til dine underboer, da rystelserne forplaneter sig på en anden måde, lyden skulle også være mere præcis, men synes tit det kun er marginale hvis ingen ændringer det giver, men det kommer vel også an på rum akustikken, samt gulvet lige et spg. lidt uden for dit spg. har du problemer med den Gale kan finde på at fløjte ved højt lydtryk |
|
![]() |
|
andje00 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
Nu bor jeg i hus, så underboer har ikke nogen indflydelse på spikes eller ej hjemme hos mig Har ikke oplevet problemer med fløjten fra Gale´en. Jeg er rigtigt godt tilfreds med den. Var en smule nervøs for, om den måske var lidt for "billig" da jeg købte den, men den nervøsitet er grundigt blevet gjort til skamme. Det skal dog siges, at det er den første og eneste aktive subwoofer jeg har haft, så jeg har ikke noget at sammenligne den med
|
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
Nu spørger jeg måske dumt, men hvis nu man har disse spikes på, og man ikke vil ødelægge sit pæne trægulv. Hjælper de så stadig hvis man ligger en lille plade under disse spikes? eller udligner pladen bare bunden på selve højtaleren. Altså det lige meget for underbo og lyden hvis man smider plade på. ? |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
kæfert ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-December-2006 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Jeg ved ikke, hvad det har af betydning for lyden, men du kan i hvert fald købe nogen tablets, der er designet til at lægge under spikes. |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
Ah ja, tak for det. Det ligner en god og flot løsning. |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |